8 Ocak 2016

Spor Yapma Sorunsalı

"Kadınlar 3 şeyden nefret ederler: Spor yapan 36 beden kadından,diyetisyene giden 36 beden kadından,Yanlarım mı Çıktı Ne diyen 36 beden kadından"

Geçen gün bu tiviti okuduğumda ciddi güldüm. Ha bir bayan da eklemiş "Yiyip yiyip kilo almayanlardan da nefret ederiz" diye. Evet, kesinlikle bu gruba ben de giriyorum fakat işte bu cümleyi eden kişiye güler, geçerim. Çünkü öyle bir dünya yok.! Olmamalı. İnanamıyorum yani..

Neyse efenim, bugün spor salonun soyunma odasına gittiğimde bir kaç kadın üzerlerini değiştiriyorlardı. "Hah işte o kız geldi" dedi biri yüksek sesle. Diğeri "hmm" yaptı şöyle sinirle. Sonra ilk konuşan bana dönerek "Sen neden geliyorsun ki buraya?" dedi. "Spor olsun diye" aksjdajk şeklinde güldüm. "Senin gibilerden nefret ediyoruz, gelmeyin buraya." dedi. Fakat oldukça ciddiydi. Yüzüme bakmıyor, sinirle üzerini çıkarıyordu. "Bak geçen gün E kişisi söylemişti işte, uyuz oluyor herkes sana" derken hafifçe yüzüme baktı, gülümsedi çok şükür.

Ülkemizde spor yapmak ciddi sorun. Yalnızca şişmanları ilgilendiren bir konuymuş gibi. Aslına bakarsanız, şişmanlar zayıflar kadar kenarlarından çıkan yağlara takmazlar. Çünkü inanması güçtür belki ama zayıflarda çıkan bir taraf çok daha göze batıcıdır.

Kendimi o kadar kötü hissettim ki, "Ya benim işim hep bilgisayarda, oturup duruyorum, hantallaştım, esneklik önemli" gibi laflar ettim fakat beni dinlemediler. Annemden yeterince azar yiyordum zaten, bu da çok iyi geldi. Arkadaşlar spor yapmak gerçekten mutlu ediyor. Hani bunu söylerlerdi de inanmazdım. Mutluluk hormonu salgılıyor dediklerinde yalan söylemiyorlarmış. Kapitalist sistemin bir uydurması değilmiş.

Spor yapmak özgüveni arttırır, beyni zinde tutar ve öğrenme kabiliyetini arttırır. (öğrenme olayı çok doğru.) Eklemlerin doğru çalışmasını ve esnemesini sağlar. Cilt sağlığı ve yaşlanma karşıtı etkileri vardır. İştahı bile arttırır. Ben kilo aldım mesela spora başladığımdan beri, acıkma hissim gelişti. Ağrıya dayanıklılık da artıyor bunun yanı sıra. Çünkü bazen öyle hareketler yapıyorsunuz ki, ertesi gün yataktan kalkamayabiliyorsunuz. Denge kurmada yardımcıdır, sırt ve bel ağrılarını önler.

Şimdi kendinize zaman ayırın, sevdiğiniz bir sporla uğraşın. Sağlık için, esneklik için, kendinizi çok daha iyi hissetmek için.


14 yorum:

  1. Evet bizde okuldan arkadaşlarla düşünüyorduk sonra sporla dansı karıştıran ( zumbayı ) bir yer bulduk ve oraya kayıt olmaya karar verdik.Ağrıya dayanıklılığı falan kesin artırıyor çünkü başladığın ilk zamanlar her yerin ağrıyor mecbur katlanıyorsun.

    YanıtlaSil
  2. Sporun en kadim olanıyürüyüş ve koşu. Keşke yapabilsek de şekerimizi düşürebilsek.

    YanıtlaSil
  3. Bugün diyetisyene gittiğimde bana da yapılan muamele bundan farksız değildi. Ama şöyle bir durum var ki ben zayıf değil sadece normal kilodayım :) Yarın spora başlamayı düşünüyorum ben de haydi bakalım hayırlısı, iyi bir gaz oldu bu yazı benim için :)

    YanıtlaSil
  4. @çokomel zumba yı ben de merak ediyorum. sanırım bir seansına katılacağım. bakalım :)

    @profosor, kesinlikle koşu muhteşem bir şey fakat ben koşabilecek bir alana sahip değilim maalesef :(

    @heybemdeki huzur, normal kilodayım ben de. zayıf falan değilim yani :) bence de git, muhteşem bir şey bu spor denen melet

    YanıtlaSil
  5. Ah ah üniversitedeyken banada öyle derlerdi. Şimdi kimse demiyor. Ama bende kimseye demiyorum. Çünkü spor yapmanın sadece zayıflamak için olduğunu düşünenlerden değilim çok şükür. Zayıfken de kilo alınca da her zaman spor vardır hayatımda. Spor sonrası o mutluluk ve hafifleme hissini çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  6. Spor önemli. Ama kendi kusurları yüzünden başkalarına nefret duymak çok saçma geliyor. Bizde başkasına saygı duyma diye bişey yok ne yazık ki

    YanıtlaSil
  7. Spor önemli. Ama kendi kusurları yüzünden başkalarına nefret duymak çok saçma geliyor. Bizde başkasına saygı duyma diye bişey yok ne yazık ki

    YanıtlaSil
  8. Spora gittiğim zamanda bende zayıfların spora gelmesini garip biliyordum sonra alıştım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Garip geliyordu yani.
      Düzeltme magduruyum :D

      Sil
  9. Spor yapmanın kilolulara özgü olduğunu düşündükleri için kilolular ama farkında bile değiller yazık.

    YanıtlaSil
  10. Davranışları çok yanlışmış. Mutluluk hormonu salgıladığı için bile yapılması gerekir :))

    YanıtlaSil
  11. gerçekten insan bazen garip insanlarla karşılaşabiliyor. :))

    YanıtlaSil
  12. :) deli etmesene kadınlarııı :)

    YanıtlaSil
  13. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Bi sesin çıksın..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...