Sigaradan nefret ediyorum.

Sigaradan nefret eden kaç kişiyiz bilmiyorum ama en çok nefret eden benim sanırım. Zira alerjim var. ne zaman tıkanacağım hiç belli olmuyor maalesef. Bu yüzden nefretten öte bir şey hissediyor olabilirim.

bugün 40 yılın başı a kişisi ile dışarı çıktık. bebeği anneme bıraktık. az önce annem aradı, uyumuş. tüm gün hastaydı zaten, uyuması bir mucize. içim rahat bir şekilde bir cafeye oturduk. Derken aniden yan masada bir ayı sigara içmeye başladı. ister istemez öksürmeye başladım. bu kez bana dönerek üflüyor ya da bana öyle geliyor. bu nasıl bir densizlik diye kalkıp bağırmak istiyorum ama dedim ya, bu akşam çok güzel ve ben mahvetmek hiç istemiyorum. duman dedektörü olayı çalışıyor mu bilmiyorum ama sanırım bunu deneyeceğim.

sigara külliyen yasaklanmalı aslında. satılmamalı. iftar sonrası evimin camını açamıyorum. alt komşum cama çıkıp sigara içiyor ama sanki bizim salonda oturmuş tüttürüyor. sigara kokusundan önce ben, sonra bebek etkileniyor. inip söylesen, sen de bebeğinin ağzını tıka diyebilir diye korkuyor insan. tamamen yasak olsa, satılmasa, hem onlar kurtulsa, hem de ben. bağımlılar için özel şeyler yapsalar, ne bileyim kokusuz sigara gibi..

o kadar sinirliyim ki, anlatamıyorum sanırım. bir de mekanlara köpeklerle gelenler var ki onlar ayrı bi muamma. off dağ başına gitsem ancak rahatlarım.

Yorumlar

  1. Sigara içenlerde çok rahatsız aslında . Ama bazıları için sigara ilaçtır ne kadar zehir olsa da .
    Ama bebek gerçekten kötü etkilenir güzel bir dille uyarmak gerekir. Sonuç ta insanın özgürlüğü başkasının özgürlüğüne dokunduğu anda biter. Birde söz konusu bebek ise kesinlikle icmemesi yada başka yerde içmesi gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya yanımdaki masadakiler hiç rahatsız değil, inadıma içiyorlar sanki :( alerjim var, şimdi bi tıkansam hastanelik olurum. ama onlar için keyif :(

      Sil
  2. Sanki ramazanda daha da esnettiler bu yasağı, camları açıp içeride de içiliyor bazı yerlerde. Gün boyu sigarasız kalanlar peşpeşe tüttürüyor. Duman altı oluyor içerisi bir anda...
    Neden akşamı mahvetmek olsundu ki, keşke en azından masanızı değiştirebilseydiniz. Sen muhatap olmak istemiyorsan eşin uyarsaydı mesela alerjimiz var gibisinden. Alerji bu yani ne yapabilirsiniz ki, içenin dikkat etmesi lazım. Alt komşunu da uyarmayı dene sakin bir şekilde bence, belki anlayışlı bir anına denk gelir de dikkat eder.

    YanıtlaSil
  3. O mekanlara köpeklerle gelenler ayrı bir sorun zaten. Sanki mekan kendinin ve herkes köpek sevmek zorunda. Üstelik köpeklerin ağzında da ağızlık yok. Sorsan sana bir şey yapmaz der ama çocukla köpeğin hatırı olmaz.

    YanıtlaSil
  4. çok haklısınız gerçekten, bu nasıl bir duyarsızlıktır... kötü olmuş:(

    YanıtlaSil
  5. Ahh aynı dertten muzdaribim..dua et a kişisi içmiyor.benim eşim balkonda içiyor, içeri gelince kokudan öksürük krizine giriyorum.bana kızıyor numara yapıyorum sanıyor.halbuki ben sekiz kilometre öteden alırım sigara kokusunu 😢 sokakta yürürken bile rahat yok bu tiryakilerden. önümde giden şahıs sigara içiyor dumanı komple ağzıma doluyor.keşke dediğin gibi yasaklansa.insanlığın başına gelen en büyük belalardan biri bu lanet şey.ekmek alacak parası olmasa bile o merete para bulunuyor her türlü

    YanıtlaSil
  6. İçmeyen için büyük sıkıntı. Aslında yasağın en başarılı olduğu konu. Eskiden otobüs yolculukları tam bir işkence idi. Bence içenler de farkında ve yasak genelde başarılı oldu, istisnalar haricinde. Rahatsız olmakta çok haklısınız, yasak genişletilebilir.

    YanıtlaSil
  7. Evet gerçekten de tümden yasaklanmalı sigara. Size katılıyorum Büşra Hanım.

    YanıtlaSil
  8. keşke hiç içilmese tabi :) engellenemiyor maalesef

    YanıtlaSil
  9. içmeyenler için gerçekten zulüm...haklısın

    YanıtlaSil
  10. Her kelimende haklısın. Artı; mağaza önlerinde sigara içip de direkt caddeye fırlatıp içeri girenleri boğasım var!

    YanıtlaSil
  11. Her kelimende haklısın. Artı; mağaza önlerinde sigara içip de direkt caddeye fırlatıp içeri girenleri boğasım var!

    YanıtlaSil
  12. Evet ne kadar yasak yapılsada, açık alan kafeler mesela etki ediyor insana. Ben sigara kullansaydım eğer insanlardan ne kadar uzaklaşabilirsem o kadar uzaklaşırdım. Ama bazılarında anlayış yok maalesef.

    YanıtlaSil
  13. Ben de içiyorum. Kokusundan ben de rahatsız oluyorum. Bu sebeple kuytu köşede içiyorum. Senin arzu ettiğin aslında haklarına taciz edilmemesi, sigaranın bizzat kendisi değil. Tecrübelerime dayanarak söylüyorum, bunlar da yasayla, tutuculukla sağlanabiliyor ancak. Bizim memlekette biraz zor tabii. Ama Avrupa ülkelerinde yasa olmaktan çıkıp bir gelenek haline gelmiş bütün bunlar. Ancak geleneğin altında önceden yapılmış bir zorbalık yatıyor.

    YanıtlaSil
  14. yasak var ama denetim yok

    YanıtlaSil
  15. bence de komple yasaklansın
    sizi izlemeye aldım

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..