Sevgili Günlük -2

 Uzun zamandır yazmadığım için beni unutmuşsunuz :) hemen bir güncelleme getiriyorum kendim hakkında..


Tüketmekten bıkmadığımız şu günlerde bloggerların başına gelenlerden de bahsetmeden edemeyeceğim. Zaten zar zor yazıyoruz, bir de görsel telif hakkı çıktı başımıza. Daha önce böyle bir durumdan haberdar olduğumdan hep kendi çektiğim fotoğrafları paylaşmaya dikkat ettim fakat bu kez durum çok ciddi. Bazı blogger arkadaşların evine tebligat gelmiş. Özellikle karikatür paylaşan arkadaşlar, gidip neden paylaştıklarını anlatmak zorundalar. sanki buradan çok para kazanıyormuşuz gibi 7 bin ile 14 bin arası fiyat istiyorlarmış. Bilginiz olsun, görsel kullanırken çok dikkat edin.

Ben bugün ne yaptım? Bugün yine dersim vardı. Bir tane sosyal sorumluluk projesi yazıyorum. Saçma bir film izledim. (in the heart of sea) filmin ismi. Ay zaman kaybı resmen. Sonra zamanım yeterince kaybolmamış gibi oturup ağır romantik'i izledim. Galasında yapılan gaf a uygun bir film olmuş, bu konuda başka da bir şey söylemeyeceğim. 

Blogumun temasını değiştirdim, umarım beğenirsiniz.

Bugün et yemeği yaptım. yanına da salçalı makarna. salçalı makarna asla yapamayan bir insan olarak bir tariften yararlandım. Pilav gibi pişirdim makarnayı, yani suda haşlayıp süzmeden suyu ile pişirdim, harika muazzam bir şey oldu..

Blogger buluşması teklifim hala geçerli :) İsteyenler haber etsin, bir online buluşma hazırlayalım.



 

 


Yorumlar

  1. 3.üniversitemi okuyan birisi olarak enerjinizi çok sevdim; bazı zamanlarda e yani bu üniversite de bittikten sonra işim olacak mı diye düşünmekten kendimi alamıyorum :) Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya ben 2. üniversite okuyanlara bile kızarken, 3 tane okudum, üstüne pedagojik formasyon alıp bir dönem öğretmenlik de yaptım fakat üniversite benim hayatım, onu anladım. şu an inanılmaz mutluyum :) Allah hepimizi muvaffak etsin :)

      Sil
  2. Oh oh maşallah Büşracığım. Akademik hayat yakışır sana. Bir türlü okumaktan vazgeçememenden belliydi zaten 😂🧿. Ben makarnayı her daim pilav gibi pişiririm, neli yaparsan yap, önce sosu pişir tencerede, sonra sal makarnayı içine, bir iki çevir, devir kafasına sıcak suyu, bitti gitti. Ne süzgeç kirlenir, ne sürerken etraf kirlenir. Sıcak makarnayı sürerken süzgeci lavaboya koysan mide bulandırıcı, koymasan el haşlayıcı 😂. Alla blogger konuşması süper olabilir gibi ama hangi platformda online olacağını anlamadım ben hala 🤗😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim makarna süzmek için ayrı bir süzgecim var, lavaboya değmiyor hiç ama yine de öyle lezzetli olmuyormuş ya, kuru kuru. gerçekten böylesi çok daha kolay :)

      google meet diye bir şey var. şimdi dersleri online olarak oradan yapıyoruz. o şekilde herkesin görüntülü ve sesle bağlanabileceği bir platform. :)

      Sil
  3. Görsel telif hakkındaki güncellemeyi bilmiyordum. Daha dikkatli olayım. Kaynak belirtilmwmiş eski görselleri de silmek lazımdır şimdi🤔
    ( Ben birini zor bitirdim, 3 tanesi şaka gibi🙃)

    YanıtlaSil
  4. Telif hakkı konusunda bilgim var ama çok da ciddiye almazdım. Kimin başına gelmiş acaba bu telif hakkı konusu Büşra Hanım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blog aleminden benim bire bir tanıdığım nabrut un başına geldi :(

      konuyla ilgili geniş bilgi almak için şuraya bakabilirsiniz:

      https://eksisozluk.com/erdil-yasaroglunun-herkese-telif-davasi-acmasi--6677525

      Sil
    2. Bir ara benim de karikatür blogum vardı. Şimdi kapattım gerçi ama eski yazılarımızda falan karikatür varsa başımıza iş gelmez inşallah. Okudum tüm yazılanları... :(

      Sil
  5. Bugün Twitter'da önüme düşen tweetlerden öğrendim ve sordum ben de.
    @gencyazi'nin başına gelmiş!. İfade verdiğini, yüzlerce bloggerın şu anda mahkemelik olduğunu söyledi. İsimleri belirtildiği halde telif hakkı istenmesi ne tuhaf! Böyle yapanlar alsınlar karikatürlerini başına çalsınlar. Başka çizerlerden 2 karikatür kullanmıştım blogda. Sildim ikisini de. Hiç uğraşamam. Ayrıca karikatür görecek gözüm yok artık. Bu ne böyle???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumun için teşekkür ederim zeugma :) benim de farklı karikatüristlerden varmış 2 yazımda, hemen kaldırdm. sanki onları paylaşıp para kazanıyormuşuz gibi :)

      Sil
  6. Benim yoruma yine bir şeyler olmuş her zamanki gibi 🤔

    YanıtlaSil
  7. Benim yoruma yine bir şeyler olmuş her zamanki gibi 🤔

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..