23 Aralık 2013

Ölümden Korkmamak!(Komik olay)

Bilen bilir, bilmeyen için söyleyim: Trabzon'luyum ben. Bunu neden söyledim? Genellikle Trabzon milletinin gözü karalığı ile meşhurdur. Bir de ölüme karşı olan dostluğu. Neyse efenim. Bu anlatacağım mevzu %100 gerçektir ve geçenlerde yaşanmıştır.

Büyükbabam üzerinize afiyet kanser olmuş. Tüm Karadeniz insanının kaderiymiş gibi.. Öldü ölecek diye eve göndermişler. Köyümüzün imamını çağırmışlar bizimkilerde. Başında oturmuş, okumuş da okumuş. Sonra evdekileri toplamış ve artık gözünün ferinin bile kaçtığnı, yola çıktığını söylemiş. Tabi şöyle demiş: "Habu adam öleyi. Yola çiktu sayilur. Çağirun İstanbul'dakileri de gelsunlar, görsünler son kez." Herkes ağlamaya başlamış. Tüm İstanbul eşrafı Trabzon'a göç etti bunun üzerine. Büyükbabamı hastaneye kaldırmışlar tekrar. Doktorlar gerekli müdahaleleri yaptıktan sonra (bir su toplama olayı olduğundan tüm vucudundaki su bitmiş oysa) eve göndermişler. Büyükbabam gayet iyi hissetmiş kendisini. İlk cümlesi "Bana hocayı çağırın!" olmuş.

Hoca gelmiş eve. Konuşma aynen şöyle
Büyükbabam: "Ula sen nicun beni azraile verdin?" 
Hoca: "Azrail kapidaydi de sen geri yolladin oni. Aranizda anlaşma mi yaptiniz?"
B: He anlaşma yaptik da gelecek yine. Bekleyi beni. 
H: Eyi. Hani bir tabut yaptirmuştun ya, oğa koyaruk seni gönderiruk diğer tarafa!
B: Olmaz! Ben o tabuta binmem. Oğa Hasan'ı koymuştunuz. Bağa yeni tabut yapturun!
H: Sen yeter ki öl! Biz sağa tabutta yaptırırız merak etme!

Salonda bulunan herkes kopuyor tabi bu zaman aralığında. Büyükbabam inatla o tabuta binmeyeceğini söylüyor. 0 tabut istiyor bizimki. Doktorlar 10 gün yaşamaz dedi kendisi için. O da kapıdaki azraille muhabbet içinde. Sonra yine bu şekilde konuşup gülüştüler. Allah hayırlı ölümler versin, ne diyelim.

5 yorum:

  1. :))
    bi gece polis bize "buradan geçemezsiniz,bomba koymuşlar" demişti,biz de "hee öyle mi,tamam o zaman" deyip hemen yan taraftan gezmemize devam etmiştik :)
    o geldi aklıma ,bu arada bende karadenizliyim...
    Allah sıhhat sağlık versin dedenize,doktorlar çok sever karamsar konuşmayı.Belki de dediği gibi anlaşmıştır azraille,uzun bir zaman gitmeye niyeti yoktur.Belli mi olur^^

    *bi tane de video vardı,karadenizli bir teyze "eşimi azrail ariyi,ama bulamiyi" diyodu :)
    http://www.youtube.com/watch?v=0OENHcdyH00

    YanıtlaSil
  2. birazcık korkusuz olmakta fayda var sanırım :) Karadenizli karadenizlinin halinden anlar. Videoya hemen bakıyorum :) Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. karadeniz sen çok yaşa (:
    o dedenin elleri öpüler yaa

    YanıtlaSil
  4. ehehe :)) bizimkiler şive yapmaz ancak bu derece komiktirler :) ortada ciddi bir konu var yahu ölüm var adamlar şaka yapabiliyorlar gerisi önemli değil doğrusu :))

    YanıtlaSil
  5. Ben de Trabzonluyum ve anlattığın olay o kadar tanıdık geldi ki güldüm epey :) Aynı zamanda dedemle babaannemi 2 yıl arayla ard arda kanserden kaybettik, onları da hatırladım :( Allah büyükbabana şifa ve ömür versin, ölüme gülerek gitmek de bu olsa gerek..

    YanıtlaSil

Bi sesin çıksın..