Merhaba, daha önce burada bahsettiğim yazıda nahoş bir durumla karşılaştığımızda, eğer visa yada mastercard bandrollü kartlar kullanarak alışveriş yaptığımızda Chargeback yani Ters İbraz ile hakkımızı nasıl arayacağımızı, ödediğimiz ücreti bedelsiz nasıl geri alabileceğimizi anlatmıştım. İlgili yazı için buraya tıklayabilirsiniz. Bu yazıdan 2 ay sonra, paralel olarak gerçekleştirilen Tüketici Hakem Heyeti sonucu yani Mahkeme kararıda kahramanımıza ulaşmıştır.
Olayı özet olarak anlatırsam, kargo ile eve gelen bir üründeki kusur teslim alındıktan sonra kullanıma hazırlanırken alıcı tarafından tespit edilmiş, durum satıcıya bildirildikten sonra "ürünü teslim alıp açtığı" için satıcı tarafından sorumluluk kabul edilmemişti. Satıcı teknik servisten bir şekilde aldığı "kullanıcı hatası" raporuna rağmen kusurlu bulunmuş.
Aşağıdaki mahkeme kararında dayanak olarak şu maddelere yer verilmiş:
"Teslim tarihinden sonra 6 ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir"
Diğer maddeler için tutanağı inceleyebilirsiniz.
Olayı özet olarak anlatırsam, kargo ile eve gelen bir üründeki kusur teslim alındıktan sonra kullanıma hazırlanırken alıcı tarafından tespit edilmiş, durum satıcıya bildirildikten sonra "ürünü teslim alıp açtığı" için satıcı tarafından sorumluluk kabul edilmemişti. Satıcı teknik servisten bir şekilde aldığı "kullanıcı hatası" raporuna rağmen kusurlu bulunmuş.
Aşağıdaki mahkeme kararında dayanak olarak şu maddelere yer verilmiş:
"Teslim tarihinden sonra 6 ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir"
Diğer maddeler için tutanağı inceleyebilirsiniz.
Bayılıyorum kapitalizme teslim olmayanlara,bravo Büşra,hakkın adaletine inanıp direndiğin için.
YanıtlaSilÇok teşekkürler :)
SilNeler öğrenicez daha..
YanıtlaSil:))
Sil