Ben Burdayım!




Çok değerli özlem beni uyardı. Yazmıyorsun artık nerelerdesin dedi? 

evdeyim. evet evdeyim. insan evde yazacak hiç bir şey bulamazken yapacak onca şeyi nasıl buluyor bilemiyorum. ev işleri hiç bitmiyor. burada sözlerim beylere! eşlerinize yardım edin. ne bileyim çamaşır asın mesela. ya da uyanınca yatağınızı toplayın. yemeğinizi yediğinizde sofranızı toplayın. hayır yediğiniz şeyleri makineye atmanızı beklemiyorum elbette. ama en azından sofranızı toplayıp masanızı silebilirsiniz. çamaşırları renklerine göre ayırın kirliye atarken. ya da boşverin, en azından çıkardığınız yerde bırakmayın. kışlıklarınızı çıkarıp dolabınıza yerleştirin. yerleşmiş dolaplarınızı bozup düzeltilmesini beklemeyin. elbette bozulacaktır fakat düzeltin. yere bir şey döktüğünüzde üzerine basıp evde gezinmeyin. her yer toz olmasın. tüm evi süpürmenizi beklemiyoruz elbet. en azından döktüğünüz yeri süpürün. Ketıldan son su alan sizseniz ve suyu bittiyse ekleyin. sabahları erken kalktıysanız kahvaltı hazırlanması için beklemeyin. bir şeyler koyun işte sofraya. haftada bir de olsa yemek yapın. hadi ayda 2 olsun. kendi çamaşırlarınızı ütüleyin en azından. tüm çamaşırları ütülemenizi elbette bekleyemeyiz. ama giyeceklerinizi ütüleyin. masanızın tozunu alın. toz toprak içinde çalışmak istemiyorsanız arada bir de olsa bir beze bakıyor. hafif nemlendirip silin. çöplerinizi çekmecelere tıkıştırmak veya mutfağın lavabosunun içine atmak yerine çöp kutusuna atın. durun daha bebeğe gelmedim.  bebeğiniz varsa eğer arada bir gezdirin, sevin, onunla zaman geçirin. altını değiştirin demiyorum ama sırtı terlemişse bir atlet değiştirebilmeyi bilin. 

daha fazla anlatamayacağım. bunların hepsini ve çok daha fazlasını biz kadınlar yapıyoruz zaten. üzerine bir de ilgi ve sevgimizi vermek zorundayız. her zaman mutlu görünmeliyiz. her zaman halimizden memnun bir halde takılmalı, az yemeli, zayıf ve fit olmalı, kendimize bakmalı ve bakımı asla ihmal etmemeli, zeki ve her konuda bilgili olmalı, çevik her şeye göğüs gerecek kadar da güçlü olmalıyız. biz kadınların erkeklerden istediği biraz ilgi, biraz iyi niyet, biraz da ev işlerinde yardım olmalı. şu yukarda yazdıklarımdan bir kaçını bile yapmanız yeterli bizim için.

he bu arada. 15 gündür a kişisi yok :( gidince anladım ki şu yukardakilerden yapıyormuş o da bir şeyler :)) bedelli askerlik yapıyor kendisi. Cuma dönecek kısmetse. o gittikten sonra a bebek çok değişti. emeklemeye başladı. bir yerlere tırmanmaya çalışıyor ve bolca düşüyor. benim panikler daha bir artmaya başladı. tanıdığı bildiği bir psikolog olan varsa lütfen bana bilgilerini ulaştırsın. ya da belki bi psikolog takipliyordur beni. ay hadi lütfen olsun öyle bişey. zira çocuğa şimdiden hayatı zindan etmeye başlamış gibi hissediyorum kendimi. yardıma ihtiyacım var.

Yorumlar

  1. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Bir çok kadın için sadece yaptıklarının takdir edilmesi yükün ağır olduğunun farkında olunması bile yeterli... 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah evet. bu açıdan hiç bakmamış olsam da kesinlikle öyle

      Sil
  3. Hoşgeldiiiiin 😄 benim o Özlem 😁 keşke o dediklerinin beşte birini yapan bir erkek olsa, sen bile yazarken ‘zaten şunun hepsini hapın diye beklemiyoruz ama şu kadarını yapın’ falan yazmışsın ya hani aslında neden beklemeyelim ki? Nedir bu her şeyi kadından bekleme olayı daha ne kadar devam edecek ya bu zihniyetteki erkeklere gerçekten tahammül etmekte zorlanıyorum. kadın çalışsın mı çocuğa mı baksın misafir mi ağırlasın kendine mi baksın eve mi baksın kadınınki de bir can sonunda.
    Az kalmış A kişisinin gelmesine, psikolog için bekle belki o gelince ihtiyacın kalmaz bebekle yalnız kalmak da sinirlerini germiş olabilir ;) ama yine de istiyorsan istediğin gibi içine sinen bir psikolog bulursun umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında orada bir nükte var. yani aslında yapmaları gereken işleri kadınlara yüklemeleri buna rağmen hadi şunun ucundan yap bari demem :))
      psikolog la ilişkim geçmişten gelen korkularıma dayalı :(

      Sil
  4. Ayrıca bu fotoğraf her gördüğümde içimi acıtıyor...

    YanıtlaSil
  5. ne psikolğu ayol du bir sakin ol nefes al tabi ki düşecek sen ortalıkta ki sivri şeyleri bir kaldır ama bibloları değil süsleri değil bir süre sürekli takibinde olmalısın ve burada anneliğin şahin içgüdüleri devreye girecek otomatik bu mekanizma , sen sakin ol keyfine bak o uyuyunc önce kendine vakit ayır iş beklesin bri yere kaçmaz o bulaşık , ya da asılması gerekeni on dakika sonra as bişey olmaz ve yaşamış olarak en özel tavsiyem çok çok özenme bebeğin çamaşırına antialerjik malerjik deterjanlara girme beyaz sabun misss , anti alerjiklerle bir kaç ay geçiren oğlum alerjik oldu bırak karşılaşsın mikropla sen izle ama gözünü hiç ayırma :) ve sakin ol lazım olursa ara ben dinlerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hep öyle yapıyorum zaten amama benim sıkıntılarım zaten vardı çocuğa karşı çoğaldı. bir terapiye ihtiyacım var :(

      Sil
  6. Busra hanim psokolog degilim ama Aile danismani bir isim tavsiye edebilirim. SERKAN / Reyhan ÖZYAĞLI
    MUAYENEHANESİ
    Ali Kuşçu Mah. Darüşşafaka Cad. Başmüezzin Sok. 2 D:5 Fatih, İstanbul
    0506 124 34 26
    Gokce

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aile danışmaanı işimi çözemez gibi. aslna bakarsanız psikiatrist bile lazm olabilir :/

      Sil
  7. Bir an düşündüm ben bunları yapmıypor muyum diye, ititraf edeyim korktum bile. Yok karar verdim ben bu saydıklarının hepsini yapıyorum. Hatta daha fazlasını da, rahatladım. Hayırlı teskereler, Allah kavuştursun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amiin çok teşekkür ederiz. yapın hatta daha da fazlasını yapın :)

      Sil
  8. evet yoktun yaa seni görmek güzel. zorlanıyorsun demek ya of ya. bu evlilik şeysi sana yaramadı zaten bir keyifli huzurlu olamadın ama yaa. keşke gerçekten eşin kabul edebilse de birlikte danışmana gidebilseniz ve eşin kafasını değiştirebilse. eşin hayatı paylaşanlardan değil ya zaten eskiden beri belliydii bu. belki sen, ailen, onun ailesi ile filan sen konuşup eşinin kafayı biraz değiştirebilmesini sağlayabilirsin. ona anlatmak için onun işlerini yapma mesela. eşinin yemeğine giysisine karışma. belki biraz anlar. bu konu üzerinde çalışmalısın benceee. psikolog, psikiyatr evet gitsen iyi olur tabii, bulursun yaa, şimdi aklıma gelmedi ama bulunur yani. ondan sonra da aile danışmanı. çünkü, evdeki adam değişmeden senin iyi olman çok zor. kendine iş bul, evde yaşama. mutlaka çalış para kazan. çocuğa da formül bulun. bakıcı veya kreş filan. kocan bulsun formul. ona biraz sorumluluk ver. bizim ülkede kocaları bilirsin işte. odun hepsi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çalışıp para kazanıyorum. hatta aylık çalışan arkadaşlarımdan da çok kazanıp çokça harcıyorum. fakat benim sıkıntım endişeli ruh halim. bu kez sıkıntı a kişisinde değil tamamen bende :( bazen kucağından çocuğu aldığım oluyor endişelilikten. sonra geçenlerde fark ettim bu ruh hali yüzünden aslında hiç bir şeye ben dokundurmuyormuşum :( bi psikoterapi iyi gelecek eminim :))

      Sil
  9. Büşracım çocuk için biliyorum ama büyük için hiçbir fikrim yok. Ama kendini rahatlatmak için bir desteğe ihtiyacın olduğunu hissettiğine göre muhakkak bul birisini. Yakında kızın sınırlatını keşfetmeye çıkacak, senin onu kısıtlamaman gerekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. muhakkak bulacağım. çocuk ayaklanmaya başladı benim beynim de ayaklanıyo :( ay tüylerim diken diken her dakika. bulsam rahatlıcam birini . :(

      Sil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..