7 Ocak 2015

Ivır Zıvır Part 34

En sevdiğiniz bölümün bu olduğuna eminim. Çünkü çerez niteliğinde bilgiler veriyorum sizlere. Bakın misal.

Bugün malumunuz kar yağdı İstanbul'a. Öğleden sonra başlayan yağış, kesinlikle okulları tatil ettirecek nitelikte değildi. Eski valimiz olsaydı, kesinlikle izin vermezdi buna. Fakat yeni valimizin çocukları henüz küçük sanırım. Bu yüzden daha kar yağmadan okulları tatil ediyor. Ya da lise öğrencilerinin gelecek seçimlerde oy kullanacağını çok iyi biliyor. Geleceğe yatırım önemli.

Hafif tutmuş karın üzerinde yürüyordum. Kar daha henüz tutmaya başlamıştı ve caddede benden başka kimse yoktu. Tam o sırada yolun ortasına ayak izlerimle bir şeyler çizmek geldi aklıma. Tüm caddede değişik bir tasarım planladım. Ve başladım sağa sola yürümeye kocaman adımlarla. Tam o sırada bir araba geçti tam tasarımın ortasından. Neyse dedim, üzerine bir şeyler daha ekledim. Yaşlıca bir amca uzunca süre beni izlemiş olacak ki "Kızım deli misin?" diye sordu gayet ciddi. Hayır deliyim diyelim. Doktor musun? Sanırsın ki Bakırköy Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesinde Profosor olmuşta, derdimi çözecek. Sen de benim gibi canı sıkılan bir insansın işte. Sanane yani. Diye iç geçirdikten hemen sonra "yoo" dedim sinirle. Deli misin sorusuna verilecek daha iyi cevaplarım vardı fakat nedense deli olduğuma inanıp bu ilginç soruyu bana yönelten adam için yeterli gelmişti. Tasarımımın içine ede ede yürüyerek uzaklaştı.

Bırakıp eve doğru yola koyuldum. Zaten soğuktan da nefret ederim. Tam Temmuz sıcaklarında ısındım derim, hava tekrardan soğumaya başlar. Üşümeyi amaç edindim sanırım. Bu da benim imtihanım. Hayır üşüdüm deyince de hemen Çapa Tıp Fakültesinden 5. sınıfta ayrılmak zorunda kalmış edasıyla başıma üşüşen teyzeler "Sende kansızlık var galibaağğ" diye ağız yamultuyorlar. O kadar çok "Kansız" hissettim ki kendimi, doktora gidip "Ben kansızım heralde" dedim. Aile hekimimiz hanımefendi gülümsedi. "Kansız "olmak zoruna gidiyor insanın. Test sonucu "Kanın gayet normal, her şey düzgün. Bir daha bunun için gelme" dedi ciddi ciddi. O teyzelere selam olsun madem burdan.

Günüme tersten giriş yapayım bir de. Sabahta okula gittim. Derslerim çakıştığı için bir derse giremiyordum. Dönem başında, vizelerden önce olmak üzere iki kez hocayı bu konuda bilgilendirmiştim. Final için sınav ve ödev vermiş. Ödevi teslim etmeye gittim. "Sizi ilk kez gördüm" dedi. Ama bana öyle bir bakıyor ki, sanırsınız ben uzaydan düşmüşüm fakültenin ortalık yerine "Alla Alla, neye benziyo bu" diyor. "Benim ben, Bihterin" demedim. Ama "Büşra işte hocam, böyle böyle, bu muhabbet üçüncü kez geçiyor aramızda" dedim. "Hee neyse finalde görüşürüz madem" dedi. Ama öyle bir tonlama vardı ki, sanırsınız finalde bana özel bir kağıt hazırlayacak, siyah gotik elbisesi ile, simsiyah makyajının dudak kısmından kanlar akacak. O durumda alırım elime sarımsak, otururum napim.

Sonra A kişisi ile buluştuk. Ama o kadar sıkı giyindik ki, üşümemiz için ciddi çaba harcamamız gerekiyordu. Her zaman gittiğimiz mekana gittik. Öğle namazını kılmak için hemen mekanın yanında bulunan camiiye koştum. Mekandan çıktığımdan önüm açıktı. Camiden çıkınca bir rüzgar vurdu suratıma, bilir misiniz bilmem bir filmde adamları cezalandırmak için parmaklarını buzlu bir bölgeye uzatıp üç saniye içinde kopartıyorlardı. Bir an öyle hissettim kendimi. Hemen mekana koştum. A kişisine "Çok üşüdüm" dedim. Çay içiyordu o sırada. Çayını uzattı. Ben de sevindim "al iç, için ısınsın" falan diyecek diye. "Al tut, ellerin ısınsın, fazla soğutma ama" dedi. Hani şimdi yazarken gülüyorum ama o an ki şok halimi hayal edebiliyorsunuzdur diye umuyorum. Zira camiiden çıkarken ki soğuk şokun iki katı falandı diyebilirim. Aldım bardağı, elimi ısıtıyordum ki "Neyse çayım soğumasın" deyip çekip aldı elimden. Bu konuda başka da bir şey söylemek istemiyorum.

Eve geldim. Yaklaşık 6 saattir aynı tasarımın üzerinde oturuyorum. Yani tasarımı yaptım da üzerine oturdum gibi olmasın bu cümlelerim. Yapmak için oturdum fakat tek çiziğim bile yok olarak algılayın siz bunu. Sanırım uyur da uyanırsam, her şey çok daha güzel olacak. Kendinize iyi bakın madem.

13 yorum:

  1. Çok güldüm okurken :) böyle teyzeler amcalar beni de buluyor :) kaç kere kanımı ölçtürmeye gittim onlar yüzünden. Hiçbir şey de çıkmadı.

    YanıtlaSil
  2. hahah bu havada lahana gibi giyinmek lazm, kat kat
    o değil özellikle salı günü yok yere tatil yaptılar he
    bir de bizim gibi üniversite personeline tatil yapsalar, tam fiyakalı olacakta :)

    YanıtlaSil
  3. Keyif veren bir yazıydı, tebessümle okudum. İçim ısındı :)

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  10. Teşekkür ederim değerli yorumlarınız için :)

    YanıtlaSil
  11. Bende de kansızlık var galibağğğ :))

    YanıtlaSil

Bi sesin çıksın..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...