Tembellik.

Evet sayın izleyici.. Bugün size tembellik hakkında bir kaç cümle etmek istiyorum..

Mevzumuz A kişisi. Yani oldukça özel bir mevzu. Fakat eminim ki sizlerin de hayatında bir a kişisi vardır. Tembelliği ile sizleri çileden çıkartan, sinirlerinizi bozan hatta kanser olursanız sebebi olacak kişi..

A kişisi akşamları çay içmeyi sevdiğinden genellikle akşamları çay demlerim. Dün Cumartesi olduğundan öğleden sonra çay istedi. Demledim. Sonra spora giderken kendisine bir bardak çay verdim, dönene kadar çayını istediği gibi içmesini, bitince de altını kapamasını tembihledim. Eve geldiğimde çay hala kaynıyordu. Yanına gittiğimde "Çayı kapamamışsın" dedim. "Evet hiç de içmedim zaten, çünkü tazeleyen yoktu" dedi..

Yahu insan demlenmiş çayı mutfaktan kalkıp alamaz mı? Alamaz. Sonra işlerini bitirip akşam dışarı çıkacağımızı söyler fakat o işleri asla bitirmez. Ben de uyuyakalırım bir yerlerde mutlaka.

Blog da yazı yazacağını söyler fakat aylardır tek nokta bile koymaz.

Projeleri hep son dakikada bitirir. Öğrencilerin sınavlarını son dakika da okur, sabaha kadar sabahlarız birlikte. Anlayabildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışırım ki neyse ki aynı bölümde değiliz. Yoksa eminim, ben okurdum hepsini.

Fakat düşününce aslında tembelleştiren benim sanırım. Çünkü abim de böyleydi benim. "Aaa Büşra burda, neden ben kendim yapayım ki? Büşra koş getir şunu" derdi. Ameliyat olduğunda ayağına iki kez çorap giydirip çıkarmıştım peş peşe.. Üşüdüm giydir, sıcak oldu çıkar, yok yine üşüdüm falan diyordu. Annem artık dayanamayıp "Yeter, bırak şunun istediklerini yapma" diye bağırmıştı bana. Fakat yine dayanamayıp giydirmiştim..

Sonra asla su almazdı mutfaktan. Mutfakta olduğumuz halde.. Hatta sürahinin yanından geçer, yemek odasına oturur, "bana su getirir misin?" derdi. bende koşarak getirirdim. Bende biri bir şey isteyince yapma olayı var.

Bak şimdi mesela, hala tembellik peşinde A kişisi. Ömrü uyku, yemek ve bilgisayar oyunları arasında geçiyor. Aklıma hep o ayetler geliyor:

Bismillahirrahmânirrahîm.
1- Vel asr
2- İnnel insane le fi husr
3- İllellezıne amenu ve amilus salihati ve tevasav bil hakkı ve tevasav bis sabr 

Anlamı
Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın ismiyle.
1- Asra yemin olsun ki,
2- İnsan mutlaka ziyandadır.
3- Ancak iman edenler, salih amel (iyi işler) işleyenler, birbirlerine hakkı tavsiye eden ve sabrı tavsiye edenler bunun dışındadır.

Yorumlar

  1. o tembellerden biri de benim bu sıralar... ama tamamen duygusal. vallahi... :(

    sevgiler... ;)

    YanıtlaSil
  2. Aslında yapmamak lazım.yani tembelliğe, hazıra alıştırmamak lazım.nasıl alışırsa öyle gidiyor.bir bakmışsın evin bütün yükü senin omuzlarında.

    YanıtlaSil
  3. yapsan bi dert yapmasan bi dert :) az biraz kendilerinden rahatsız olsalar sorun kalmayacakta. suç bizde rahata fazla alıştırmış oluyoruz:)

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..