26 Mayıs 2017

Bunu yazasım var diye yazdım

Dün online oyunda oynarken Amerika'lı bir adam, düşmanla karşı karşıya iken, suratına el bombası attı. Tabi karşı taraftaki adam bunu öldürdü, sonra bomba patladı kendisi öldü. Ben de adamı öldürmek yerine suratına bomba atan adama "akjdlksajdklaj" şeklinde güldüm. Adam "askjdalkdjalksjdk ? " yazdı bana. Dünyanın her yerinde bunun random gülme olduğunu sanıyordum, değilmiş. Onlar sadece "hehe" diye gülüyorlarmış. bizde çeşitli versiyonları var diye muhabbete girecektim ki vazgeçtim. Çünkü Türk olmak harika gülüşleri gerektirir.

Fakat şu günlerde ilgimi çeken bir olay var. "Pembe Metrobüs". Olay oldu, şaşırdım.. Tüm kadınların bundan mutlu olacağını sanmıştım. Hatta bu fikri ortaya atan ilk insanlardan birisi ben bile olabilirdim. O derece savunuyordum bunu. Metrobüse binenler bilir, boş olduğu saatler gün içinde 2 saati geçmez. Yani günün hangi dakikalarına denk geliyor bilmiyorum ama ben boş bir metrobüsle karşılaştığımda sokağa çıkma yasağı mı var diye düşünüyorum. Öyle boş dediysem, ayakta rahatlıkla yer bulabileceğim boşluktan bahsediyorum. Oturabileceğiniz boşluktan değil.. Neyse, malumunuz kalabalıkta dip dibe gidiyorsunuz. Erkekli kadınlı ite kaka.. Diyorlar ki otobuslerde taciz olmasın, erkekleri eğitelim. Valla eğitimli erkeklerle karşılaşıyorum. Adamcağız değmemek için ayaklarını kafasında taşıyacak, o derece ezilip büzülüyor. Kadınlar da adamlara değmemek için demirlere veya başka kadınlara yapışıyor. Yapılan bir araştırmaya göre kadınlar otobuse bindiklerinde erkeğin yanına oturma olasılıkları %5 iken, kadının yanına oturma olasılıkları %95 lere kadar ilerliyor. Kadınlar olarak hem erkeğin yanı, hem de kadının yanı boşsa kadının yanını tercih ediyoruz. Peki pembe metrobüs neden bu kadar rahatsız ediyor?

Açıkçası bu olayda erkekler rahatsız olur sanmıştım. Lacivert metrobüs isterdim ben olsaydım. Çünkü onlara ikinci sınıf insan muamelesi var şu an. Kadınlar ayrıcalıklı hem pembe metrobuse biniyorlar, hem de diğerine. Ama erkekler? Onlar bomboş da olsa binemezler pembeye.

Kadınların en büyük sıkıntısı pembeye binmezlerse taciz istiyorum imajı vermek.. Yahu böyle saçma bir düşünceyi özellikle üç saat düşünsem yine bulamazdım sanırım. Metrobüs bu ayol. İstediğine bin. Aile yeri var dedikleri restaurant ta özellikle kadınları üst kattaki aile bölümüne gönderseler bile, alt kaltta oturmaya benzer bu. Fark etmez yani. Melekler kahvesinde vardı öyle bir uygulama hiç unutmam. damsız girilmeyen alt kat vardı. Kadınlar girerdi, erkekler tek giremezlerdi. Fakat ben hep üst kata otururdum. Önemli değildi benim için çünkü. Metrobus te öyle bir şey. Abartılacak bir şey yok. Kadınlara yapılan bir ayrıcalık bu. Çünkü biz özeliz. Çünkü biz güzeliz :)

9 yorum:

  1. Çok hoş bir uygulama ama biz millet olarak eleştirmek için eleştirmeyi sevdiğimiz için normal olarak görüyorum tepkilerimi :)

    YanıtlaSil
  2. :)) Anladığım qədərilə qadınlar rahatsız olmasın, rahat-rahat yolculuq etsin deyə Türkiyədə qadınlara özəl pəmbə avtobuslarmı ayrılmış. Heç duymamışım. Bu çoox gözəl bir uyqulama. Təbriklər vallah. Kaş ki, bizdə də düşünlüsə.

    YanıtlaSil
  3. Hayatın her yerinde tacizi önlemenin yolunu bulmalı bence; önce eğitimden ve terbiyeden başlayarak. Sonra da yasaları güçlendirerek.

    YanıtlaSil
  4. Pembe metrobüs fikri güzel mi? Emin olamadım. Taciz vakasını kabul ediyoruz, kısa sürede insanımızı eğitemeyiz alın bununla idere edin der gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tacizden ziyade beni rahatsız eden o kalabalık. kalabalıkta ister istemez değiyor birilerinin bir yerleri bir yerlerimize :(

      Sil
  5. Bunlar günü kurtarmalık fikirler bence. Ama galiba asıl korkulan şu: Bu durumun daha ileri noktalara gelmesi. Karşı çıkanların bir bölümü bence bundan korkuyor. Ya yarın çıkıp derlerse bundan sonra kadınlarla erkekler aynı otobüse binmeyecek aynı okula gitmeyecek vs.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay o zaman kötü olur. kız lisesi çıkışlıları görüp görüp üzülüyorum :/

      Sil
  6. Online oyunun ismi nedir? Birde telefondan oynanıyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oyunun ismi insurgency ve maalesef telefondan oynanabilen bir oyun değil :)

      Sil

Bi sesin çıksın..