Ivır Zıvır 87


Yine geldik bir ıvır zıvıra. Buraya içimi dökmesem, kesinlikle rahat edemiyorum.
Evimin duvarları kırmızı diye her gelen burada nasıl yaşıyorsunuz tepkisi veriyor. Ben kimsenin evine gittiğimde beyaz duvarları görüp, aynısını söylemiyorum. Çünkü bence beyaz duvar hastane ve tuvalet belirtisi. Beyaz mobilya da öyle. Sanki tahtaya tırnağınızla cırtt sesi yapıyormuşsunuz gibi içim gıcıklanıyor.
Yaş 30’a gelene kadar herkese “arkadaş” diyorsun, 30’u geçtikten sonra sadece tanıdık oluyorlar. Arkadaş dediklerin çok daha özel bir yere konumlanıyor ve bir elin parmak sayısını geçmiyor, maalesef..

Bazı insanların kendini beğenmişliği, kibiri sinir bozucu olabiliyor. Bir insan size bir şey sorduğunda cevap vermemek kibirdir. Toplumda arada selamlaştığınız insan yanınıza gelip size bir şey sorduğunda aynı şeyi yapmıyorsanız, internette de yapmayın! Ya da yapın ya, ne mal olduğunuzu anlayalım da insan kategorisine koymayalım. Fikirlerinizi önemsemeyelim, ne dediğiniz umrumuzda olmasın.

Alerjisi olmayan insanlar gerçekten çok şanslılar. Boğaz yanması şikayeti ile dr a gittim. Penisilin alerjim olduğu için agumentin yazıp, sildi. Sonra gargara verip yolladı. 2 ilaçla geçecek boğaz yanmasının iyileşme süreci 1 hafta. Ömrümde ilk kez kanal tedavisi olacağım için iğne olmam gerekiyor. Gittiğim 4 dr da iğne yapmaktan korktu, alerji testi yapmamı istedi. 2 tüp ilaçtan iğneyle tek çizik atmak için alerji merkezi 1500tl istedi. Devlette ise alerji bölümüne randevu alamıyorum. İstanbul gibi bir metropolde bir kaç hastanede var. Bunca alerjik insan varken hemde. Yaklaşık 6 aydır aynı dişin saçma ağrısını çekiyorum. O yüzden sırf bu yüzden bile şükredebilirsiniz.

Şu hayatta yaptığım seçimlerin en kötüleri kesinlikle meslek seçimi. çocukluk hayalim olan, araba tamirciliğini gerçekleştirmek istiyorum fakat babamın "sanayi kızlara göre değil!" Lafı bana ket vuruyo 12 yaşımdan beri. Kaputu açıp, her motorun kendine özel işleyişini çözmek, ne keyiflidir oysa. Sorunu bulup, halledebilmek. Artık kafamı yoracağım bir meslek değil, fiziksel olarak yorulup, kafa olarak rahat olacağım bir mesleğim olsun istiyorum

Korona virüs yüzünden dışarı çıkamıyorum bu arada, iyice psikolojim bozuldu.



Yorumlar

  1. Portakal rengine boyadığım odam da hep aynı tepkilere maruz kaldı,istisnasız 3 sene boyunca ,oysa pek bi sıcak gösteriyordu odamı.Klasik ,bilinen renklere dönünce odamın duvarı rahat etti biraz.

    Hastane işleri ve gerçekleri çok fena, malesef :( Geçmiş olsun ...

    YanıtlaSil
  2. Kirmizi duvar ne guzel ya :)))
    Ayrıca çok geçmiş olsun antibiyoktik almadan atlatırsın umarım

    YanıtlaSil
  3. Ben de eve kapandım bişe yapasım da yok .((

    YanıtlaSil
  4. haydi mime!! https://edischar.blogspot.com/2020/02/dumduz-mim.html

    YanıtlaSil
  5. Araba tamirciliği iyiymiş:))) hobi olarak gene yap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. arabanın kaputunu açıp kapıyorum ama muhteşem bir işleyişi var :)

      Sil
  6. inan bende çocuklarım olmasa virüsü kim takar:) aama korkuyorum otobüs dolmuş 15 tatilini evde geçirdik parka dahi gitmiyoruz bu arada özleöişimmmm buralarıı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşge ldin o halde. çocuk olduğunda insan 3 kez düşünüyor :)

      Sil
  7. Aynen nasıl rahatsanız öyle yapın bence de o onu diyor bu bunu diyor başkalarının dediklerinin kölesi olmaya gerek yok ayrıca benimde bir kaç antibiyotiğe alerjim zor bilirim virüs yüzünden evden çıkmamakta bence iyi fikir değil çok kalabalık olamayan ortamlara dikkat ederek gidilebilir kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim ama artık hepimizin dikkat etmesi gerekiyor :(

      Sil
  8. Benim de 20 lik dişimle başım bela da çok geçmiş olsun anlayabiliyorum sizi. kendini beğenmiş ve kibirli insanlar daha da çoğalıyorlar maalesef her yerdeler. 30 yaşında değilim ama size çok katılıyorum küçükken ne kadar fazlaydı özellikle lise zamanı arkadaşlığın en değerli en anlamlı yıllarıydı şimdiyse eskiden tanıdığım biri oldular işte :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah o lise arkadaşlıkları.. ne güzel günlerdi.. o günlere dönebilmeyi o kadar çok isterdim ki

      Sil
  9. http://www.renketkisi.com/psikoloji-ve-renk.html

    1957 yılında kırmızının görsel aktivite ve otonomik sinir sistem fonksyonları üzerinde maviye
    nazaran daha uyarıcı etkisi bulunmuş.
    1974'de K.W. Jacobs ve F.E. Hustmyer kırmızının yeşlden yeşln de mav ve sarıdan da fazla uyarıcı olduğunu kaydetmşler. Bu çalışmaya göre uzun dalga boyundak renkler , kısa dalga boyundak renklere göre daha uyarıcı. Bu çalışmalara göre br kşy kırmızı br odada bırakmak ,o kişinin devamlı bir uyarılmaya maruz kalmasını sağlamaktır ancak etki kalıcı devamlı olan kalıcı bir etik değildir. Kırmızı odadan ayrıldığında br süre sonra kişinin vücut tepkileri normale döner.
    Fazla uyarıya maruz kalmak nefes alış verşnde, nabızda, kan basıncında, kas gergnlğnde
    değşklk yaratır. Eksk uyarım da huzursuzluk, uykusuzluk, duygusal tepklerde aşırıya kaçma,
    konsantrasyon bozukluğu, sinirlilik yaratabilir. Örneğin ortamın tamamen beyaz olması eksik uyarımdır ve bu bilinenn aksine dengel, nötral br etki bırakmaz.
    1976’da Rkard Kuller, renklern yalnızca beynin dış tabakasını değl tüm merkez sinir sstemini etkilediğini göstermştir."
    Kirmizi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım sinirimin sebebi ortaya çıkmış oldu. :(

      Sil
  10. Dünyada Bir Gece geldi aklıma. Winona Ryder'ın oynadığı karakter taksi şöförlüğü yapıyordu ve hayali araba tamircisi olmaktı. Bayılmıştım o karaktere :)

    O bişi değil de kırmızı iştah açmıyor mu iştah :D

    Bütün ağrılara geçti geçti. Gerçekten alerjik olmanın bu yan etkilerini hiç düşünmemiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kırmızı ne iştah açıyor ah bilsen. gelsin börekler, gitsin ekmekler :)

      o kitabı hemen okumalyım, aynı ben :)

      Sil
  11. Benjamin Lee'den kredi almış olan kişilerden gelen yorumları gördüm ve onların tavsiyeleri doğrultusunda başvurmaya karar verdim ve sadece 5 gün sonra, talep ettiğim toplam 850.000 $ tutarında banka hesabımda kredimi onayladım. harika bir haber ve gerçek kredi borç verene ihtiyacı olan herkese e-posta yoluyla başvurmasını tavsiye ediyorum: 247officedept@gmail.com veya WhatsApp: + 1-989-394-3740. Şimdi istediğim krediyi aldığım için mutluyum.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..