Sonunda Bitti

 Bu ay o kadar yoğun bir dönem yaşadım ki, çok şükür. Çok şükür diyorum çünkü tatlı yoğunluktu bu. 1 ay içinde 4 tane makale yazmam gerekiyordu, aynı zamanda bir derginin de mizanpajı da yetişmeliydi. dergide baya hatalar yapmış olsam da yine de bitirdim çok şükür.

şimdi gelelim makale işine. makaleyi hocama gönderdim, yüzde 20 intihal var düzelt diye mail attı bana. başka bir sürü üniversite gördüm, böyle iyi bir hoca görmedim, inanın. normalde düşük not verir, kabul etmez. fakat bu hoca düzeltmem gereken yerleri bile tek tek göndermiş. intihali 2 ye düşrdüm çok şükür. 

tüm dersleri vermiş oldum böylelikle. bir hocam da danışmanlığına beni almak istediğini, danışmanım hocaya 2 öğrenci vereceğini, benim de enstitüye mail atmam gerektiğini söylemiş. çok mutlu oldum arkadaş.

aklıma hep babam geliyor bu günlerde. eskiden beri çalışmama izin vermez, sadece oku der. oku ama para kazanma, çünkü para kazanmaya ihtiyacın yok. var baba dediğimde, neye ihtiyacın var söyle der, neye ihtiyacım varsa o kadar para çat diye çıkarır verirdi. bırak ihtiyacı olanlar çalışsınlar, başkalarının haklarını gasp etme, sen çalışırsan, o işe gerçekten ihtiyacı olan bir insanın önünü kapatırsın. Çok şükür sen istediğini alabiliyorsun, derdi. keşke herkes sen gibi olsa be baba. evden çalışıp paramı sağa sola gönderiyorum, çünkü eşimin kazancı yeterli. çocuğumu sağa sola bırakıp işe gitmek istemiyorum. fakat evde boş boş oturmak da istemiyorum, bana göre değil. çalışıyorum, geliştiriyorum durmadan kendimi. hem yarın öbür gün çalışmaya ihtiyacım olursa, yetkin bir insan olayım diye, hem de evden çalışarak önceliğimin çocuğum olduğunun farkına varabilmek için.

bu dünyaya çocuk getirmek gerçekten çok önemli bir durum. kimse umursamıyor ama aslında geleceği inşaa ediyor anneler. anneler nasıl şekillendiriyorsa hamuru, öyle şekil alıyor. bu yüzden aslında eğitim önce anneye verilmeli. anneler eğitilmeli ki, çocuklar da eğitimli çocuklar olsun. annelere bunca yük yüklenmemeli. hem evi çevir, hem temizlik yap, hem misafir karşıla sülale ile aranı iyi tut, arkadaşların olsun, fazla gülme, çok konuşma, işe git, sağa sola bakma, onu yapma, bunu yap diye türlü türlü emirle çevrilmemeli kadın. huzur bulmalı. huzur bulan kadının evi huzurlu olur, huzurlu evde büyüyen çocuk o huzuru tüm dünyaya sarar. 

Hadi görüşmek üzere.



Yorumlar

  1. Hocam normal şartlarda akademik alanda durumun aynı anlattığınız gibi olması zaten gerekiyor hatta, hocalar insiyatif kullanarak bir nebze de öğrencisine yardım etmeli diye düşünüyorum ben bu konuda... Bazıları öyle değil tabii ama bunun öğrenci tarafından süistimal edilmemesi de lazım, danışman hocayla bağları koparmamak falan gerek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah sormayın, geçen gün çok büyük bir akademik zorbalığa uğradım, hakkında yazacağım :) egolu hocalar maalesef hiç bir şey yapmıyor

      Sil
  2. Yazdıklarınızda çok haklısınız baştan sona dek, her kelimenize katılıyorum..

    YanıtlaSil
  3. Son paragrafınıza özellikle katılıyorum

    YanıtlaSil
  4. Geçmiş olsun canım benim 😊🤗son yazdıklarına sonuna kadar katlıyorum gerçekten öyle kadınlar huzurlu olmalı..gönlüne sağlık canım benim dilerim herşey gönlünce olur inşallah sevgiler 🤗🎈

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar.
    İşiniz zor. Allah size kolaylık versin. Annelere gerçekten çok ağır görevler düşüyor. Yani annelerin görevi ve sorumluluğu gerçekten çok zor. Her aile çocuklarını güzel bir şekilde eğitseler, çocuklarına güzel bir şekilde terbiye verseler. Bu dünyada hiçbir problem ve sorun kalmaz.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
  6. Büşra, ah Büşra; yazını olduğu gibi kopyalayıp eşime atıyorum şimdi 😞. Bir yandan da, çok şanslısın canım ya, maşallah maşallah maşallah. Oğlumun eşi ya da hayat arkadaşı, artık nasıl tercih ederse, bana çok dua edecek inşallah. Onu öyle yetiştirdim hamdolsun 🤗. Çok öptüm seni 🧿🧿🧿

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. harikasınız gerçekten. ben de hep bir oğlum olursa, eşime senin gibi yetiştirmeyeceğim diyorum. :) sadece ev işlerini kadınlar yapar algısı da çok yanlış. mutfaktan bir bardak su alamayan bireyler var :(

      Sil
  7. Huzur önemli,huzurlu yuvalarda büyümüş çocuklar önemli

    YanıtlaSil
  8. Merhabalar.
    Üniversite öğrencisi olmak çok güzel bir duygu. Makalelerinizi hazırlamış ve hocanıza göndermişsiniz. Hocanız da düzeltmeniz gereken yerleri işaretleyerek tekrar size iade etmiş ve hocanızın bu tutumunu takdir etmişsiniz. Her ne kadar yüz yüze öğrenim gören bir üniversite öğrenci hayatım olmadıysa da, 30 yılını milli eğitim teşkilatlarına adayan biri olarak okulu, öğrenciyi, öğretmeni, eğitim ve öğretimi iyi bilirim. Üniversite hayatınızda size başarılar dilerim. Cenab-ı Mevla, tamamına erdirir inşAllah. Bu arada üniversitedeki danışmanlık işinize de sevindim doğrusu. Başarılar dilerim. Allah emeğinizi zayi etmez inşAllah.

    Babanıza bakmayın siz, herkesin çalışma alanı farklı ve bir de işin içinde ehliyet ve liyakat konusu olunca işler değişir. Herkesin rızkını Allah verir. Yeter ki, insan kendini yetiştirsin. Alanında yetişmiş, ehliyetli ve liyakatli iş gücüne ihtiyacı var ülkenin. Eğer sizin maddi bir sıkıntınız yoksa, ihtiyacı olan insanlara yardım edersiniz, böylece işgal ettiğiniz kadronun hakkını vermiş olursunuz.

    Bir insanın evlenip dünyaya çocuk getirme konusu da hele de ülkemiz açısından çok önemli bir konu. Adına "Z" kuşağı denilen çocukları görüyorum. Ne terbiye var, ne saygı var. Özgürlük ve demokratlık kavramına sığınarak her türlü edepsizliği yapıyorlar. Oysa, insan böyle çocuklar görmek istemiyor. Terbiyeli, ağır başlı, eğlenmesini de gezmesini de özgürlüğünü de demokratlığını da bilen çocuklar görmek istiyoruz. Böyle çocukların yetişmesi de sizin de yazınızda bahsettiğiniz gibi evinde huzurlu ve mutlu annelere kalıyor.

    Çok güzel, keyifli ve zevk alarak okuduğum bir yazı dizini olmuş. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim.
    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim değerli yorumunuzz için :)

      Sil
  9. Güzel konulara güzelce değinmişsiniz, anne bir milleti millet yapan en önemli unsurdur. Bu yüzden iyi bir gelecek nesil için kadın ek olarak ayrı bir değere sahiptir. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Son cümlenize sonuna kadar katılıyorum bir baba olarak.

    Yolunuz açık olsun her konuda...

    YanıtlaSil
  11. Çok güzel bir yazıydı. Öncelikle tebrikler, kolay iş değil üstlendiğiniz. Bir birey yaşamında effektif olmalı önce, kişinin ekonomik özgürlüğüne sahip olması çok önemli. Ebeveynler olarak çocuklarımıza kol kanat germemiz elbette önemli, ancak gelecekleri için ekonimik gücü kazanmalarına destek olmak görevimizdir.

    YanıtlaSil
  12. Tebrikler. Babanızın tavrı değişik. Elbette bir şeyler yapmak, üretmek sizin hakkınız ve doğal olarak karşılığını alacaksınız. Diğer yazdıklarınıza da aynen katılıyorum:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..