12 Kasım 2014

Aradığın Kişiye Ulaşamama Sorunsalı

Aradığım kişiye ulaşamayınca ben, ben olmuyorum resmen. Sizlerde de var mı bu durum bilmiyorum ama gerçekten çok iğrenç bir duygu. Nasıl anlatsam bilemiyorum mevzuyu. Anlatılmaz yaşanır zaten.

Bugün A kişisiyle konuşamadım. Çok fazla yoğundum. Moralinin bozuk olduğunu söyledi. Ben yine ilgilenemedim. Çünkü girmem gereken 5 vizem vardı. Ve ciddi ciddi çalışıyordum. Çünkü 5 vizeyi son güne bırakmak çok aptalcaydı.

Eve gelirken aradım, açmadı. Sonra yürürken yaklaşık  4 kez daha aradım. Yine açmadı. Eve geldim, aradım açmadı. Sonra yemek yedim yine açmadı. Normal insanlar 1 kez arar, hadi düşmedi diye 2 kez arar bırakır. Fakat ben normal olmadığımdan, o telefon açılıncaya kadar ararım. Ararken her telefonun dıt sesi ben de değişik anlamlar uyandırır. Trafik kazası geçirmiş olmasından tutun da, banyoda düşüp kafasını banyo kenarındaki fayansa çarpmasına kadar ilerler bu skala. (Allah korusun)

Asla iyi bir şey gelmez aklına insanın. Yok işte uyuyordur, yok işte şarjı bitmiştir, yok işte telefon kısıktadır gibi. Milyonlarca senaryo üretebilen bilinç altımı öncelikle izlediğim filmlere, sonralıkla anneme borçluyum. Annemden geçti bu panik atak durumu. Eğer ulaşamama durumu biraz daha ileri giderse, mide bulantısından, bağırsak çözülmelerine kadar bir çok sıkıntı da yaşamanız muhtemel. Aman panikler atağa geçmesin. O telefonları taşıyorsanız bir anlamı olsun lütfen. Kimseyi de merakta bırakmayın. Ben merak etmenin pisliğini bildiğimden asla kimseyi merakta bırakmam. İki elim kanda olsa, nerde olduğumu ne yaptığımı ve en önemlisi iyi olduğumu söylerim mutlaka. Hadi kendinize iyi bakın şimdi. Benden feyz alın lütfen.

7 yorum:

  1. bazen telefonu sessize alıp orda yokmuş gibi davranırım sanırım hiç alışamadım tefonlara

    YanıtlaSil
  2. telefonun olmadığı bir devirden gelen biri olarak sizi anlamakta güçlük çekiyorum.

    YanıtlaSil
  3. keşke ben de öyle bir devirde yaşasaymışım :/

    YanıtlaSil
  4. özel bir insan olmalı,böyle inatla ulaşmaya çalıştığın,çok çok çok özel olmalı !

    YanıtlaSil
  5. Telefona bu kadar yük ve sorumluluk atfedilmemeli. Çocukluğumuda cep telefonumuz yoktu. Saklanbaç oynarkan saklanan arkadaşlara bir ebe olarak; "Elma dersem çık, armut dersem çıkma" diye seslenirdik. Eğer saklanan meydana çıkmaz ise, ebe ortalıktan kaybolur oyunu sabote ederdi. O zaman da saklananlar hep bir ağızdan saklandıkları sotelerden çıkar "Kazan çömlek patladı.... Kazan çömlek patladı..." diye tempo tuttururlardı.

    YanıtlaSil
  6. Bir psikoloji öğrencisi olarak yazıyı okuyunca yorum yapmadan duramadım :) yaşadıklarınızın panik atak olduğunu düşünmüyorum. İlla da kendimde bir tanı aricam diyorsanız :) yaygın anksiyete bozukluğu / genel kaygı bozukluğu semptomlarına bir göz atın derim. Çünkü yazınızı okuyunca (tabii ki de ben de yanılıyor olabilirim ama) şunca yıllık ogrenci birikimimle hatırladığım kadarıyla sizde panik atak olduğu düşünmedim. Panik atak bildiğin atak geçirirsin fiziksel kaynaklı bir rahatsızlık geçirdiğini dusunursün çok korkarsın terler dökersin bayılcanı hissedersin nefessiz kalırsın öleceğini hissedersin panik olursun yani. Panik bozuklukta da o durumu tekrar yaşayacağım diye hep içinde korku olur bir daha atak geçirir miyim diye korkarsın mesela panik bozuklukta önceki panik atağı yalnız ve dışarıdayken geçirirseniz tek başınıza dışarı çıkmaktan korkarsınız asansörde geçirdiseniz ya da ne bilim alışveriş merkezinde bi daha asansöre binemezsiniz alışveriş merkezine gidemezsiniz vs vs. Kişi öleceğini düşünür ama bilinmelidir ki panik ataktan insan ölmez. Tedavi olup bunu anladığında panik bozukluğu da geçecektir inşallah.

    Hani bir keresinde yine sizinle yazışmıştık. Ben demiştim yorumumu telden yazdım yazım hataları oldu kusura bakmayın diye. Siz de şuna benzer bir şey demiştiniz ben böyle şeylere takılmam aman sen de takılma haz etmem gibi bir şey demiştiniz ;)
    Ben de aynen bu konuda böyleyim toplumumuzda da çoğu insan bi yerde birşey okuyo aaa galiba bak bu bende var vs gibi şeyler söylüyor. Bu hiç sağlıklı bir davranış değil. Hem Freud amcamız ne demiş nevrotik olmak iyidir. Her birimizde aşağı yukarı bişeyler var. Çok da aman ben de bu var diye takılmayalım. Sadetle Bir daha naapmıyoruz? Bilmeden kendimize yanlış teşhis koymuyoruz ;)

    Ayrıca yukarıdaki yoruma da katılıyorum teknolojik aletlere bu kadar çok anlam atfedilmemeli. Kesinlikle doğru bir kanı. Dostluk arkadaşlık sevgi bağını böyle şeylerle ölçmemeliyiz diye düşünüyorum.

    Aman u kadar çok şey yazdım yazınızı sakın beğenmedim diye düşünmeyin. Aksine yazınız bana birşeyler kattığı ve benim de Size birşeyler katmak için yorum yazmak istedim.

    Daha sakin günler dileğiyle :)

    YanıtlaSil
  7. çok teşekkür ederim inanç. iyi ki de yazmışssın :) bir pskologa görüncem zaten bi gün :)

    YanıtlaSil

Bi sesin çıksın..