Omurga Ağrısının Nedenleri


Omurgada ağrıya neden olabilecek birçok yapı vardır. Omurgadan çıkan sinir köklerinin tahriş olması, eklem sorunları, diskler veya kaslar… Bunların hepsi ağrının kaynağı olabilir. Ağrının kaynağına bağlı olarak da, bazı ağrı tipleri belirli bir hastalığın veya bir bozukluğun göstergesi olabilir. Ağrılar sırt bölgesinde yoğunlaşabileceği gibi, boyun, bel, kalça veya bacakları da etkileyebilir. 

1. Disk yaralanmaları
Omurlar, omurgayı oluşturan, birbirine kenetlenmiş kemiklerdir. Diskler de her bir omurga arasındaki boşluğu dolduran doku alanlarıdır. Disk yaralanmaları sırt ağrısının oldukça yaygın bir sebebidir. Bazı durumlarda bu diskler şişebilir, kayabilir veya kırılabilir. Bu durumda da sinirler sıkışabilir. Fıtık veya diğer adıyla disk kayması çok acı verici olabilir ve ağrı genellikle bacağa yayılır. Tedavisi için mutlaka doktora görünmelisiniz.

2. Kasların zorlanması
Kas ve bağlarda zorlanma olması, sıklıkla sırt ve omurga ağrısına neden olur. Bu durum genellikle ağır nesnelerin yanlış pozisyonla kaldırılması veya ani hareketler sonucu oluşur. Aynı zamanda aşırı aktiviteden de kaynaklanabilir. Örneğin; birkaç saat boyunca bahçede çalışırsanız veya ağır bir spor yaparsanız, kaslarınızda ağrı ve sertlik hissedebilirsiniz.

3. Yaşam tarzı
Sırt ve omurga ağrılarının nedeni çoğu zaman ne yazık ki yaşam tarzımız. Duruş bozukluğu, masa vb. başında uzun süre boyunca oturmak ve spordan uzak, hareketsiz bir yaşam sürmek hem ağrıya hem de kasların güçsüzleşmesine neden olabiliyor. Düzgün bir duruşa sahip olmak, düzenli olarak yürüyüş yapmak veya yüzmek ağrılarınızın azalmasını sağlayabilir. 


4. Kompresyon kırığı
Kompresyon kırığı, durumu hafif ile şiddetli arasında değişebilen, yaygın bir omurga kırığı türüdür. Her bir vertebral gövde diğerinden bir disk ile ayrılır. Sırt üstü düşmek veya omurgaya sert bir darbe almak, omurga gövdesi içindeki kemiğin destekleme yeteneğini aşarak kırığa sebep olabilir. Kemik yoğunluğunun kaybı ve osteoporoz adı verilen kemik erimesi rahatsızlığı da, omurlarda kırılmaya neden olabilir. Bu kırıklar ciddi bir ağrıya neden olabilir ve kompresyon kırıkları olarak adlandırılır.

5. Spinal Enfeksiyonlar (Osteomiyelit)
Osteomiyelit genellikle bakterilerin neden olduğu bir kemik enfeksiyondur. Genellikle omurgada görülür ancak enfeksiyon epidural ve / veya intervertebral disk alanlarına da yayılabilir. Tipik semptomlar; şişlik, ateş, terleme, kilo kaybı ve halsizlik ile şiddetlenen inatçı ve şiddetli sırt ağrısıdır.

Bunların haricinde fibromiyalji, skolyoz ve romatizmal hastalıklar da omurga ağrısına neden olabilir. Eğer uzun süredir ağrı çekiyorsanız ancak sebebini bilemiyorsanız, çok gecikmeden uzman bir doktordan yardım almanız en sağlıklısı olur.

Omurga ağrısı nedenleri ile ilgili, Acıbadem Hastanesi internet sitesi üzerinden daha detaylı açıklamalara ve anlatımlara ulaşabilir, konu hakkında derinlemesine bilgi sahibi olabilirsiniz.

Görseller google görsellerden alıntıdır. 

Yorumlar

  1. Çok faydalı bir yazı.teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Emeğine sağlık Büşra. Çok bilgilendirici bir yazı olmuş :))

    YanıtlaSil
  3. geçenlerde bir akarabam kaza geçirdiğinde kompresyon kırığını ilk defa duymuştum..çok bilgilendirici bir bir yazı olmuş..teşekkürler....Allah hepimze sağlıklı günler nasip etsin...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin inşallahh. akrabanıza çok geçmiş olsun :(

      Sil
  4. Merhabalar Büşra Bayram.
    Omurga ağrısının nedenleri konulu paylaşımınızı inceledim. Söz konusu ağrılara neden olan hastalıklarından bahsederken, tıp literatüründeki isimleriyle birlikte bahsetmeniz de çok güzel ve isabetli olmuş. Belli bir yaştan sonra bu rahatsızlıklar insana kene gibi yapışıyor. Malum insan yaşlanınca bir de hareketsiz bir insansa omurga yapısı deforme oluyor. Ondan sonra da başlıyor omurga ağrıları. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

    Blog sayfamız ziyaret ederek bir yorum bırakmışsınız, ben sizi profilinizden tanıyamadım. Daha sonra sayfanızı ziyaret etmek için yorum profiline tıkladım, kendimi tabi Goole+'ta buldum. Oradan da Blogger'de ki sayfanıza geçtim. Sizin zaten Blogger'de aktif olduğunuz bir blog sayfanız varmış. Google+'un kapatılmasıyla, siz sadece çevrenize eklediğiniz ve tanıştığınız 3000 kişiden kopmuş olacaksınız. Onlar da sizi seviyorlarsa, gelsinler Blogger'deki sayfanıza üye olsunlar. Bence onlara bir duyuru yap, sizi gerçekten sevenler gelir ve Blogger'deki izleyiciler eklentisinden üye olurlar. Sevmeyenlerin de zaten işleri yoktur!
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değerli yorumunuz için çok teşekkür ederim. hemen blogger profiline döndüm sayenizde. google + zaten kapanıyor maalesef. söylediğinizi hemen yapacağım. tekrardan teşekkürler

      Sil
  5. Blog sayfanda bilimsel makalelere yer vermen güzel olmuş başarılar dilerim :)

    YanıtlaSil
  6. Omurga ağrısı bende de var. Yaşam tarzıyla alakalı sanırım. Ders çalışma, Pc Başında çalışma, emzirme dönemi vs hepsi etkiledi. Spor ile biraz daha kendimi iyi hissediyorum 🤗 Fizik tedavi de çok iyi geldi 😇 teşekkürler bu değerli bilgiler için 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç önemli değil efendim. çok geçmişler olsun :)

      Sil
  7. lazım olanlara sölerim pikiiiii :)

    YanıtlaSil
  8. c5 ve c6 benim yamulmuş.o yüzden çok ağrı çekiyorum.benim için faydalı bir yazı.teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok geçmişler olsun, umarım en kısa zamanda düzelir.

      Sil
  9. Cok güzel bir yazi olmus canim 😊

    YanıtlaSil
  10. Ahhhhh o fibromiyalji bende var işte :(

    YanıtlaSil
  11. Oldukça yararlandığım bir yazı oldu. Özellikle son bir yıldır adeta yanıyor gibi dokunulduğunda yanık acısı veren bir ağrı başladı sağ omuzumda, boyun dibinde. hareketsizlikten ve saatlerce aynı pozisyonda kalmaktan kaynaklı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir doktora görünün bence. çok geçmişler olsunn

      Sil
  12. brooklyn 99
    will and grace
    friends
    new girl
    office
    broke girls

    bunları bir dene olmazsa yine söleriim :)

    YanıtlaSil
  13. Ben zaman zaman sırt, bel ve kas ağrılarını çok çekerim. Daha önceden disk kayması sorunu yaşamıştım. İyileştim ama eseri kaldı tabii. Zaman zaman ağrıyor. O yüzden omurga ağrısı denilince yazı direk dikkatimi çekti. Bu nedenleri bilmek gerek. Teşekkürler bilgi dolu paylaşımınız için.

    YanıtlaSil
  14. Blogunuzu zaman zaman ziyaret ediyorum. Çok güzel çalışmalarınız var. Başarılarınızın devamını dilerim. Benim de daha dört aylık bir blogum var, bu konuda çok bilgi sahibi değilim. Benim blogumu da zaman zaman ziyaret etmek ve yorum yapmak suretiyle desteklemenizi bekliyorum. Herkese iyi çalışmalar dilerim.

    YanıtlaSil
  15. Emeğine sağlık çok güzel bir yazı, bende de duruş bozukluğundan kaynaklanan ağrı çok oluyor. Bazen dikkat ediyorum, sonra bir dalıyorum durum aynı.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..