Böyle Komik Milletiz


Efenim çok uzaklara gitmeyin gülmek için, gelin Trabzon'a. Bir fıkranın içinde yaşadığınız hissedersiniz. Ben çok moral bozukluğu yaşadığımda mutlaka giderdim oraya. mutlaka beni mutlu edecek bir yön bulurdu.

Bir gün trabzondayım. bir markete gittim top alıcam, gitcez kumsalda oynucaz arkadaşlarla. toplarda böyle filelerde asılmış marketin kapısına. asılıyorum gelmiyorlar. asılıyorum, gelmiyorlar. can havliyle asıldım artık düşsün diye, ama düşmediler. adam da en baştan beri kasadan beni seyrediyor. ben daha da sinirlenip, yine asılıyorum ama yok alamıyorum bir top bile. adamla göz göze geldik sonra. dedim "pardon, şunlardan bi tane alabilir miyim?" adam da kasadan bişeler geçiriyordu o sırada, durdu bana baktı ve "alabilirsun tabi" dedi. döndü devam etti. ben elimde filenin ucu adama bakakaldım. 

yolda yolumu bulamazken, yaa nasıl gitcem devlet hastanesine dedim sesli sesli. adamın biri de dükkanın kapısında duruyordu. ama hani şu durmadan müşterinin girdiği iç çamaşırı satan dükkanlardan bir tanesi. adam yanıma çıktı geldi, bak şimdi şurdan şöyle gideceksin diye anlatmaya başladı bir yandan yürürken. sonra sokağın başına kadar gelip, benim doğru sokağa sapmamdan emin olana kadar bekledi. bense adımlarımı oldukça fazlaştırdım ki, adamın dükkanı götürmesinler diye. 

hastaneye gittiğimde bi sürü teyzeyi ellerinde kazak örerken gördüm. oturmuş muhabbet ediyorlardı. "teyze neyin var" dedim. "sen doktor musun" dedi. "yoo" dedim. "neden soruyosun" dedi. "kazak falan örüyosunuz, toplaşmışsınız ya burda merak ettim" dedim. "amaan köyde canımız sıkılıyo, buraya gelip iki insan görüp muhabbet ediyoruz, arada kendimizi doktora gösteriyoruz falan" dedi.

hastane yatak bölümünde gezerken bir teyzenin doktora "aman oğlum, buralar zaten boş duruyo. ne güzel yemeklerimizi pişirip getiriyorlar, hem de çok sıcak. şimdi evde kim uğraşcak sobayla yemekle falan. sen bizim beyi de şu yan yatağa yatır da bi iki ay yatalım burda "diyo, doktor da yazık kırmamak için "ama teyze hasta değilsiniz siz, gerçek hastalar gelirse boş yatak yok" diyo ve kadın da gelirse kalkacağına ikna etmeye çalışıyordu. sanki otelde kalıyorlar :) hayır manzarası güzel, yeni hastane olmuş olabilir ama orası hastane yahu. insan koridorunda bile yürürken mutsuz oluyor.

ve hastane demişken son kez. ananem Trabzon'da doktora gitmiş ve doktor onu görür görmez "Aaa teyze sen ölmedin mi ya" demiş. Ananem neye uğradığını şaşırarak "ben ilk kez geliyorum bu hastaneye" demiş. "kusura bakma, başka bir hastama benzettim heralde "deyip uzaklaşmış. ananem bu olayı anlattıktan sonra dönüp bana "bak kızım, çok okuma, okuyunca insan manyak oluyor" dedi. ortamda onca kişi varken bana dönmesi elbette manidardı. sonuçta doktor olamadık ama 20 yıldır okuyoruz. umarım manyak olmamışımdır ha?

neyse canım kuymak çekti. varam kuymak yapam. evet bu saatte?!

Yorumlar

  1. Ben de diş hastanesinde sorumluyum.Millet elinde çekirdek,çoluk çocuk geçerken bir de diş baktıralım maksadıyla kontrole geliyor :)

    YanıtlaSil
  2. e biz de bu akşam kuymak yedik hatta pişircem diye tereyap aldım marketten demek ki kuymak havası gelmiş ve de yok yok manyak olmamışındır :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kuymak gibisi yok kesinlikle can dostum güzel insan :) ne szaman olsa yerim ya tok bile olsa yerim, ellerinden olsa daha çok yeri,m :)

      Sil
  3. Kuymak telli peynirli olsun amaaa:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olsun tabi. :) telli peynir olmadan olmaz gözünü sevdiğim :)

      Sil
  4. File kısmı çok iyiydi :D

    YanıtlaSil
  5. Hiç Trabzon'a gitmedim şu yazıdan sonra birgün uğrayacağım mutlaka :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaaa mutlaka gitmelisin. giden herkes inanılmaz seviyor :)

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. evett :) ben de. hatta kuymak erkek olsaydı onunla evlenebilirdim :)

      Sil
  7. Hahaha memleketimi severim ben :D

    Ben de bir üst geçit görmüştüm orada. Bir tarafı tekerlekli sandalyeye göre rampa şeklinde diğer tarafı merdivendi! Buraya kadar hemşerim, manzarayı seyrettin geri dön şimdi :D

    YanıtlaSil
  8. Karadenizlilerin fırka gibi hayatı var denir ciddi hayatları fıkra gibidir. Kuymak demeyelim muhlama diyelim. :) Gel ki tat farkı vardı galiba ikisinde.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..