24 Ağustos 2017

Hepsiburada rezaletim.

Ekşisözlük başlığı gibi oldu. Severim rezalet haberlerini okumayı taa ki benim başıma gelene kadar. Özellikle de çokça kullandığım hepsiburada.com' da başıma gelince sizlerle paylaşmadan edemedim sayın okuyucu..

Deterjanına kadar internetten alışveriş yapmayı seven biri olarak beni bu eylemden soğuttular. Öncelikle geçenlerde bir tane banyo paspas takımı beğendim. Tanıdığım- bildiğim bir markaydı ve dışardaki fiyatı 70 yl civarındaydı. Ben de hepsiburada da indirimli halini görünce hemen sipariş ettim. İşte sipariş fotoğrafım. Gördüğünüz gibi 3'lü paspas takımı olarak siparişi gerçekleştirdim.


Aradan bir kaç gün geçti (yaklaşık 10 gün kadar) ürün elime ulaştı. Gelen ürün sadece şu büyük parça idi. Tüm takımı göndermemişlerdi. Müşteri hizmetleri ile görüştüm, kalan parçaları da istediğimi söyledim. En kısa zamanda bana döneceklerini söylediler. Ertesi gün eve gelip ürünü almak istediklerini söylediler, hiç bilmediğim bir kargo şirketi tarafından ürün alındı. Ben de bu sırada ürüne tekrar baktığımda şu şekilde görünmeye başladı.


Fiyat artmış ve tekli olarak değiştirilmişti. Fiyat yanlış yazılmıştı muhtemelen. Ve bunun kendi hataları olduğunu söyledim, aradım tekrar. Beni ilgilendirmediğini ve kalan parçaları da istediğimi inatla söyledim. Fakat müşteri hizmetlerinden arandım ve diğer parçaların olmadığı bu yüzden iade olacağı söylendi. Bu telefonlaşmalar iade süreci falan neredeyse 1 ay sürdü. İnternette yaptıkları hatayı hiç bir şekilde telafi etmediler. Resmen aleni kandırıldım. Tüketici haklarına gitmeyi düşündüm fakat sonra uğraşmaya değmez dedim. Göz göre göre dolandırılıyorduk. üçlü olarak satışa çıkardıkları ürünü sattıktan sonra tekli olarak göndererek (ay pardon elimizde diğerleri yokmuş bununla idare edin) diyecek kadar bu işi bilmiyorlar. Ya da o yanlışlığı örtmek için yanlış ürün gönderip "nasıl olsa iade eder biz de yanlışımızı düzeltiriz" diye düşündüler.

Sonra dedim ki, bu bir hatadır, olabilir. Tekrar bir alışveriş daha yaptım. Sabunluğum kırıldığından şu görseldeki takımı aldım. 


Aradan bir gün geçti geçmedi, hepsiburada express kargosu ürünü getirdi. Kutu çok hafif olduğu için a kişisi şüphelendi. kargo elemanına "burada 5 parça yok" dedi, açmak için bekletti. Açtığımızda yalnızca şu tuvalet fırçasının konulduğu pembe kap vardı. Resmen dalga geçmişlerdi. Adam fotoğrafını çekti, tutanağını tuttu ve gitti. Ürünü daha sonra alacaklarını söyledi. Hem ürünü yanlış göndermişlerdi, hem de eksik. Arayıp söyledim tekrar. Dalga mı geçiyorlar bilmiyorum fakat ürünün linkine tıkladığımda ise şöyle bir şeyle karşılaştım:


Ürün ellerinde yokmuş yani anlayacağınız. olmayan ürünün satışını yapmışlar yine. sonra yine yanlış ve eksik bir ürün gönderip beni saçma sapan uğraştırıp iade yapmamı sağlayacaklar. Ben böyle bir rezillik görmedim. Yani bir sürü şirketten alışveriş yapıyorum, bu kadar saçması ile ilk kez karşılaşıyorum. Hani bir kez hata olur, dedim ama ikinci kez olunca artık gına geldi. Gelen kargo şirketi görevlisi "ne oluyor anlamadım, geçenlerde de telefon sipariş eden adama sadece kablo gönderdiler" dedi.

diyeceğim o ki, eğer internetten alış veriş yapacaksanız, işini düzgün yapan insanlar ile yapın. Gelen paketle hayal kırıklığına uğramazsınız böylece. Parasında değilim, o şeyi bekliyorsun,sonra gelen şeyin istediğiniz şeyle alakası olmaması iğrenç bir duygu. Ve bu hatayı düzeltmek için hiç bir şey yapılmaması, sizin tekrar tekrar uğraşmanız. Bir daha hepsiburada dan ürün almayacağım. bir de cam çaydanlık takımı almıştım, 10 gün sonra göndereceklermiş. bakalım paramparça mı gelir, yoksa istediğimle alakası olmayan bir şey mi gelir, üstünü gönderip altını göndermezler mi bilinmez. fakat o sondu. bir daha iğne bile almayacağım buradan.

Bu arada gelen ürün de şu:


18 yorum:

  1. Aslında çok şaşırdım.Ben genel olarak butikler dışında pek internet alışverişi yapmam ama hepsiburadayı sık kullanırım bugüne kadar başıma böyle bir olay hiç gelmedi umarım bundan sonra da gelmez.Okurken yuh artık dedim.Ben ürünüm yanlış falan gelse ya da iade etmek istesem ne yapacağımı bilemem neyse ki seni bu konularda baya uzman gördüm danışırım artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. son 1 aydır benim de başıma gelenler bunlar. bence ne olduysa son 1 aydır oldu :( umarım başına bir iş gelmez ama gelirse buradayım. ne zaman istersen :)

      Sil
  2. Ne kadar sinir bozucu olduğunu tahmin edebiliyorum. Bende son bir haftadır penti ile sorunlar yaşıyorum. Yaptığım alışverişi kredi kartımla ödedim ve internet bankacılığından kontrol ettiğim de iki defa ödemeyi aldıklarını farkettim. Çok kısa saat aralığında ürüne iki kere ödeme yapılmıştı. Üstelik bana herhangi bir onaylama kodu gelmeden. Tabiki hemen aradım. Penti bankaya yönlendirdi, bankayı aradığımda ise pentiye. Tekrar birçok kes aradım ama telefonumu hiç bir şekilde açmadılar. Sonra başka bir numaradan aradım ve hemen açtılar telefonu. Bir kere aradığım bir numarayla hiç bir şekilde bir daha açmıyorlar ve tüm belgeleri gönderdiğim halde geri dönüş yapmadılar. Şu anda hala geri dönüş alamıyorum. Buraya yazıyorum çünkü bir çok kişi alış veriş yaptığında kontrol etmiyor biliyorum ve ben o gün kontrol etmemiş olsaydım iki katı kadar para ödediğimi bilmeyecektim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa iyi ki kontrol etmişsiniz. ben 3d özelliği olmadan alışveriş yapmıyorum. en güzeli o şekilde alış veriş. yani daha güvenilir oluyor. banka tarafından olay düzeltilir inşallah.

      Sil
  3. ben kullanıcının puanına ve yorumlara çok dikkat ederim, sen de baktın mı yorumlarda yazan yok muydu? ya da sana mı denk geldi ürünün tükenmesi acaba?
    Ben fotoğraf makinemi buradan almıştım tam geldi çok şükür ama kahverengi seçtiğim halde siyah göndermişlerdi, özellikle kahverengi sattığı için o kişiden almıştım bir de. O bile moralimi bozmuştu ama iadeyle uğraşmaya üşenmiştim, senin hissettiğin öfkeyi tahmin edebiliyorum...
    Çok geçmiş olsun :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de genelde bakarım fakat burada satıcı hepsiburada :( zaten o yüzden çok güvenmiştim. genelde hepsiburada satıcısından alıyorum, dışardan almıyorum. fakat dışardan aldıklarımda hiç sıkıntı çıkmazken, hepsiburada da çıkması gerçekten çok kötü oldu..

      yaa inanmıyorummm, nasıl değiştirmedin ki? ben olsam dayanamazdım. ay o hayalkırıklığı hiç bir şeye benzemez. muhtemelen daha yüksek bir fiyat bile vermişsindir. :(

      teşekkür ederim bu arada :)

      Sil
    2. güvenemedim açıkçası bunu gönderirim daha kötüsüyle karşılaşırım diye.
      Yok daha pahalı değildi neyseki ama o modeli kahverengi renginde de ürettikleri için seçmiştim yoksa başka makinelere bakardım.
      direk hepsiburada'dan aldığını kaçırmışım, daha çok şaşırdım şimdi :S

      Sil
  4. Yıllardırm ali expressten alışveriş yapıyorum ürün kırık geldiğinde ya yenisini yolluyorlar ya da çat diye paramı iade ediyorlar sorgusuz sualsiz . Türk sitelerinden almıyorum bu tarz problemler yüzünden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ali express i de çok kullanıyorum fakat onun da kargosu geç geliyor diye pek tercih etmiyorum. ufak tefek şeyleri satın alıyorum :) ama gerçekten bir sorun yaşamadım orada, adamlar işlerini gerçekten biliyorlar :)

      Sil
  5. Ben pek şaşırmadım, efendim.
    Olaya müşteri hizmetleri açısından bakalım. Benim üç gün içinde istifa ettiğim şirketin bir parçası sanırım hepsiburada...
    Güven olmuyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. valla iyi yapmışsınız. ben de olsam aynısını yapardım

      Sil
  6. İş ahlakı maalesef zayıf biz de :( Ben de bu ara benzeri sorunlar yaşıyorum.Geçen bir ürün almıştım,bozulunca hemen müşteri hatası diyorlar,geri almamanın yollarını arıyorlar :( İlla kavga etmek gerekiyor :(Geçmiş olsun size de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen tüketici hakem heyetine gidin. bu şekilde iki ürünün iadesini gerçekleştirdik geçenlerde. hızlı sonuç alınıyor ayrıca ,eskisi gibi değil :)

      Sil
  7. İnternetten alışveriş yapmam diyen babama inat güvenip alışveriş yaparım. Şimdiye kadar kitap sitelerinden alışveriş yaptım daha çok. Tedarik edilemeyen ve iadesi olunan bir kitap dışında da sorun yaşamadım. Hepsiburada gibi güvenilen bir sitenin böyle olması şaşırtıcı ama. Bundan sonra daha şüpheyle yaklaşacağım sitelere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap sitelerinde bir sorunla ben de karşılaşmadım. ellerinde olmayan kitapları bile tedarik edip gönderiyorlar, özellikle kitap yurdu. idefix ve babil çokça kullandığım yerler. fakat şüpheciilikten şaşmayın yine de ve mutlaka 3d özelliği ile alışverişlerinizi gerçekleştirin.

      Sil
  8. Maalesef insana ve emeğe değer yok :(

    YanıtlaSil
  9. Peşpeşe gelen talihsizlikler sinirlerinizi alt üst etmistir geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
  10. Sorumlu satıcı mağazalar olsa da garantör hepsiburada.com olduğu için telafi etmek zorunda ama hepsiburada'nın kendi mağazası da sıkıntılı..
    Sattığı telefonların yazılımları sıkıntılı, belirtmeme rağmen hala sorunlu telefonları satmaya devam ediyorlar
    http://blog.yilmazbaris.com/2017/06/hepsiburada-bile-bile-bozuk-telefon.html

    YanıtlaSil

Bi sesin çıksın..