19 Ocak 2014

Bu Yazı Siyaset İçerir!

Uzun zamandır gündemden uzak durmaya çalışan bir Büşra'yım. Özellikle son günlerde gündem analizi yapamıyordum, taa ki hocamın "Son bir haftadır yayınlanan x Gazetesi gündemini çözümle bakalım" demesine kadar. 6 aylık bir periyodu araştırmaya başladık arkadaşlarla.

Görünen o ki "Haksızlığın karşısında susan dilsiz şeytandır!" 

Siyaset denilen şeyin ne kadar kötü bişey olduğunu açıklamak için  Otto Von Bismark demiş ki "İnsanlar politikanın ve sosisin nasıl yapıldığını bilselerdi, geceleri uyuyamazlardı" Sanırım sosis de yiyemezdik heralde. Bunu bildiğimden ve az çok bir zamanlar siyasetin içinde bulunduğumdan olacak ki siyasi hayatta bir çok yanlışı görüp göz yumabildiğinizi biliyorum. İşin içinde bir sürü kriter yer alıyor. Bir sürü şey dönüp duruyor. Bu yüzden olsa ki bazı zamanlarda "mecburen abicim napalım" cümlelerini bile duyabiliyorsunuz. 

Siyasette veya siyasette alışık olduğumuz konulardır bunlar. Tıpkı futbolcu gibi gittiği takımın renklerine bürünebilir bir siyasetçi. Sonra o ne diyorsa ondan olur. Fakat yine de özünden taviz vermemeye çalışır. Zaten konumuz siyasetçi değil, gazeteci!

X gazetesini hiç samimi bulmuyorum! Kesinlikle samimi değiller. Yıllardır bizi ayakta uyutmuşlar çünkü. Ellerinden x'leri alınıpta, X Kişisi'nin beddua dolu sözleri ortalığa düşünce; verip veriştirmeye başladılar 2 hafta önce övdükleri devleti. Söylemleri analiz ettikte, gözlerimize inanamadık. Bu kadar iki yüzlülük, bu kadar çark etme olamaz. Bu yapılan hareket insanların gözünde kendi imajlarının düşmesine sebep oldu. Bunun matematiğini nasıl kuramadılar hayret!

Gazetede övülen devlet, bugün "Avm yapma meraklısı zihniyet" şeklinde yer alıyor. Dün egemen okuma söz konusuyken, bugün tamamen muhalifte yer alıyorlar. İkinci sayfa haberi olan Ali İsmail haberi bugün manşet üstünde "Ali İsmail'in dövülmesi ile ölümü arasında bağlantı var" şeklinde veriliyor. Dün yapılan icraatlerden bahsedilirken bugün "Plansız büyüme İstanbul'u kitledi" manşetinin altında "kamunun imarı değiştirmesi ve kent topraklarının rant amacıyla kullanılması ulaşım sorununu ortaya çıkarıyor" deniyor. Dün internette kısıtlama denirken bugün "İnternete sansür girişimi" yazılıyor.

Hayır abicim, sen madem bu kadar çok şey biliyordun, madem doğru ve güvenilir haber veriyordun da ne değişti? Aynı haberleri neden değiştire değiştire önümüze sunup duruyorsun? Bu sana olan güvenimi zedelemekten başka bi' işe yaramıyor! ki samimi de bulmuyor seni. Şimdi sen devlet hakkında ne kadar atsan da tutsan da, benim bir gözümün ucu bile okumayacak onları! Çünkü sen dün başkaydın, bugün başka. Ve olayının kapanacak olan dershanelerin olduğunu hepimiz biliyoruz.

Benim kızdığım olay dershanelerin kapanmasına verilen tepki değil sayın okuyucu, yanlış anlama. Zira ben de her Türk vatandaşı gibi x'lerin kapanmasına bir anlam veremedim. Fakat bu zamana kadar bu "doğru" olduğuna inandıkları haberin neden bize verilmemesi hatta aksine her şeyin günlük güneşlik önümüze sunmuş olmaları! Hadi diyelim ki devlet yanlısı habercilik yapacaksın, kötülükleri görüyorsun da yazmaya korkuyorsun. Bari süsleyip, püsleyip önümüze serme ki, biz de yalan yanlışların peşinden sürüklenmeyelim. Sen dün o kötü haberleri süsleyip püsledin ya, bugün ne kadar pislersen pisle biz onları takmayacağız.

E gazetenin emir eli olması insana başka şeyler de düşündürüyor hani. "Ben zaten siyasetten anlamam" diyerekten siyasetten anlayan insanlarla konuştuk. Yanlı olmaması adına Galatasaray Üniversitesi'nden siyasal bölümünden bir kaç arkadaştan fikirlerini aldık ki alınan fikirleri burada anlatsam "ohaa" dersiniz. 

Dershanelerin hali, X Bankasının olayları ve diğerleri hakkında ise bi'şey söylememe gerek yok sanırım.X'e giden kardeşim son günlerde derslerinin yoğunluğu dolayısıyla x'e gidemedi. Hocası annemi arayıp "Devlet olayları yüzünden mi çocuğunuz gelmiyor" diye sordu. Ailecek böyle toplara girmeyen insanlarız. Annem bu yanlış anlaşılma düzeltilsin diye bugün zorla kardeşimi dershaneye gönderdi. 30 kişilik sınıfta 4 kişi kalmışlar. Kimse gelmiyormuş artık. 

Geçenlerde dost sohbetlere de eşlerin bayanları göndermediğini içeren bir kaç twit çarptı gözüme. Sonra canlısına da şahit oldum. 

Bedduanın ne kadar kötü bi'şey olduğunun sonucuna vardım es kaza. Zira dönüp dolaşacağı yer yine biziz sonuçta. Bizi bize kırdıran, bizi bize düşman etmeye çalışan herşeyden yine bizi bizden koruyacak olan Allah sakınsın. 

Ben bu iki yüzlülükten hoşlanmadım. Umarım yeni yönlerinde istikrarlı olur bu gazete. Ya da yolsuzlukları, haksızlıkları zamanında bize anlatmadığı için bir özür yazısı falan yayınlar da biz belki o zaman düşünürüz ikinci bir şans verebilmek adına. O da belki.
X Gazetesine Saygılar!

11 yorum:

  1. kesinlikle katılıyorum yazınıza
    gerçi gazeteyi takip edenler uzun bir süredir özellikle köşe yazılarında hükümete muhalif yazılara yer verildiğini iddia ediyorlar, düzenli olarak takip ettiğim bir gazete olmadığından bilemeyeceğim gerçeği ne kadar yansıtıyor...

    YanıtlaSil
  2. Tek taraflı konuşarak, bi bakıma iki yüzlüluk yapmış olmuyomusun?

    YanıtlaSil
  3. @Adsız, tek taraflı cümlesini açar mısın? ikinci tarafı senden dinleyelim :)

    @jüpiterli kedi, bize de her gün gelen bir gazete. bir keresinde öyle bişi olmuştu da yine gazetece ayağa kalkmışlardı diye biliyorum :)

    YanıtlaSil
  4. Malesef cemaat değil, cemaatçilik yapılıyordu. Malesef diyalog değil diyalogçuluk yapılıyordu. Malesef samimiyet değil, samimiyetcilik yapılıyordu. Beddua olayı bir etiket gibi yapıştı yakalarına.

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  6. siyaset miyasetin yazılması bence bloglara yakışmıyor..

    YanıtlaSil
  7. Cok haklisin Busracigim,
    Ben de yillardir X gazetesini okurdum.Bilhassa A. Turan Alkan'in yazilarini.. Hukumet muhalifi yazilar Gezi olaylari sirasinda basladi,bu konuda bir derece hak veriyordum fakat son zamanlarda tenkitin dozunu iyice artirdilar.daha sonra ,hukumetin x lerin kapatilmasi konusunda hukumet karsiti taraf oldular.
    Ve 17 Araliktan itibaren de, yazarlari ve haberlerin verilis tarzi ile tam olarak Hurriyet" lestiler. Resmen Hukumete karsi taraf oldular.Tek baslarina, muhalefet partisi temsilcileri gibiler.Hukumetin her yaptigini,her soyledigini tenkit ediyorlar. Bir de Hoca efendi sunu dedi, Dis basina su demeci verdi falan filan.. Kim bu hoca efendi bir devlet baskani mi, Muhalefet baskani mi surgundeki "Ayetullah" mi??


    Gokce

    YanıtlaSil
  8. Sonuna kadar katılıyorum. :) eskiden okumadan geçmezdim, artık bakmıyorum bile...

    YanıtlaSil
  9. bu X gazetesi Zaman oluyor sanırım dobra dobra yazmamışsın...
    dünün kankileri tarikatçılar ile Tayyipgiller...şimdi birbirlerine düştüler e al birini çal ötekine benim için..her filmin sonunda soyguncular parayı bölüşemez ve birbirlerini vurmaya başlarlar...

    YanıtlaSil

Bi sesin çıksın..