Blogger Olmak


Olmak ya da olmamak.. işte tüm mesele bu.

Blogger olmak böyle bir şeydir işte. Ya blogger olursunuz, ya da olmazsınız. Uzun zaman olmasa da yakın bir zamanda bir yerde yazmak konusunda konuşuyorduk editörle. Beni karşısına aldı, oturttu.. Büşracığım, dedi. Bak, sen güzel yazıyorsun fakat bazı şeylere dikkat etmen lazım. Bana bir yazı göster, dedi.. Gösterdim.. İmla hatalarımı, cümle eksikliklerimi ve diğerlerini gösterdi..

Haklıydı. Gayet hatalı yazıyordum her ne kadar doğru yazılmasını savunsam da.. Bizle çalışmak istiyorsan, bunlara dikkat edeceksin. Hatta sana eğitim vereceğiz bu konuda gibi sözler sarf etti. Blogger olmak güzel, fakat yazar olmak öyle kolay değil, dedi. Sen hep blogger gibi yazıyorsun diye de ekledi. Ve son olarak sordu, blogger mı olmak istiyorsun, yazar mı?

Durdum, düşündüm. Burası benim özgür dünyamdı. Ben yazardım, siz okurdunuz, kural buydu. Fakat yazdığım diğer yerde, yazdıklarım filtrelerden geçecek, söylediklerim didiklenecek ve durmadan bir yargılanma halinde kalacağım. Hayır! Bu kişiliğime tersti. Özgür olmalıydım. İşte bu yüzden ben burayı tercih ettim. Cümlelerimi yıkmaya, imlamı düzeltmeden, istediğimi söylemeyi seçtim.

Çünkü blogger olmak, özgür olmayı gerektirir. Söyledikleriniz hakkında hesap vermemeyi. İstediğinizi anlatmayı, istemediğinizi anlatmamayı. Belli konulara sınırlı kalmamayı ve sınırsızlığı. İşte blogger olmak böyle güzel bir şeydir.

Burası çok güzel, gelsenize.

Yorumlar

  1. Sanırım bu özgürlük sayesinde, her ne olursa olsun iyi veya kötü buraya gelip soluklanmak istiyoruz.

    YanıtlaSil
  2. evet blogger olmak tam olarak özgür olmayı gerektirir çok güzel bir yere dokunmuşsun.Hatta çoğumuz sırf tam anlamıyla ögür olabilmek,hiç sansürsüz yazabilmek için gerçek adlarımızı kullanmıyoruz ( hayır ben onlardan değilim ) .Yazarlık konusuna gelince ; birileri kuralları takmalı,söyleyeceklerini ne kadar filtreden geçirilirse geçirilsin karşı tarafa aktarmayı öğrenmeli.Hepimiz kolaya kaçamayız,bazıları baskı altında bile doğru kelimelerle özgürce yazabilmeyi başarabilmeli.

    YanıtlaSil
  3. Hay elleriniz dert görmesin. Ne güzel demişsiniz. Bazan hala imla ve anlam hatalarına takılıp uyaranlar oluyor yau 3 bebeyle bunu yazdığıma şükrediyorum ben bir de didik didik edersem bir yazıya uzun vakit ayırıp incelersem ve bu bana külfet olacaksa ne anlamı var blog yazmanın. Özgür olmak, rahat olmak bence de en önemlisi. Herseyi kusursuz yazanları takdır ediyorum da ben su dönem kusurlu takılmak istiyorum

    YanıtlaSil
  4. yazıları filtreden geçirmek edebi yazımla ilgili bir durum, hataların ayıklanması, gerektiğinde cümlelerin yerlerinin değiştirilmesi, gerekirse paragraflarda yapılan değişiklikler, birçok şey var, ama burada amaç yazının netliğinin, akıcılığının kazanması ile ilgilidir, yani konuya dokunmaz bu filtreler.. öyle olursa zaten ona yazar da denmiyor, belki bir adı vardır bunun ama ben bilmiyorum.. blogger olmak, özgürce dilediğince yazmaksa, çok hoştur.. istersen yazmazsın, sadece noktalarla bile kendi hislerini buraya aktarabilirsin, hatta en zevklisi şudur, yazdıklarını okuyanların farklı anlamlar çıkarması, yüklemesi.. ve bunları karşılıklı tartışabilmek, paylaşım, işte blog bu nedenle, bu etkileşim nedeniyle çok güzeldir.. ya blogger olursun ya da yazar.. bu çok saçma bir çıkış, ister blog yaz, istersen twitter gibi dar alanlara geniş dünyanı sığdırmaya çalış, sonuçta hepsinin kaynağı yazmakla ilgili, yazarlık ise temelde edebiyata değil, iç dünyanın kaynağına dayanır, o kaynak sende olduktan sonra, ister denizde dalgıç ol, istersen dağcı.. gittiğin heryerde kendince bir lisanla duyguları paylaşmaya devam edersin,, yazarlığı çok teknik ve aşırı lüks bir koltuğa oturtanlardan acayip sıkıldım, yazarlık bir iş değil, bir sevda olmalı.. yani yazan zaten yazdığı için tatmin olmalı, beklentisi farklı olduğunda ona tüccar der geçerim, komisyoncu der geçerim, zaten ne kadar profesyonel olursa olsunlar, kaynağı kuru bir kalem ustasının yazdıkları sizi doyurmaz, aksine susuzluğunu artırır, aksine size serap gösterir, sıkılırsınız birkaç sayfa sonra,, bırakırsınız.. en güzeli blogger ruhuyla yazar olmak..

    YanıtlaSil
  5. Özgürlük her şeye değer. Ben de özgürlüğü seçerim her zaman.

    YanıtlaSil
  6. Bolggerlik ve yazarlık aslında birbirini tamamlayan birer değer. Sadece kemiyet mi, keyfiyet mi paradigması yaşanıyor internet dünyasında. Bir yazıda bazı kelimeler şu kadar geçmeli gibi kurallarla yazı isteniyor ki optimizasyon dikkate alınsın. Fazla okuyucu çeksin. İşte o zaman yazının samimiyeti gidiyor. Başka endişelerle yazı tadsız tuzsuz bir yemeğe dönüşüveriyor. önemli olan yazının çok kitleler tarafından okunması değil; hakikati en sade dille yazabilmek. Okuyucuyla konuşabilmek ve dertleşebilmek. Bloggerlik yapmacık dünyadan uzaklaşmak demektir. Yoksa imlalar ve noktalama işaretleri zamanla yerine gelebiliyor.

    YanıtlaSil
  7. Heytt be!! diyesim geldi, şöyle:)
    Kısıtlanmak, bi kalıba sokulmak zor şey vesselam. Ben de burada yazmayı en çok bu yüzden seviyorum. Özgürlük! ne karışan ne görüşen var hesabı. Dilediğim şeyi, dilediğim gibi yazabiliyorum

    YanıtlaSil
  8. En iyi seçimlerden birini yapmışsın adaş! :)

    YanıtlaSil
  9. @Tersim piçtir, kesinlikle öyle. Ne olsa gelip buraya yazıyorum çoğunlukla. Hatta bazen sırf yazmak için yaşadıklarım da oluyor :)

    YanıtlaSil
  10. @çokomel, benim sülalem takipte. Geçenlerde şöyle yazmışsın, bana mı dedin lerden bıktım zaten yeterince. Fazla takmıyorum şimdilerde fakat yine de seviyorum buraları :)

    YanıtlaSil
  11. @Bize her yer okul, çok teşekkür ederim. Yazdığını yolda yürürken okudum, sesli güldüm. Ama böyle hık mık dedim de çaktırmadım deli muamelesi görmeyim diye :) Koltuklarım kabardı :)

    YanıtlaSil
  12. @Yüksel Aslan, aynısından düşünüyorum. Zaten para girdiği yeri kirletiyor. Nefret ediyorum. Bu bir sanat, içten gelen durdurulmaz bir acı. Anlatmasak olmaz.

    YanıtlaSil
  13. @Kadriye, teşekkür ederimm :)

    YanıtlaSil
  14. @Profosor çok teşekkür ederim ince açıklama için :)

    YanıtlaSil
  15. @Sürpriz misafir, senin yorumunu görünce bir heyecanlanıyorum nedense :) gerçekten sürpriz gibi geliyorsun. Teşekkür ederim , beni sizler var ettiniz aksjhdkjasd a:D

    YanıtlaSil
  16. @Yeşeren Yaprak, çok teşekkür ederim. Adaş kelimesini hiç duymamıştım, bu bir ilk! :) Mutlu oldum ki.

    YanıtlaSil
  17. Gercekten mi? Sasirdim dogrusu! Ama sevinmene bende sevindim :)

    YanıtlaSil
  18. Mutlu olduğun yerde ol :) şu bir gerçek ki buradaki yazarken ötesini berisini düşünmeme hissi çok güzel.

    YanıtlaSil
  19. @yeşeren yaprak, kesinlikle. Ben sana söylemiştim ama senin ki bir ilk :) Kalplismiley.

    @aksilaz, mutlu olduğum yerdeyim çok şükür. Çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  20. Yazınızı çok beğendim. Ben de yeni başlayan bir blogger olarak epey keyif alıyorum. Zaten bu işe başlama nedenim de kendi aklımdakileri herkesle paylaşabilmek, yararlı gördüğüm fikirleri insanlara sunmaktı. Umarım ben de iyi bir bloger olurjm. Gakiller ve yorumlar çok motive eici oluyor. Bloguma bklerim sizleri de😊

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..