28 Haziran 2015

Mezuniyet Töreninize Başlarım!


Yıl oldu 2015 ve bizim miletimiz hala tören peşinde. Önceden üniversite mezuniyeti denen bişeye adapte edildik. Sonrasında lise son da görmeye başladık. Derken geçenlerde ilkokulda böyle bir mezuniyet töreniyle karşılaştık.

Efendime söyleyim. En baştan gireyim mevzuya. "Mezuniyet töreni" denen bir şey yaptılar. Gitsek dert, gitmesek ayrı dert oldu. Adında meymelet yok zaten. "Tören" dediğin şeyin, bu tip bir kutlamanın Türk adetinde yeri var mıdır? Yoktur tabi ki. Dört yıllık okulu duvara, masaya, koluna yazdığı kopyalarla geçen genç, beyninde ufacık bilgilerle mezun oluyor; işsizlik deryasına katılıyor diye bunu çılgınca kutluyoruz ha? Hadi ordan! O çocukta bilgi azlığı ne kadar fazlaysa; sizde de akıl eksikliği o kadar.

Geçenlerde Yıldız Teknik Üniversitesi'ne gittiğimde, ilginç bir kalabalığa şahit oldum. Yaşlıca amcalar, teyzeler, çocuklarının yanında gururla gülümsüyorlardı. Neymiş? Çocukları mezun olmuş. Hadi bakalım. Çıkışta sağda genel kültürden bahsetmeyerek sadece 5 yıl içinde anlatılanlardan anladıkları hakkında bir şeyler yazmalarını istesek; en fazla iki sayfa çıkarabilecek gençlerden bahsediyorum. Sorduğunda tüm bilgilerden yoksun, okuduğu kitaplar izlediği filmlerin çeyrekte çeyreği kadar yer kaplamıyor ki okudukları da hoca zorlamasıyla olan kitaplar.

Bir de ben bu çocuklar için tören yapıyorum. İdareci gerçekten bu mutluluğa ortak mı olmak istiyor, yoksa cüppe kep parası diye keklediği öğrencilerden döner sermayaye para mı aktarıyor? Efenim "Mezuniyet Töreni" denen beyinsizlik örneğinin kapitalist sistemin bir parçası olduğunu anlamam için bunca zamanı beklemem benim de beyinsizler ordusunda çavuş olduğumun göstergesi. Zira mezuniyet törenlerinde adımınızı atsanız para vermeye muhtaçsınız.

İlkokul çocuklarına yapılan törenlere şahit olunca anladım ben bu mevzuyu. Bildiğiniz büyük büyük mekanlar kapatılıp, çocuklara şarkılar türküler söylenip, cüppeler giydiriliyor. Çocuklar eğlensin diye mi sanıyorsunuz? Hayır efenim tüketim toplumu artsın diye. Tüketim toplumun bilincine vardıkça çıldırıyorum resmen. Etrafımda milyonlarca aptal, yalnızca tüketmek üzerine kurgulanmış hayatlarında mutlu olduklarını sanıyorlar. Üretmiyorlar, üretmek için okumuyorlar, okumadan öğrenmeye çalışıyorlar. Öğrenemiyorlar da. Öğrenmedikleri yetmezmiş gibi yıllarca okul sıralarında tükettikleri ailelerini, okulun bitiş törenine davet edip, resmen dalga geçiyorlar.

O okullardan mezun olabilirsiniz. Çok iyi yerlere kapak atıp, çok iyi paralarda kazanabilirsiniz. Marx'ın yabancılaşma kuramına istinaden kapitalist sistemdeki yerinizi "Ürettikleri ürüne yabancılaşma" adı altında alabilirsiniz. Yani başkalarının köpeği olup, aslında hiç ihtiyacınız olmayan şeyleri üretip, başkalarına pazarlayı, satıp, kapitalist sisteme yardımcı olabilirsiniz. Kazandığınız paranın yükseltisi, üretmediğiniz gerçeğini ortadan kaldırmıyor. Bu insanlara,  acizlere, yardıma muhtaçlara ve diğer her türlü insanlık adına bir şey üretmediğiniz gerçeğini de unutturmuyor.

Hadi burdan size söylenirken, aslında kendi acımı dile getiriyorum. Bazen öyle şeyler geliyor ki aklıma, yapabilecek kapasitede olmadığımdan "Bu şekilde ölüp gideceğim ve beynimi toprakta böcekler yiyecek" diye avutuyorum kendimi. İnsanlığa bir faydam olmadı bari hayvanlara olur.

Bilinçlenelim. Bilinçsizleşmeyelim lütfen. Mezun olmakla, yüksek paralarla bu işler olmuyor. Doktor olup kansere, mühendis olup insanlığa, mimar olup çarpık kentleşmeye, avukat olup haksızlığa karşı koymadığınız sürece ne kadar kazanırsanız kazanın, ne kadar mezun olursanız olun hepimiz için boş. Çamur geldik, ot gitmeyelim lütfen!

4 yorum:

  1. Bu mezuniyet olayı cidden çok olmaya başladı. Şahsen ben bu konuda çok fazla bir bilgim olmasa da lise son mezuniyetime bu sene gitmedim. Gitmedim diye de bir sürü azar işttim. Neden gitmiyor muşum? Sen o zaman başka okuldan mezun ol -.- Hocalarin verdiği emeğe sırt çeviriyorsun....
    Nedir bunlar Allah aşkına? Bir suçlu olmadığım kaldı resmen. Ki günah keçisi de ben olmuştum. Ben mezuniyete gidenlere hiçbir söz söylemezken neden gitmeyenlere tonlarca hakaret boyutunda sözler sarf ediliyor anlamış değilim. Cidden çok üzücü bir durum. Ve her şeye rağmen yine de gitmedim. Mutluyum. Bu yazını görünce de yorum yazmadan duramadım. Herkes bilinçli olabilse keşke...

    YanıtlaSil
  2. Doğum günün kutlu olsun arkadaşım. Nice mutlu senelere.

    Evlenmissin hayırlı uğurlu olsun. Rabbim gönlüne göre olanı yaşatır inş.

    3 mü 5 mi.:))

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ederim adsız
    3 mü 5 mi esprisi nedir

    YanıtlaSil
  4. Aşk FM de geçen sene sana 3 mu 5 mi diye bir soru sormuştum. O kişiyim anlamında öle bir not

    YanıtlaSil

Bi sesin çıksın..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...