Dyson vs Robot Süpürge, Hangisini almalıyım?

 Son günlerde herkesin kafasında aynı soru. yaklaşık 2,5 yıldır xioami robot süpürge kullandığım için bu yazıyı yazmayı kendimi borçlu bildim. bu bir amme hizmetidir. 

Henüz Türkiye'ye gelmemişken bu robot süpürgeler, A kişisi "sen süpürmeyi hiç sevmiyorsun robotunu alıcam" deyip yurtdışından siparişle getirmişti. Her Jetgiller çocuğu gibi benim de hayalim kendi kendine süpüren süpürgeydi. Çünkü tek cümleyle süpürmekten nefret ediyorum. İçime fenalıklar geliyor. Yemek yapayım, mutfağı temizleyim, ütü yapayım ne bileyim ne varsa yapayım ama yeter ki süpürmeyim diyordum. Ve hayallerim gerçek oldu.

Aradan 1 yıl geçince dyson ortaya çıktı. Kvalidem de ondan aldı. Bir kaç kez onu da deneyimleme fırsatım oldu. Gerçekten harika çekiyor, hafif. Bunun dışında hiç bir artısı yok. Bu iki makine arasında tercih yapacaksanız eğer ihtiyaçlarınızı belirlemelisiniz. Mesela ev süpürmeyi seven bir insansanız dyson alın, keyfinize bakın. Her gün alın elinize süpürgeyi tüm evi süpürün 2 büklüm. Tek kolla tüm cihazı çektireceğiniz için önce hafif gelse de 3.odadan sonra ağırlaşıyor. Ama benim gibi nefret ediyorsanız süpürmekten, ev süpürmeyi angarya olarak görüyorsanız, evinizde kedi çocuk gibi evi kirleten varlıklar varsa, mutlaka robot almalısınız. Robot tek başına yeterli değil. Ben bunun yanı sıra 300tl'ye bir dikey süpürge aldım. Yatak odamda yükseklik konusunda sıkıntılar olacağından içeri sokmuyorum, orayı süpürme veya aniden süpürmek gerektiği zamanlar için. Mesela bir bardak kırdınız. Robota git süpür diyene kadar siz gidiyorsunuz. Fakat günlük temizlik için robot ideal.

Robotun artıları:

+ Her gün çalışıyor, bana mısın demiyor (2,5 yıl oldu)

+ Çekiş gücü çok iyi. (Alırken mutlaka model ve markaya dikkat edin. Fiyatlar oldukça yüksek. Ben roborock ve xioami tavsiye ediyorum) Halıyı kaldırarak süpürüyor ki normalde benim asla yapamadığım şeyler :)

+ Evden çıkarken evinizi derli toplu tutarsanız, çıkarken başlatırsınız o eve gelene kadar tüm evi süpürür. (Halısız eviniz varsa silme özellikli olanları da var)

+ Ev işinizi yaparken onu çalıştırırsınız, bu sırada siz başka işlerle meşgul olabilirsiniz. Ya da benim gibi kahve içerken keyifle izlersiniz. 

+ Her gün çalıştırdığınız için evde toz, pislik gibi şeyler olmaz. Gelen temizlikçi bile farkını fark eder, kendimden biliyorum.

- Süpürme işlemi oldukça uzun sürüyor. Fakat bu aslında benim için eksi değil. Zira ben hiç bişey yapmıyorum. Kendi kendine evde geziniyor kedi gibi, ardından evine dönüyor zaten. Sesten rahatsız olabilirsiniz belki, silent seçeneği de var, oldukça sessiz temizlik yapabiliyor. 

Dyson ise el kol gücü kullanımı gerektirdiği için asla tercih etmeyeceğim bir süpürge. Temizlikçi miyim ben ya? robot varken ben neden süpürcem mantığında olduğum için elbette robot tavsiye ediyorum. Ama dediğim gibi robota güvenmem ben, kendim süpürcem ancak içim rahatt eder diyorsanız diğer markalar yerine dyson alın, en azından yıllarca kullanır, çekiş gücüne hayran kalırsınız. 



Yorumlar

  1. Bu ufaklıktan her eve lazım:)

    YanıtlaSil
  2. Ben çeyizime turbo Kovalı süpürge aldım ama robot süpürge de istiyorum, şu hem süpürme, hem silme özellikli olanlardan. Ben evde yokken evi süpürse yeter .. Dyson almam çünkü çevremde kullanıp memnun olmayanlar var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle tavsiye ederimi ıslak kurularda da sıkıntı çıkabiliyormuş, model araştırmadan almayın lütfen :)

      Sil
  3. sil süpür dert değil de artık bezdim ben yapmak istemiyorum komple eve bir robot istiyorum ben jetgillerdeki gibisinden

    YanıtlaSil
  4. Daha çok yazı yazmanı çok istiyorum. Yazılarını okumaktan çok keyif alıyorum

    YanıtlaSil
  5. Bizde de Roborock var. Gerçekten büyük rahatlık, aşırı titiz iseniz tatmin etmeyebilir, ama genel olarak oldukça başarılı. Kesinlikle tavsiye edilir.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..