Bir Kitapla Başladı Her Şey

Hayat her zaman eğlenceli geçer benim için. Eğlenecek bir şey mutlaka bulmalıyım, yoksa yaşayamam. Yo dostum yo..

Cep telefonuma gelen mesajla irkildim. Tüm gün ders anlatmış, olabildiğince yorulmuştum. Öğrenciler "Hocam şurası nasıl oluyordu" diye göstermeye başlamıştı ki, kurtulmak için açtım telefonu. "Benim kitap yanındaysa alayım" demişti. Allah'ım ne kadar da önemli bir kitaptı öyle. Daha dün Facebook'ta sormuştu "Bitirdin mi kitabı?" diye. Daha önceki günlerde sorduğu gibi. Artık dayanamamıştım da bitirdim demiştim yarısında kaldığım kitabın. Benim kitap okuyacak halim mi vardı? Akşamları toplantılarım, gündüzleri derslerim, kendi derslerim.. Bak yine sinirlenmiştim. Hayır yani bir kitap ne kadar önemli olabilirdi ki?

"Yanımda, gel al" dedim sinirle. Ama o an ki sinirimi bir de gelin bana sorun. O sinir başka bir sinirdi çünkü. "Saat 7 gibi gelirim" dedi. Tam da dersimin bittiği saatti, kabul ettim. Saat 7 oldu, mesaj attım "Bekliyorum, nerdesin?" . Trafikte kaldığını ve yetişemeyeceğini 15 dakika kadar geç kalacağını söyledi. Bekleyemezdim. Ben asla kimseyi beklemedim çünkü. Bu prensip gereğiydi. Birisi geç kaldıysa, ben yoktum. "O halde sekreteryadan alırsın kitabını" dedim. "Lütfen bekle, bir çay içeriz, 15 dakikaya ordayım" dedi. Trafik önemli değildi benim için. Geç kalmaktı önemli. Geç kaldıysa sonuçları umrumda değildi. Hem kitap değil miydi mevzu? Kitabını gelip alsındı.

Geldi, aldı.. Koşarak çıkmış merdivenlerden.. Almış sekreteryadan. Ben yoktum..

Ertesi gün konuştuk. Sonra tekrar konuştuk, sonra derken bir daha konuştuk. Sonra baktık aynı hayallerin peşindeyiz. Hayalleri konuşmak için buluşma kararı aldık. Unutmam mümkün değil, sanırım alzheimera da tutulsam o günü unutamayacağım. Süleymaniye Lalezar mekana davet etti beni. Bulamadım.. Sonra kapısına çıktı. Süleymaniye camiisi avlusunun hemen yanıdır. Daha önce defalarca gördüğüm, defalarca sinir olduğum halde ilk kez görmüş gibi hissettim ve "kızım bu adam senin hayatının içine, taa içine girecek" dedi içimdeki ses. Ve o sesi de ilk kez duymuştum. Yürürken ona doğru, ayaklarım geri gitmeye çalışıyor gibiydi. Nedense inanılmaz bir korku kapladı içimi. Korku filmlerinde sese doğru ilerleyen, koridordaki o aptal kız gibiydim.

Sonra merhabalaştık, sonra konuştuk.. Sonra yine konuştuk. Sonra hani 15 dakika beklettiğim adam varya beni 1,5 saat bekletti. Hani o prensiplerim varya, heh işte onların hepsini yerle bir etti.

He şu an mı? Hala etmeye devam ediyor. Evet, evlendik. Ve evet, buraya asla yazmayan A kişisi kendisi. Bizi tanıdığınıza memnun olun, çünkü bizler sizleri tanıdığımıza çok memnunuz.

Kitabın ismini merak edenler için söyleyim: Tüketim toplumu Nevrotik Kültür ve Dövüş Kulübü

Yorumlar

  1. Ne güzel bir hikaye:))) hissi kalben vuku derler ya banada olmuştu. Ve asla yapmam dediklerini yapman için sanki nefsini torpulemen için oluyo bütün bunlar

    YanıtlaSil
  2. kitap deyip geçme bak nelere kâdir. :)

    YanıtlaSil
  3. O seni ömür boyu bekleyecek demek. (: Kitabı ne güzel bahane etmiş işini biliyormuş ((:

    YanıtlaSil
  4. Hakteala muininiz olsun...

    YanıtlaSil
  5. Ay çok hoşuma gitti :))
    Dedim var bu işin içinde birşey ama..
    A kişisi de yazar umarız.
    Sizi tanıdıgıma memnunum bu arada. ^^

    YanıtlaSil
  6. :) Kitapla başlayan şeyler güzeldir :)

    YanıtlaSil
  7. Owww süpermiş.
    Aşk kendi hükümleri olan bir şey bence kuralları yıkıyor işte.
    Boşver aşkı bulmussun. Tanışırız seninkiyle bir gün:)

    YanıtlaSil
  8. Çok hoş bir geri dönüş hikayesi bu :) A kişisine selam olsun :)

    YanıtlaSil
  9. Hahahahah çok teşekkür ederim dostlar :)

    YanıtlaSil
  10. Aşk kural tanımaz ve tüm tabuları yıkar. Yapmam dediklerini yaptırır insana, sevmem dediklerini sevdirir. Bir çırpıda okunacak hiç bitmese denecek bir tanışma hikayeniz varmış. Samimi ve sıcacık. Ben de çok memnun oldum sizi tanıdığıma...
    Sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  11. Hikayeni(z)i paylaştığın için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. Prensipler bir anda uçup gidiyor demek :) Rabbim mesud eylesin.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..