Ivır Zıvır 83

uzun zamandır ilk kez yazıyorum. Yazı yazdıktan sonra da hepinizin bloglarına tek tek bakacağım. Çok özlemişim, çok. İnsan yazmayı özlüyormuş gerçekten. Yazmadığıma bakılırsa mutluyum diye düşünüyorsunuzdur. Fakat hayır. Bir Büşra asla mutlu olamaz. Mükemmeliği aradığım sürece asla da olmayacağım.

Büyükşehir belediyesinde staj yapmış, günlerimi dolu dolu geçirmiş bir insan olarak; belediye seçimleri hakkında bir şeyler söylemek istiyorum. Ha, bir de bitirme tezim belediyecilik üzerine ve örnek belediye olarak İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ni yazdığımı da söylemeliyim. Bu konu hakkında 300 sayfa yazdıktan sonra bir kaç kelam etmeye hakkım olmalı diye düşünüyorum. Onca makale okuması boşa gitmesin ama değil mi?

Öncelikle söylemeliyim ki, Kaymakamın ve valinin devlet tarafından atandığı bir sistemde, yerel seçimlerin olması bana komik geliyor. Ben bu cümleyi kurunca , ne alaka diyenler oldu? mesela doktora yapan a kişisi. kaymakamın ilçe belediyesi, valinin de büyükşehir belediyesinin üstü olduğunu bilmeyen, bütçelerinin devletin karşıladığının bilincinde olmayan ve belediye başkanı seçtiğini düşünen, hatta büyükşehir belediyesinin normal belediyelerle aynı seviyede olduğunu bilmeyen biri olduğunu gördüğümde "ben bu cahille nasıl evlendim acaba?" demiş olabilirim. Büyükşehir belediyesindeyken de ilçe belediyelerini açıp bize şikayet ederlerdi. Özellikle chp li belediyeler çokça şikayet edilirdi. tek tek anlatırdım, bu şikayetlerinizi kaymakama bildirmeniz gerekir, biz onların üstü değiliz diye. karşımızdaki insanlar "neden, siz büyükşehir belediyesi değil misiniz?" derdi. evet, ama biz caddelere, ulaşıma falan bakıyoruz derdik. sonra insanlar nasıl böyle cahil olabiliyor derdim ki, a kişisine anlattığımda "aa öyle değil mi?" dedi. Her güne bir bilgi madem..

Mevzunun bu kadar abartılmasına anlam veremiyorken, babamla ufak bir konuşmamız sonucu anladım ki, olay tamamen prestij. Pekala, öyle olsun. Şimdi size vali başkanlığında il encümenleri seçilir falan deyip kafanızı daha da çok karıştırmak istemiyorum zira.

Kafam çok karmaşık benim de. Türlü kararlar alıyor, sonra hepsini buruşturup çöpe atıyorum. bir yerlerde bir patlama noktam var, oraya değdiğinizde neler olacak ah bir bilseniz. hayaller kuruyorum türlü türlü. mesela, a kişisi köyüne gitmemizi istiyor. bize köy göstermek istiyor, çünkü babamın köyü Trabzon'da bir yalı. yani gördüğüm en köy evi yalı. annem de üsküdar da deniz gören bir köşkte büyüdüğünden, hiç köy görmedim. tatillerimizi Trabzon'da tatil köyünden daha konforlu bir biçimde, özellikle yağmurlu havalarda büyükbabamın terasa çıkıp gökyüzüne bakarak "artık dur, çocuklar denize giremiyorlar" demesine gülmemizle geçiyordu. a kişisi hiç uzun yol yapmadığından Elazığ'a gitmek için 2 durak ayarlardım. Öncelikle Eskişehir'e gidecek, orayı gezecek ve bir gün kalacağız. Hep görmek istedğim bir yer orası. İtalya'ya gidemiyorsam, yalancı İtalya'ya giderim ben de deyip, asla gidemedim. Belki bu vesile ile gider görürüm. Sonra da daha küçükken gittiğim Kayseri'ye gidip meşhur mantısından yemek ve orada da 1 gün kalmak. Kayseri Belediyesi çok güzel bir uygulama yapmış "kültür yolu" çizmiş şehrin ortasına. Orada gezmek için öneri almaya gerek yok, o yolu bitirsek yeter. Sonra da köye gideceğiz. Oradan da Trabzon'a. Sonra da Trabzon'dan - Samsun ve Amasra. Samsun konusunda pek emin değilim. Başka bir yer de olabilir. Dönüşü henüz planlamadım. Çünkü gidişimizden emin değilim. Trabzon'da planlarım.

A kişisinin ipiyle kuyuya inilmemesi gerektiğini 4 yılda anladım. hep beni böyle heyecanlandırır, sonra işlerim var deyip tüm yaptığım planları altüst eder. listelerimi yaparken heyecanla yapmıyorum artık. olursa olur, olmazsa napalım diyorum. hevesim de kalmadı aslında hiç bir şeye. mutluluğum da gitmiş. geçen gün beni yolda uzuun süredir görmediğim arkadaşım gördü. eskiden gözünün içi gülerdi, ne oldu sana dedi. anlatacağım hepsini, fakat bir kitapta belki.


Yorumlar

  1. O A kişisine kızdım ama ben şimdi..ne güzel planlar yapmışsınız...sonuçta işler ev hayat gailesi bitmez arada bi durup dinlenmek şart...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok kızdım ve planlarımız tamamen suya düştü maalesef :/ Sağlık olsun ama napalım :)

      Sil
  2. Ivır Zıvır yazılarınızı okumayı özlemişim... İnsanları olduğu gibi kabul etmek en iyisi çünkü değişmiyorlar umarım bu seferki planlar uygulanır Çünkü çok güzel bir gezi planı yapmışsınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef uygulanmayacak fakat artık sağlık olsun duacısıyım :)

      Sil
  3. Ooo yalılardan köşklerden geldim diyorsun yani :)
    Erkeklerin genelinde olabilir mi bu acaba, babamda da bazen oluyor aynı durum çünkü. Heyecan yaptırıp vazgeçebiliyorlar ya da uğraşmak istemiyorlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef öyle. bir benim başıma gelmiyo ne yazık ki.. :(

      Sil
  4. Merhaba uzun zamandır yoktunuz. Dönmenize çok sevindim. Gezi planınız çok güzel olmuş. Merakla bekliyoruz yeni yazılarınızı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için :)

      Sil
  5. Umarım planlarınız bozulmaz keyifle gezersiniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef bozuldu fakat her an her şey değişebilir :)

      Sil
  6. Yazmak güzeldir. Yazmaktan vazgeçme bence de.

    YanıtlaSil
  7. heey seni görmek güzel. gelcam yineee :)

    YanıtlaSil
  8. Walla ne desem bilemedim. Ne pis bir adammışım. Her şeyin sorumlusu hep ben.

    YanıtlaSil
  9. Umarım güzel bir tatil yapar biz de tatil yazınızı keyifle okuruz.

    YanıtlaSil
  10. Yillar once blogunuzla tanismistim sanirim bi 10 yil falan olmustu tam hatirlayamiyorum yili ama cok zaman gecmistir tesadufen gecen denk geldim ve gercektn bu kadar hayatinizdan sikayetci olmaniza uzuldum sizin yazilarinjzi takip edrken ne kadar mutlu yazilar yaziyordunuz umarim yine gecmisteki gibi hissedersiniz hayirli gunler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için. Ben de geçen gün bunu düşündüm. eskiden aklım bir karış havada laylaylom yaşıyordum. evlendikten sonra ise tüm hayatım değişti. bakış açım, görüşüm, ne bieyim her şey.

      Sil
  11. Ben farklı düşünüyorum yerel seçimler değil de bürokrasinin fazla ve gereksiz olduğunu düşünüyorum teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. Ya ama bloglar olmadan olmaz kiii :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..