Ahlaksız Gazetecilik

Bir bloğa yazılacak yazı belli bir uzunlukta olmalı, twitter ise çok kısa. Ben hep arada kaldığım için pek yazı yazmıyorum. Fakat bu sefer değinmeden edemeyeceğim. Herkese malum edilen 10 yaşında bir  çocuk var. Bu çocukla ilgili en son bilmem kaç yıl önce (artık 7 yaşına mı denk geliyor bilmiyorum) attığı tweetlerden toplumun belli kesimlerine nefret yada sevgi aşılamaya çalışan bir habere denk geldim. Çocuğun ne olduğu, ne okuduğu veya ne olacağı önemsiz benim için.  Fakat kendisi anlayabilecek insanların anlayacağı oldukça basit bir şeyi bize kanıtlamış oldu. Oda gazeteciliğin ekseriyetle güvensiz ve ahlaksız olduğu.



Bu gazetecilik, 10 yaşında bir çocuk hakkında günlerdir toplumda ayrıştırıcılık yaratacak haberleri insanların gözüne sokmakta bir sakınca görmüyor. Bir çocuk hakkında insanlara nefret duygusu aşındırmaktan da geri kalmıyor. Bir çocuğun psikolojisini, insani ilişkileri, ailesi ile ilişkileri kendine ekmek ediyor.

Birde bu arkadaşların bir tanesine laf etseniz, "basında özgürlük", "Türkiye'de basına kara leke" gibi uyduruk mottolarla sizi yaşayanlar mezarlığına göndermeye çalışıyor.

Mümkünse ne gazate okuyun, ne tvde haber izleyin ne de internette ki haber sitelerinde dolaşın. Bunlar tamamen sizin psikolojinizi manipüle etmek, hedef aldığı insanların hayatını mahfetmek uğruna kar etmek üzerine kurulu bir sistem. Hiç bir birşey bilmemekten daha kötü olan şey, birazı için insanların hayatına tecavüz etmektir. Zaten hiç birşey üzerinde de bir kontrolünüz yok. Bunuda aklı başındaysanız öğrenmişsinizdir zaten.

Artık kurunun yanında yaşta yanmalı, kimse çıkıp ben işimi düzgün yapıyorum demesin. Artık bir önemi yok çünkü.

Yorumlar

  1. malesef. haberlere, medyadaki görsellere denk geldikçe hem kızıyorum hem de üzülüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Basın genellikle gücü yönetenlerin yönettiği ve onların aracılığı ile toplumu yönlendirdiği bir meslek grubu haline getirldi maalesef. Eminim işini dürüstçe yapmak isteyenler vardır, ya sesleri duyulmuyordur ya da sesleri kesiliyordur. Keşke bu kardeşimiz biraz da yaşını yaşayabilse.

    YanıtlaSil
  3. manipüle konusunda haklısınız gerçekten

    YanıtlaSil
  4. Selamlar blogunuzu takipteyim sizde blogumu takip edip son yazıma yorum yaparsanız çok ama çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil
  5. Selamlar blogunuzu takipteyim sizde blogumu takip edip son yazıma yorum yazarsanız çok ama çok mutlu olurum :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..