Başlarım Anneler Gününüze!

Oldum olası karşıyım kapitalist sistemin dayatmalarına. özellikle böyle özel olduğu söylenen günlere ayrı sinirliyim. sevgililer günü, anneler günü ve babalar günü. bunlar kadar toplu sünnet töreni çakması bir mevzu daha yok. insanların duygusunu sömüren, yalancı, gereksiz ve bir o kadar da saçma günler..

bugün anneler günüydü. tüm anneler özeldi. tüm sosyal medya mecralarında gördük; herkes annesine sayfalarca yazılar döktürdü. hayır ama canım benim; daha dün annenin arkasından saydırmıyor muydun tüm kezbanlığınla. hani seni hiç bir yere göndermiyordu. hani hiç anlaşamıyordunuz. hani seni hiç anlamıyordu. şimdi ne oldu da o senin en yakın arkadaşın oldu? hani sana hep kızıyordu, hiç bir yere göndermiyordu, şimdi nasıl oldu da hayatta seni en iyi anlayan kişi annen ilan edildi?

Ah bu saçma ve yalaka sevgi gösterileri. herkes okudu ve mutlu oldu evet. senin annen hakkında yazdığın o saçma, üstün körü, samimiyetsiz cümlelerinin hepsine o kadar mutlu oldum ki anlatamam. ayyy dedim kendi kendime, ne kadar da iyi arkadaşlarmış. ne kadar da iyi anlaşıyorlarmış. demek ki bu güne kadar anlattıklarının hepsi yalanmış.

kapitalist sistemin harcama endüstrisine verdiğimiz tüm emekler için ayrıca teşekkür ederim. alınan çiçekler, hediyeler ve diğerleri. kapitalizm artık çok daha mutlu bir canavar ve tüm kanımızı emmeye devam ediyor son hızla. sisteme ayak uydurmak için yaptığın samimiyetsizlikler ise cuk diye oturuyor her yere..

hayır bir de anne bu. anne.. hayattaki en önemli varlıklardan bir tanesi. yaşayan ve seni herkesten çok seven, kollayan kadın. senin annen var evet, fakat ya annesi olmayan o insanı düşündün mü? annesini yeni kaybetmiş, ya da yıllar geçmiş olsa da kalbindeki acısı daha da büyümüş, gelinliğini görmemiş, elinden tutmamış insanı düşündün mü;? hayır, düşünmedin. umrunda değil çünkü kapitalist sistem sana kutla dedi. sen de hediyeni aldın, yetmedi paylaştın. paylaştın ki hediye almamış olanın annesi üzülsün, seneye de o alsın. o da yetmedi, tüm güzel anılarını anlattın. gözlerimizden yaşlar getirdin annemiz olmasına rağmen. gözümüze soktun tüm samimiyetsizliğinle. yarın sabah yine evden çıkarken annenle kavga etmeyecekmiş gibi duygusal cümleler ettin. 

kutlamıyorum efenim anneler gününü. benim annem özel bir kadın, en az annesi olmayan kadınlar ve adamlar kadar. siz kutlayın ama samimiyetsizliğinizi gözümüze sokmayın.

Yorumlar

  1. Biz de karşıyız ama anneler bekliyor bu özel günde bir şeyler başka arkadaşları oğlum bunları bunları yaptı ballandıra ballandıra anlatıyor kendini değersiz hissediyor anneler günü her gündür aslında ya annelerimiz bitanedir her gün değerini bilmek gerekir :)

    YanıtlaSil
  2. anne olunca böyle bi günü bekler miyim acaba çocuklarımdan merak ettim :)

    YanıtlaSil
  3. Biyolojik anne değilim ancak, anneliği içimde her daim hisseden biri olarak söylüyorum. Çocukların bir öpücüğü herşeye bedel.

    YanıtlaSil
  4. Kutlamadığına emin misin sadece iş olsun diye bu yazıyı yazdığınızı düşünüyorum

    YanıtlaSil
  5. Bir yazınızı okumuştum Türkçe kelimelerin yazımı hakkındaydı ama bakıyorum da kendinizle çelişiyorsunuz sürekli efenim kelimesini kullanıyorsunuz

    YanıtlaSil
  6. @adsız, merhaba
    kutlamadığıma eminim ama siz pek emin olamıyorsunuz galiba :D Türkçe kelime kullanmaktan gurur duyuyorum lu bir yazı yazdım. bu dil bilgisine hakim olduğum anlamına gelmiyor ki ben hala de yi nerede ayıracağımı falan bilmiyorum.

    @emre, zaten o mahalle baskısı yok mu ? :S

    @çıplak yazar, ben bu yazıyı yazdım ya; kesin beklerim :)) insan büyük knuşmayagörsün

    @cafe tigris, çok doğru söylüyorsunuz. nvarlıkları ve sağlıkları yeter :)

    YanıtlaSil
  7. De nin yazımıyla efenim yazılımı arasında çok fark vardır birinde ayırt edemediğiniz için yanlış yazmışsınızdır diğerini ise bilerek yanlış yazarsınız o yüzden kendinizle celişiyorsunuz bence

    YanıtlaSil
  8. Evet genelde kendimle çelişmeyi severim. Dogmatiklik yalnızca din de vardır sonuçta.

    YanıtlaSil
  9. O zaman bence kendi uygulamadığınız şeyleri sadece yazmak için yazmayın doğru olduğunu düşünmüyorum

    YanıtlaSil
  10. Tam tersi,herkese hitap edebilmek adına doğruyu yaptığımı düşünüyorum. Doğru ve yanlış olgusu da öznel olduğundan düşüncenize saygı duyup teşekkür ediyorum. Umarım bir yazımda kendinizi bulursunuz :)

    YanıtlaSil
  11. Umarım:) bir sey daha sormak istiyorum. Hiç anneler gününü kutlamadınız mı ? Mesela bir çiçek falan da mi hiç almadınız şimdiye kadar?

    YanıtlaSil
  12. Geçen yıl almıştım o da annemin yıllardır ağlamasına dayanamadığımdan

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..