17 Temmuz 2017

Günlük - 12

15 temmuz ile ilgili videoyu izleyince tüylerim diken diken oluyor. Özellikle o bayrağın sallanması yok mu? Bayrak sevgisini ilk okulda öğretmişlerdi bizlere. Bayrak öyle bir duyguydu ki, yere konulmaz, göklerde gezmeliydi hep. Hatta bazı günler yarıya çekerlerdi bayrağı, üzülürdüm. Çünkü Türk Bayrağı her zaman yüksekte olmalıydı..

Hatta lisede bayrakla ilgili garip bir olay yaşamıştım. Okuduğum lise, bulunduğu lokasyon dolayısıyla çatışmaların olduğu, siyasi propagandaların yapıldığı bir liseydi. Bir arkadaşta Türk bayrağı bulmuş yolda, gelmiş sınıfa asmış. Hiç unutmam, en arkaya asılıydı hani şu güzel yazıların yazılması için kullanılan panolardan bir tanesine. Derse hoca girdi. Hocalarımız da çok ilginçti. Girer girmez bayrağı gördü ve "Kim astı bu bayrağı buraya?" diye sinirle bağırdı. O kadar agresif bağırdı ki, neye uğradığımızı şaşırdık. Herkes kimin astığını biliyordu fakat kimseden çıt çıkmıyordu. Hoca tekrar sordu: "Utanmıyor musunuz bu yaptığınızdan?" diye. Ama gözleri alev alevdi. O an benim de kan beynime sıçradı. Astığımız Türk bayrağı idi ve utanılacak bir şey de değildi. Ayağa kalktım "ben astım!" dedim tüm sinirimle. Hoca sınıfın bir ucundan sinirle üzerime doğru yürüdü. O sırada bizim okula gelme sebebini hatırladım. Sınıfta bir öğrenciye kızmış, tokat atmış ve çocuk geçici sağırlık yaşamış. Sürgün olarak gelmiş bizim okula. (mantığa bakar mısınız, hocayı sürgün etmişler ki gelsin başkasının canını yaksın) Yanıma kadar geldi, "git bayrağını al" dedi. "almıcam" dedim hırsla omuzlarımı silkerek. O sırada çok iyi bir arkadaşım "nolmuş Türk bayrağı asılmışsa" dedi. Birden hoca ona döndü. Asan çocuk ayağa kalktı sonra, Atatürk köşesindeki bayrağı gösterdi, "Orada da var, yasak mı?" dedi. Sonra sınıftan sesler yükseldi. Hoca sustu ve oturdu. Gitmiş müdüre şikayet etmiş şikayet edilecek bir şeymiş gibi. Başka bir hoca gelip "işte okulumuzda farklı insanlar var, aranızda tartışma çıkmasın diye hocanız böyle sinirlenmiş" falan dedi..

Aslında günlük yazıyordum ben ya. Konya'ya gideceğim haftaya. Var mı tavsiye bir yer, gezip görebileceğim. Ha bir de bisiklet kiralamak istiyorum. Güvenilir bir bisikletçi var mı ha? :)

Bu da o video hala izlemeyen varsa diye bıraktım :)


12 yorum:

  1. Üzülüyorum böyle okudukça, gördükçe.

    YanıtlaSil
  2. Yine it itin kuyruguna basmamis yani :( yazik bide egitimci olcak bunlar. Ama sana da helal olsun valla büsraaa arkandayim devam :)😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. genelde duramıyorum ya her şeye atlıyorum böyle maalesef :/

      Sil
  3. Büşra kızım. Hayretler içinde kaldım. Yazlıkta televizyonumuza dolap düştü, bozduk. Günlerdir bir şey seyredemiyorum. Videoyu izleyeceğim şimdi.
    O kaçık hoca dilerim meslekten men edilmiştir. Bayrak bu yahu, sanki ünlü birinin posterini asmışsınız gibi. Ben de sınıf başkanıydım lisede, erkekler nasıl azmışlardı bir gün. Şimdi sizi Sabri beye ( müdür yardımcısıydı) şikayet edeceğim diye sınıftan çıkmamla Sabri beyle karşılaşmam ve suratıma okkalı bir tokat atması bir oldu. Böyle hocalar eskiden de vardı. Kalemine sağlık. Sevgiler kızım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çoook geçmiş olsun ece ablacım. hocamız emekli oldu neyse ki sonrasında. bir kız çocuğuna nasıl bir erkek hoca tokat atabilir ki? valla insan hayret ediyor. neyse ki şimdi bu knularda daha duyarlılar. hem de lise çocuğu. valla travma büyük :/

      Sil
  4. Tabi ya... kolaydı başkasının ağzından çıkarmışcasına ölümlere alışmış, neredeyse gecikti, bugün niye şehit yok diyebilecek kapasitede ve dilerim, bu vatanın uğruna ölümü bu kadar basitleştirdikleri için, şehitliğe layık olmayacak şekilde, bu videoyu düşünen, aralara senelerdir hiç susmayan sesi yine karışan ve tüm alet olanlar, hazırlatan ve uygun bulup hazırlayanlar da nasiplenir ölümden. Hayretler içindeyim şimdi. Ne vatanmış be... Oyuncak ettiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yine de vatan sevgisinden kopmamak dileğiyle :)

      Sil
  5. video çok itici olmuş..hiç hoşlanmadım..türk askerini aşağılayıcı bir çizgi çizilmiş..video da "türbanlı bir kadının türk askerine kendini siper etmesi" de çok saçma ve çok itici olmuş.."sanki türkiyedeki müslümanların türk askeri ile ciddi bir sorunu var" gibi bir çizgi
    çizilmeye çalışılmış..yazık gerçekten, çok yazık..bu konu hakkında devamını yazarım ama buraya sığmaz..okuldaki bayrak sorununuz da gerçekten çok ilginçmiş.. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha öyle ne sorunlar yaşadım. video başında Türk askeri hakkında bir açıklama var. aslında buna benzer bir olay suriye-Türkiye sınırında yaşamıştım. fotoğraf çekerken bir Türk askeri koşarak yanıma geldi. ne yapıyorsun diye bağırdı. fotoğraf çekiyorum dedim ama o kadar korktum ki gelmesinden. ama nedense insan bana sıkmayacak diyor :)) yasak fotoğraf çekemezsin dedi. tamam dedim, arkamı döndüm. dur gidemezsin vur emrim var dedi ve kabzaya mermiyi aldı silahını üzerime doğrultu. ben de dedim ben Türküm, napıyosun sen. prosödürü anlatmaya başladı, işte önce ayağından vurucam, sonra bilmem ne.. gerisini anlamadım kulağım uğuldama başladı. ben makineyi uzattım, çektiklerime bak istersen dedim, çünkü askeri bir bölge değildi. adam inatla üzerime geldi. tam o sırada başka bir arkadaş gelip izinleri falan gösterdi, öyle yırttı. yani diyeceğim o ki, nedense insan bizden diye vurmaz sanıyor. ama onlar da emir eri diyorsun. yani orda vurulsam, askere suç bulmazdım. fakat böyle bir olay yaşadığımı da inkar etmezdim.

      ha sonra ne mi oldu. ölümle burun buruna geçen 1 günün ardından, mermilenen evde namaz kılma, karşı ki dağda çatışmalar vs.. 1 hafta gözüme uyku girmedi. istanbul a geldiğimde ne güzel bir hayatta yaşadığımızı fark ettim.

      "sanki türkiyedeki müslümanların türk askeri ile ciddi bir sorunu var" buna inanmıyorum. orada türban sembolize bir olay değil, olayın işleyişi anlatılıyor kesinlikle. ilk gelen videolarda o kadını izlemiştik hatırlıyorsanız. ama genelde ortada bir olay olur, herkes kendi bakış açısından bakar. o yüzden asla size benim gibi hissetmenizi sağlayamam. bazen bazı şeyleri yaşamak gerekir ki, umarım asla kötü şeyler yaşamayız bir daha.

      Sil
  6. Acaba böyle hocalar yüzünden mi bir nesil bayrağını,vatanını tanımaz oldu?

    YanıtlaSil

Bi sesin çıksın..