Çok Democratus!



Demokratik bir açılım yapıyorum ve anlatıyorum gençler! Siyasi bir yazı yazmayacağım şu an. Aksine  hepinizin hoşuna gidecek, Oha harbi mi? diyebileceğiniz, Türk yapımı bir sosyal medya mecrasından bahsedeceğim.

Yeniler pek sevilmez fakat eğer o yenilere dahil olursanız, her zaman iyi yerlerde olursunuz. Nasıl bi cümleydi bu?! İlkler özeldir gibi bi'şeydi. Yani bir yere dahil olacak ilklerden olursanız, işte o zaman işin mutfağında olursunuz ve her konusunda bilgi sahibi olabileceğiniz gibi, müdahale edebilme hakkınız da doğar. Neyse bırakalım bu işleri ve bahsedelim.

3 gencin kurduğu bir siteden bahsediyoruz. Ana kademe ekibinden Ümit Samimi ile bugün tanıştım. Kendisi sitelerini bana tanıtırken "takım çalışması" vurgusunu öyle bir yapıştırıyordu ki her cümlesine, "zaten takımın olduğu bir işten korkmayacaksın arkadaş" dedim kendi kendime. Mantıkları Twitter gibi.Fakat onların tabi ki ayırt edici özellikleri var. Anlatıyorum o halde:

Entry veya twit girmiyorsunuz burada. "Ses" giriyorsunuz. Onlar her cümlenize ses diyor çünkü fikrinizin oylama sistemi ile çok ses getirmesini bekliyorlar. Oylama sistemi dediğimiz olay ise üyeler kendi aralarında oylama şekliyle vekil seçiyorlar. Seçilen vekillerin girdiği "ses" lerden 7 tanesi ise gündemi oluşturuyor. Sonra hep beraber o 7 gündem maddesi hakkında "katılıyorum, katılmıyorum veya kararsızım" şeklinde düşüncelerimizi belirterek mevzu hakkındaki kamu oyu yoklamasına katkı sağlıyorlar. Takip ettiklerinizin yaptığı paylaşımı beğeniyorsanız "takdir et" ya da "paylaş", beğenmiyorsanız "saygı duy" diyorsunuz. Yani bi takip etme ve edilme mekanizması da mevcut elbet. "Ses"leriniz 200 karakter ile sınırlı. Bence fazla bile :) Sus, yetmez deme! 


Bu veritabanının halkın nabzını tutmak açısından çok önemli bir yerde olacağına inanıyorum. Bu yüzdendir ki "Sesiniz çıksın millet" diyorum. Hatta ben kurucu üyesi falan olsam sloganım kesinlikle "Yasal uyarı: Hastalık olabilir" falan yapabilirim. Zira insanın fikirlerinin demokratik bir ortamda paylaşması ve karşıt düşüncelerle yine belli bir çerçeve içinde karşılaşması süper bir duygudur. Kendimden biliyorum. Zaten onlar için önemli olan "Görüşleri ön plana çıkarmak"

İçerik açısından ismi sizi korkutmasın. Her konu hakkında, her şeyi rahatlıkla yazabileceğiniz bir platform. Bir gün gündem konusu "kürtaj" olabiliyorken, başka bir gün "Can Yücel'in bir şiiri" olabiliyor. Zaten gündemi siz,biz belirliyoruz. O yüzden sıkıntı da yok. Hadi gençler gündeme!

Reklam almadıklarını, uzunca bir süre de almayı düşünmediklerini belirtti Ümit. Bu bende açıkcası havalı bir görüntü oluşturdu. Tabi başka bi nokta ise uluslararası çalışıyor olmaları. Tüm dünya üzerinde bir Facebook,Twitter'ın yanı sıra neden Democratus olmasın ki? Olacak! Kimin sayesinde? Tabi ki bizlerin!

Son olarak eklemeliyim ki "Yerli malı, yurdun malı. Herkes onu kullanmalı!" Siz mesajı aldınız, e durmayın o zaman! http://democratus.com/  İşte bu da linki :)

Yorumlar

  1. Kısa süre önce adını duyduğum bir ağ.Güzel bir fikir aslında.Yaygınlaşsa çok güzel olur.Bir süre sonra üye olmayı düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  2. bence hiç zaman kaybetmemelisin :)

    YanıtlaSil
  3. Merhaba! :)

    Yazını sen yollamadan önce iki kere okumuştum. "Ses, meclis, milletvekili" bunlar nedir arkadaş diyerek önce anlayamamıştım. Sen gönderdikten sonra girip biraz inceledim nedir ne değildir diye. Dost acı söyler sözüne istinaden açık konuşacağım.

    "Takdir et, Saygı Duy, Söyleş" gibi kavramlar bana komik geldi. Twitter mantığı esas alınmış gibi görünüyor. Tweetler-Sesler olmuş. Takip ettikleri ve takipçiler, bilgiler kısmı zaten aynı. Yalnızca sağ köşeye bir meclis kavramı eklenmiş. Oradaki oylamanın da ne kadar tutarlı olduğu tartışma konusu. Açılan sahte hesaplarla bazılarının kendi istediği seçeneğin oyunu yükseltme olayları kısa sürede görülebilir. Hatta şu anda politik oylamanın olduğu yerde ilerde Demet Akalın mı Hande Yener mi oylaması olabilir.
    ...“dünyayı şekillendirmeye” davet ediyor... derken? Saygı duy, katılıyorum katılmıyorum diyerek mi??
    ...üyeler kendi aralarında oylama şekliyle vekil seçiyorlar... Bu seçimler ne kadar adaletli oluyor ve olacak?
    ...Seçilen vekillerin girdiği "ses" lerden 7 tanesi ise gündemi oluşturuyor... Sürekli aynı popüler kişiler vekil seçilirse, gündemi de onlar belirlemez mi??

    Bu fikri senin kadar çok tutmadığımı söyleyebilirim. Böyle şeylerde basitlik ön planda olmalı. (Bir zamanlar birileri televizyon için "İnsanlar neden bir kutuya saatlerce baksınlar ki" demişti orası ayrı konu :) ) Umarım ben yanılıyorumdur ve neden daha önce üye olmadım diye pişman olurum. Ancak olumlu eleştiriler kadar olumsuzlar da olacaktır. Bu kadar uzun yazma nedenim de benim gibi düşünen başka insanların da olabileceği ve democratus'un yaratıcılarının bunları dikkate alması gerektiği.

    "Sen ne anlarsın, senden bir şey isteyende kabahat" dersen onu da anlayışla karşılarım.

    Her şeye rağmen yolları açık olsun...

    Sevgiler. ;)

    YanıtlaSil
  4. şahane! bu güzel işi o kadar güzel anlatmışsın ki zaten^^ umarım çok kişi tarafından duyulur..

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ettim sana ayrıca Güven :)

    @Kuulumsu kadın inşallah öyle olur :)

    YanıtlaSil
  6. Selam canım,
    Paylaşımın için öncelikle çok teşekkür ediyorum. Face ve tweet'im olmadığı için "yerli malı" düşüncesi benim için cazip geldi. Hemen göz atacağım ;) Zaman ne gösterir birlikte görürüz.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. bilgilendirdiğin için teşekkür ederim. sosyal medyayla çok sıkı fıkı olamadım bitürlü. insanların tuvalete gitmeyi bile paylaşılası bulması yada çenelerini yukarı doğru kaldırıp aptalca pozlar vermeyi marifetten sayması facebook'ada tweeter'ada soğuk bakmama sebep oldu. sevemedim. eğer bu dediğin gerçekten sosyal mevzular üzerine sağlam tartışmaların yapılacağı bir ortam yaratacaksa gerçekten; kesinlikle varım. umarım herşey gönlünüzce olur, başarılar diliyor canı gönülden destekliyorum, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  8. @firari yolculuk, orda da bulalım birbirimizi :))

    @seyhan, çok teşekkür ederim ilgi ve alakanız için. Sevgiler, saygılar ^^

    YanıtlaSil
  9. sayende boyle birseyden haberdar olmus oldum, tesekkurler:) vee hemen siteyi denedim, twitter hesabimla baglandim. Suan icerik bir hayli bos geldi, genelde ayni kisilerin tekelinde gibi. Ama eminim zamanla degisir. Ben acikcasi begendim ama eger global birsey hedefleniyorsa bence default dil Ingilizce olmaliydi.Nasil FB,Twitter ilk ingilizce cikti, sonra bizim Turkler ozendi, duydu , hucum etti ve adamlar Turkce sayfa yaptilar bizim icin...

    YanıtlaSil
  10. Bu yorumları da arkadaşlar okuyorlardır :) Eminim dikkate alacaklardır. Teşekkür ederim canım :)

    YanıtlaSil
  11. ancak gelip okuyabildim. ne güzel bişiye benziyor. umarım yayılır. zamanla ben de yazılarım içinde söz ederim tebisi.
    :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..