Pokut Yaylasında Nerede Kalınır?

 Karadeniz Turuna çıkmadan önce mart ayında bir sürü araştırma yaptım. Nerelere gidilmeli, nereler görülmeli ve neler yenilmeli diye. Yaptığım araştırmalar sonucunda bir sürü plan yapıp, mekanlar ayarladım. Bunlardan en ilginci ise pokut ta kalmış olduğumuz mekan oldu.

Pokut yaylasında evler hep toplu tuvalet banyolara sahip, köy evi şeklinde dizayn edilmiş. Çocukla yola çıkacağımız için tuvaletin ortak olması bana pek hoş gelmedi. Yine de şansımı deneyip tüm otellerle iletişime geçtim. En sonunda bir otelden bir abi bana "Pokut Helun tam da istediğin gibi, odaların içinde tuvalet banyosu" dedi. Kendi otelinden çok övdüğü bu otelin numarasını verdi bana. Ben de tamamen o kişiye güvenerek iletişime geçtim, ücretin belli kısmını gönderdim ve Temmuz ayını beklemeye koyuldum. O sırada ekşi'de çeşitli başlıklar açıldı, internet üzerinden konaklama için iletişime geçilinilen yerlerin dolandırıcılığından tutun da, oraya gidince öyle bir evin olmamasına kadar. Açıkçası gelene kadar öyle korkular içindeydim ki , hiç de korktuğum gibi olmadı.

Öncelikle Pokut yaylasından bahsetmek gerekiyor sanırım. Pokut yaylası Rize'nin Çamlıhemşin ilçesinden yukarı 2000 m yükseklikte bulunmaktadır. Bu yolculuğun yaklaşık 15 km si tam 1 saatte bitmektedir. Çünkü yolları gerçekten çok kötü. Eğer 4x4 aracınız yoksa asla gelmenizi tavsiye etmeyeceğim bir yer burası. Servisler çıkıyor, onları tercih edebilirsiniz rahatlıkla. Biz çıkarken inen 10 servis aracı konvoyuna rastladık. Öyle de meşhur bir yer bu pokut. Meşhur pokut fotoğraflarını da çektik tabi ki. 

Pokut'un havası efsane güzel. Peki buraya gelince nerede kalınır? Ben size kaldığım yeri gönül rahatlığıyla önerebilirim: Pokut Helun

Pokut yaylasında çekilen meşhur fotoğrafların içinde bulunan helun muhteşem bir pansiyon otel. Sabah ve akşam yemekleri dahil olarak ücret talep ediyorlar, nitekim uygun diğer yerlere göre. Bu tip yerlerde kahvaltı ve konaklama olarak sunulan ucuz ücretlere kanmamanızı tavsiye ederim. Mutlaka akşam yemekleri de dahil olmalı, çünkü burada yenilecek yerler oldukça az ve çokça pahalı oluyor. Bunca yolu çıktıktan sonra da tek gün kalmak yerine mutlaka 2 gece kalmalısınız. Zaten gelince temiz hava bir çarpıyor, uyumadığınız kadar uyuyorsunuz. 

Kaldığımız otel o kadar temiz ve huzurlu ki, ben böyle rahat uyuduğumu bilmiyorum. Hava sıcaklığı 9 derece olmasına rağmen yanan sobanın sıcağı ve odada bulunan elektrikli soba sayesinde terler içinde uyandık :) sıcağı severim, soba sıcağını daha da çok severim. Bu tip yerlerde ısıtma sorunu olduğunu da eklemeliyim, bu yüzden geçer not aldı benden Helun.

Temizlik dersek, otel zaten yepyeni olduğu için herşey miss gibi temiz. Yan odadan birileri çıktı, anından tüm çarşaflar çıkarılıp yıkandı, asıldı, çamaşır sularıyla tuvaletler banyolar temizlendi, her yer silindi süpürüldü. Sadece 1 akşam kaldılar diye silinmeyen 5 yıldızlı otelleri düşününce efsane güzel geldi bu olay bana. Temizlik konusunda da tam not aldı Helun.

Yemekler derseniz, bir ablamız var burada, aman ne yersiniz evlatlarım, aman ne istersiniz çocuklarım modunda. Zaten Helun'da odalarım ız ve tuvaletlerimiz ayrı fakat salonumuz ve yemek alanımız ortak olduğu için sanki büyükbaba evinde gibi hissettim. Öyle iyi davrandı bize sahipleri mekanın. Çok yakın bir akrabamın evinde kalıyor gibiyim, el üstünde tutuluyor, ne istersem yapılıyor, ne bileyim şımartılıyorum :) Bu samimi ortamı bırakıp da gidesim gelmiyor hani. Bolca muhabbet ediyoruz, film izliyoruz, kahvemizi yudumluyoruz karşılıklı. Yayla evi konsepti böyle olur dedi A kişisi ama açıkçası bana bu samimiyet insanların iyiliğinden ve sevecenliğinden geldi. Yemekler de tam not aldı, tam bir anne yemeği. Hele ki 10 gündür yolda olan bizler için efsane iyi geldi.

Eğer pokut a yolunuz düşerse mutlaka yüksek bir araç temin edin, helun'da kalın, bol yürüyün, bol nefes alın ve bolca fotoğraf çekilin. İnekleri, tavukları ve keçileri de izlemeyi unutmayın. 

Meşhur pokut fotoğrafında kendimi çekmeye çalışan ben, helun oda fotoğrafları ve sunumları ile sizlere görsel bir şölen sunayım madem :)












Yorumlar

  1. :) Bu öneri çok güzel oldu, seneye arkadaş grubumuz Karadeniz turu yapmak istiyor. Belki değerlendiririz.

    YanıtlaSil
  2. Bir kaç defa niyetlendik, gidelim dedikte ayderin trafiğini gördükten sonra vazgeçip geri döndük.

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar.
    Rize ve Çamlıhemşin denince aklıma Karadeniz bölgesi gelir. Pokut yaylası ile ilgili görsel ve metin izlenimleriniz çok güzeldi. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. İnsan o yaylalara çıktı mı, bir daha inmek istemiyor. Keşke öyle bir imkan olsa da kalan ömrümüzü o Karadeniz'in yüksek yaylalarında geçirebilsek. Ama mümkün değil. Hastalığı var, sayrılığı var. Bir sıkıntı olduğu zaman seni o yüksek yaylalardan alaşağı ederler, orada durdurmazlar.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..