Sihirli Mantar..

Halüsinojen özellikteki bu mantar çeşitleri, içeriğindeki zehirli madde sebebiyle tüketildiğinde uyuşturucu etkisi yapar. Bu gibi mantarların bilinçsizce tüketimi ölümle sonuçlanabilecek zehirlenmelere yol açabilir. Hollanda ve ingiltere gibi Avrupa ülkelerinde serbest olan Sihirli Mantar kullanımı, ülkemizde yasal değildir..

Teknik bilgiden sonra devam ediyorum : Bu mantardan yiyenler belli bi süre için tribe giriyorlar.. He trip ne demek derseniz; "içinden kolayca çıkılamayan tek yönlü bir ruh hali içine girmek, bir düşünceye ve bununla bağlantılı bir hissiyata kilitlenmek, tek yönlü ve boyutlu düşündüğünün farkında olsan bile bu çıkmazdan çıkamamak" (uludağ sözlük)..

Yani kısacası hayal dünyasında yaşamak;beynin belli uzuvlarının uyuşmasını sağlamak amacıyla tüketilen bir maddedir bu mantar çeşidimiz.. Açıkcası her türlü uyuşukluğa uyuşturmaya karşı olan bi insanım.. Tribal bi hayatta yaşamaktansa hiç yaşamamayı tercih ederim.. İnanıyorum ki, sorunlar uyuşturularak değil, üzerine gidilerek çözülür ve korkak insanların tercihidir bu tip uyuşturucu maddeler.. Kaçıp kurtulduğunu sansalar da içinde bulundukları suyu bulandırmaktan başka bi işe yaramaz yaptıkları.. Sorunları göremez olurlar ama sadece kendilerini kandırırlar.. Yaşadıkları fosiptik çukuru; bedenlerini çürütüyordur halbuki..

Çok yakın olmasa da bi arkadaşını bu melet sayesinde kaybetmiş bi insan olarak, karşıyım.. Gençlerin kullanmasına özellikle çok karşıyım. Gençler neden önemlidir? Çünkü kanımız damarımızda durmaz, tazeyiz daha.. Ne gerek var kendimizi erkenden çürütmeye.. Beynimizi uyuşturmak yerine başka şeylere çalıştırabilmeyi başarırsak; herşey çok daha güzel olacak...
1-Uyuşturucu maddelerden uzak durun
2-Uyuşturucu kullananlar; sizleri yargılamıyorum; yakın zaman da vazgeçin..
3-Her şeyin başı meraktır, kötü şeyleri değil, iyi şeyleri merak edin..
4-Tribe girmeyi doğru anlamında kullanmıyoruz artık,bilgilenin.

Yorumlar

  1. uyuşturucu kullananları yargılıyorum,
    deli gibi alkol alıp sarhoş olup duranları yargılıyorum!
    kendilerine güveni olmayan,güçsüz,zayıf ve yalnız insanlar bunlar...
    yanlarında kim olursa olsun yalnızlığa mahkum insanlar...

    YanıtlaSil
  2. Hani herşeyin bi nedeni olduğuna inanıyorum :/
    Çok kişi var tanıdığım, yargıl-a-yamıyorum :) Özellikle içki konusunda :/

    YanıtlaSil
  3. Sabır ve sevgilerin birleştiği Dostlukların daha çok büyüdüğü Belki yorgun belki yoğun Yinede mutlu ve umutlu Güzellikler dolu günler Seninle Olsun

    YanıtlaSil
  4. Sabır ve sevgilerin birleştiği Dostlukların daha çok büyüdüğü Belki yorgun belki yoğun Yinede mutlu ve umutlu Güzellikler dolu günler Seninle Olsun

    YanıtlaSil
  5. Evet o içki içenler böyle çok dertlidir falan,sonra içinde unutmak yerine oturup ağlarlar...
    Bende içtim zamanında çok,bi ara alkolik olucam diye korkuyordum,hergece içiyorduk...
    Ne işe yaradı?hiç...
    sorunları çözme süresi uzadı o kadar...

    YanıtlaSil
  6. aynen katılıyorum sana; o kadar fazla içtiğimi söyleyemem, ama denemişliğim varıdr,kazanmaktan çok kaybetme şahidi oldum, o olayı da anlatırım bi gün :))

    Gökkuşağı ve şirinem; teşekkrlerr:))

    YanıtlaSil
  7. yine doğru yine güzel bi konuya parmağını basmışsın canım..

    Evet Sorunlar Alkolle yada maddeyle çözülmez Zevk için içmk ayrı birşey Psikolojık olarak içmek ayrı birşey Zevk için İçenlerde kendi aralarında ayrılıyor aynı şekilde psikolojık olarakta içenlerde ayrılıyorlar Aslında üstünde uzuunnn çoook uzun tartışılabilecek bi konu :)

    Ellerine sağlıkk

    YanıtlaSil
  8. Gerçekten haklı ve faydalı bir yazı. Neyse ki böyleleri yok çevremde, ben sadece sigara içenlere olabildiğince eziyet etmeye çalışıyorum. Onlar bizi zehirleyeceklerine, ben onlara hayatı dar ederim daha iyi. :)

    YanıtlaSil
  9. bazıları için kaçış yada saklanmak olabilir..ama bazıları için felsefik ve bir okadarda güzel bi yönü vardır..tabii ki kullanmayan ve tiksinen bi kitleye bunu anlatmak zordur..ama şöle diyebilriim...bilinçaltınızda olan ve onları düşüncelerinizle sıkıştıran ve ya günlük hayatın verdiği yorgunluktan içinize sıkışmış olan düşünceler ve göremediğiniz anlayamadığınız tüm imgeler gözlerinizin önüne serilir..kullanan herkez demyiorum ama kullanan bir takım insanlar işin burasıyla ilgileniyor..ve alt benliği ortaya çıkarıp özgür karakterleriyle yaşıyoalr-yaşamaya çalışıyolar..

    yani son olarak kçaış yolu demek biraz kabaca oluyo.."algıların kapıları açıldığında herşey gözlerinizin önüne serilicektir" keşke insanlar bozulmadan bunları yapabilseydi ve böyle şeylere ihtiyaç duymasaydı...

    YanıtlaSil
  10. susam sokağı, küçük prens, alice harikalar diyarında gibi efsanevi eserleri gerçekten anlamak için bir de bu şekilde okumak gerekir. evet ayık kafayla da muhteşem eserlerdir ancak tam olarak anlaşılamaz. Hayatımda ilk defa bir yorum yazdım.

    YanıtlaSil
  11. o zaman çook teşekkür ederim değerli yorumun için :) Fakat ben ayık kafayla okumayı tercih edenlerdenim sanırm :))

    YanıtlaSil
  12. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  13. Bu arada seni naçizane ödüllendirmiş bulunuyorum, bloguma beklerim. :)

    YanıtlaSil
  14. uyusturucu kullanan cok tanıdığım oldu mantar lsd hap asit esrar vs.. bu insanların çoğu neye yöneleceklerini bilmeyen bir yer edinmye çalışan ve sorunlarımız var diye başlayan insanlar. kişiliği belirsiz tezat ve duyqularını yaşayamayan insanlar. sabit kararları yok. doğruyu bulmakta zorlanıyorlar. bence burada söylediğiniz qibi aman uzak dursun demeyin de siz bu kadar kontrollüyseniz biraz başka insanlara da yansıtıp bu kontrolunuzu zarar qörmemelerini sağlayın. çok klişe ve basit qelcek ama uyuşturucu bağımlılarının kaçı içten bir sevqi qörmüş.? bu arada bn bir uyuşturucu bağımlısı dğlm.

    YanıtlaSil
  15. mantıklı konuşmuşsun adsız fakat;uyuşturucu kullanımını desteklemiş gibi olmuş biraz :) Ben kimsenin doktoru avuktaı veya başka bişeysi değilim.. Ondan kimseye zarar görmemesi için kontrolumu yansıtmam.. Zorunda da değilim açıkcası..Sonuçta zekası olan insanlar; doğruyu bulmaları gerek..

    Uyuşturucu bağımlısı olmamana vve yorum yazmana çok sevindim :)

    YanıtlaSil
  16. cehalet, iyi bilmediğin şeyler hakkında yorum yapmaktır. bilgi sabibi olmadan fikir sahibi olmayın.

    uyuşturucular, uyuşturmaz; insan beyninin çalışma şeklini etkiler.

    naçizane, girdiğim her okulda iyi dereceler elde etmiş bir genetikçiyim ve "uyuşturucu"ları severim. uyuşturuculardan önce mutluydum, sonrasında da hayatın tadını çıkarmaya devam ettim... zayıf karakterli insan, bir şey içmese de, zayıf karakterlidir. o bahsettiğiniz denklemlerden insanı çıkarın, geriye hiçbir şey kalmaz: uyuşturucu ne imiş? her şey insanla anlamlı, çünkü anlamı veren biziz. uyuşturucular kötü değildir. onları kullananlar kötü veya iyi olabilir, kötü şeyler yapabilir.

    niye uzatıyorum ki? siz içmeyin, olsun bitsin... yalnız, iyi bilmediğiniz şeyler hakkında, çok ileri gitmeyin. birisi çıkar bir şey der, mahçup olursunuz...

    sakın korktuğunuz ve özendiğiniz bir şey olmasın uyuşturucular?

    YanıtlaSil
  17. Hmm aslına bakarsan asla denemediğim bişey hakkında yazı yazmam.. En sevdiğm arkadaşlarımdan bi tanesini, ağaç dibinde; altın vuruşunu vurmuş bi biçimde bulana dek.. Bence uyuşturucuyu olumlu gösterecek hiç bi taraf yok.. Hee klinik anlamlar hariç..

    Ayrıca adı üzerinde uyuşturucu.. Sen beynni uyuşturursan, zaten kendinden sorumlu olamazsın ki.. Yani zaten kendini kaybetmiş olmuyormusun, yaptıklarını bilinçli yapmadığından, iyilik veya kötülük olarak yargılamak oldukça amaçsız bi eylemm

    YanıtlaSil
  18. söz gelimi; eroin, esrar, kokain, sihirli mantarlar, alkol, tütün... yani TCK'da "uyuşturucu ve uyarıcı maddeler" gibi gayet genel bir tamlama ile tanımlanmaya çalışılan maddeler ile, kasten ve insanla dalga geçercesine bu tamlama dışında tutulmuş bir takım diğer maddelerin tamamı birbirinden apayrı şeylerdir.

    nereden başlasam? coca-cola, coca ve cola adlı iki bitkinin özütü, şeker, asit vesaireden mamul bir içecekti... amerika kokain ve daha bir yığın kimyasala - ve tabii, kokainin elde edildiği coca bitkisine savaş açana dek. "canlandırır" sloganıyla patlama yapmış olan coca cola, tahmin edilebileceği üzere kokainin muadilini yani kafeini kullanmak zorunda kalmıştır. (aslına bakarsanız tercih şansım olsa gözüm kapalı kokaini tercih ederim. inanın bana, bunun için mantıklı sebeplerim var)

    artık kola müptelaları, kokainmanlara yüksekten atarken iki kere düşünsün. bu bir. illegal olan her şeyi aynı kefeye koyup "uyuşturucu" diye geçiştirenler, farkına varamayacak derece uyuşturulmuş olabileceklerini dikkate alsınlar. bu iki.

    bayılırım kafayı bulmaya. eroini, ne idüğü belirsiz hapları bedava verseler içmem. ama sorun bakalım yeniyetme esrarkeş gençlere... uyuşturucu diye öyle bir şartlanmışlar ki, esrarı ilk basamak addeder olmuşlar. önce esrar, sonra "hap neymiş?", "yok mu biraz toz" derken, yanmış bir beyin ve paramparça bir hayatla başbaşa kalan az mı insan var? bunda TCK'nın hiç mi payı yok? ben olduğunu biliyorum. inkar eden edebilir.

    "uyuşturucu ve uyarıcı maddelere" geri gelecek olursak: uyarıcı maddenin âlâsı tütündür ve cezai işleme tâbii değildir, vergisini verdiğiniz sürece!

    uyuşturucu maddelere gayet münasip bir örnek de alkoldür ve o da yasaldır. bu ve benzeri birçok konularda birçok örnekler verebilirim ve sebepleri hakkında da fikirlerim var.

    sadece alkol ve sigara üretebilmek için, dünya ne kadar iş gücü ve ekilebilir dikilebilir araziyi zebil ediyor hiç düşündünüz mü? alkol ve sigaraya bağlı hastalıklar nedeniyle sosyal sigorta sisteminden ne kadar para çıkıyor hiç düşündünüz mü? sigara ve alkolün insanımıza verdiği zararı hakkıyla izah etmek benim harcım değil.

    YanıtlaSil
  19. uyuşturucu denilince akla klişe kimyasal isimleri değil, madde kötüye kullanımı gelmelidir. alkol ve sigara yasal. yasal olmasından cesaret alıp da "zararsızdır" diyebilecek çıkar mı? kötüye kullanılan her şey zararlıdır.

    coca bitkisi güney amerika yerlileri tarafından en az 5-6 bin yıldır biliniyor. bu bitkinin yapraklarını çiğnemeyi, bir bardak kahve içmekten ayrı tutan kimya ve biyoloji adına pek bir şey bilmiyor demektir. yeterince kafein alırsanız, extacy tabir edilen hap ile yakalanan kafaya yakın bir şey yakalayabilirsiniz. nitekim bu haplarda katkı olarak kafein kullanıldığı, hatta sadece kafein içeren hapların extacy diye piyasaya sürüldüğü de bilinmektedir. (bkz www.ecstasy.org) gördüğümüz gibi maddeler, onu kullananla anlam kazanır. bir bardak kahve ile çakma hapı bir mi tutacağız? 3-5 kokainmanın yaptıklarından ötürü, güney amerikalılara dünyanın en zorlu şartlarında yaşamı olanaklı kılan coca yaprağını mı suçlayacağız? abesle iştigal olur. maddeler kötü falan değildir. insan onları kötüye kullanabilir.

    eroin kötüye kullanımının dünya savaşları boyunca kullanılan tonla morfinle bir ilişkisi olabilir mi dersiniz? evet, kesinlikle olmalı! eroin, morfinin ticari amaçlarla modifiye edilmiş haline verilmiş isimdir. savaş boyunca askerlere morfini "dayayanlar" savaştan sonra önünü alamayıp bu işi de birçok işlerinde yaptıkları gibi ellerine yüzlerine bulaştırdılar.

    YanıtlaSil
  20. üstelik, "uyuşturucu ve uyarıcı madde" kullanıp kullanmamak kişinin bilinçli bir şekilde yapacağı tercihe bağlı olmalıdır. anarşist etmesinler insanı; kendime ettiğim kimi bağlar? ben kimseye evinde marul yeme demiyorum. ben de maruldan irrite oldum diye çıksam sokağa, peşime de 1 milyon insan takıp, ben de marula ve marul yiyenlere savaş açsam komik olmaz mı? bir insanın yaptığı yapacağı, başkası bundan zarar görmedikçe, kendisinden sorulur karışmak olmaz. ona ancak öğüt verilebilir. bu öğütler de ancak dürüst olduğu ölçüde kabul görecek, etkili olacaktır.

    bakınız, bu sözümü sindirerek okuyunuz: esrarı eroni kokaini aynı kefeye koyar, her biri aynı teranenin farklı mertebeleriymiş gibi takdim ederseniz; esrarı bir kez içen, ikinciye "eroin nasıl şeymiş" acaba diye merak eder. hani esrar ile eroinin farkı? TCK duy sesimi. yerim ben seni, canım benim.

    ekleyin üstüne cehaleti, yeniyetmeliği, özentiyi, caka satma hevesini = madde kötüye kullanımına kısayol.

    daha fazla cıvımak istemiyorum, kısa kesmeliyim. konu bana tamamen cıvık geliyor, kendimi tutamıyor cıvıyorum. son olarak şunu eklemek isterim:

    "Ayrıca adı üzerinde uyuşturucu.. Sen beynni uyuşturursan, zaten kendinden sorumlu olamazsın ki.. Yani zaten kendini kaybetmiş olmuyormusun, yaptıklarını bilinçli yapmadığından, iyilik veya kötülük olarak yargılamak oldukça amaçsız bi eylemm" lafzına cevaben:

    adı yalan yanlış, o yüzden dimağımda belirli bir anlamı kalmamış. ben uyuşmayı uymanın işteşi olarak; birbiriyle uymak, uy-uşmak, uyumlu olmak, evreni anlamak ve ona uymak, ayak uydurmak manasında anlamayı tercih ediyorum. uyuşturucu beni tanrı'nın iradesine uyduracak olan her şeydir diye düşünüyorum.

    beynimi türlü şekilde "uyuşturmuşluğum" olmasınsan dolayı, az çok ayırdındayım uyuşuk olmanın ve ayık olmanın. "bir damarım bile ayık değil!" bırak ben de kâmil gezeyim. böyle olunca çok mu çekilmezim?

    kendini kaybedip tekrar bulabilirsen, yolu öğrendiğinden emin olursun. ben kendimi arıyorum hâlâ. sen kendini buldun mu ki? üstelik "şu koskoca karışık âlemde ne gibiyiz? elif gibiyiz..." kendimizi bulsak, çok şey bulmuş sayılmayız. bir avuç et ile kemik. hakikati ararken kendimizi kaybetsek bile... evlâdır.

    YanıtlaSil
  21. merak edin, gerçek dünya hangisi? çıkmaz bi sokağın sonuna doğru sabit hızla giden bi aracın içinde tekedilmişsek zaten..?

    YanıtlaSil
  22. Bu mantarı yemekteyiz biz programında yemek beyenmeyen rol kesen uyuz tiplere yedirtmek lazım.

    YanıtlaSil
  23. PrometHeus'un Yorumlarını Çok ama çok iyi Okuyun Tamamen katılıyorum.
    Ve Fikri Haller sizede katılıyorum.
    Olayları Çok iyi analiz edebilen
    Olayın en ince Detayını çözebilen
    Tabiri caiz'ise Cin gibi Çalışan bi beyin'e Sahip oldugunu aşikar.
    Ben Bağımlı degilim.
    Ama kullanıyorum her kullanılana Bağımlı diyemezsiniz..
    Kesinlikle ve kesinlikle Bunun Felsefik Yapısı Prometheus'un Özetledigi Gibi ve Bazı Şeyleri Normal Beyinlerin Alğılayıp analiz edemiyecegi..
    Uyusturucu Kullansa Dahi O Kanalların O Beyin Açılmıyacağı
    Tıpkı Uyku Tv Frekans Sistemi gibi.
    Velhasılkelam Bunu Burada Anlatmak Çok zor'dur..
    Fakat bu ve bu tip maddeleri sevgilisinden ayrılı ailesi ile sornu olup vesaire vesaire Amacına dayandırıpta kullananlar; Tam bir APTAL'dır.
    ...... Maddeleri Beyin'i Uyaran ve Tahmin edemiyeceginiz kadar Büyük Bilinç Altının Bilinmeyen Havuzunun kapıları Açan En Önemli Etkenlerdir

    YanıtlaSil
  24. boyle konularda kimseyi yargılamama taraftarıyım kım bılır ne dertler yuzunden baslamıstır yada sadece merakta olabilir bilmiyorum amatek bildiğim boyle insanlara yardım etmek için insanın elinden geleni yapması gerektiği..

    YanıtlaSil
  25. weed is peace30 Mart 2011 19:25

    zaman ve mekan kavrramı genişler uyuşturucyla denemenizi tavsiye edrimmm =)

    YanıtlaSil
  26. http://www.bbc.co.uk/turkce/multimedya/2009/08/090703_v_drugslaw_portugal.shtml

    YanıtlaSil
  27. @suicidallegacy, sanırım yasak olan şeyin daha çekici olduğunu çıkarmalıyım bu haberden :) uyuşturucuları adi de olabilir :p. suçlu değil de hasta demek daha doğru sanırım Portekiz'e göre. Bir de yasak ortadan kalkınca uyuşturucu azalmış. Yasak tatlı :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..