İlla Güzel mi Olmak Lazım?

Güzellik: estetik bir beğeni, duygu, coşku, hoşlanma duygusu uyandıran nitelik.

Böyle diyor google sorar sormaz. Günümüzdeki güzellik kavramına bakacak olursak, herkesin aynı olması. Kadınlarda kalkık bir burun, kendinden çok başkalaşmış makyajlı gözler, aynı tip kaşlar, çıkık elmacık kemikleri, dolgun dudaklar, zayıf vucüt hatları, büyük göğüsler, yuvarlak bir popo. Erkeklerde kaslı vucüt, esrarlı bakışlar, sert yüz hatları veya bebek yüzlü olmak, boy, post ve endam.. Güzel denilen herkes artık belli kalıplara girmiş durumda. Tüm yüzler ve vücutlar aynı kıvama sokulmak için uğraşılmakta. Estetik cerrahlar aynı burunları herkese takıyor, yanaklara dolgu yapıyor ve deyim yerindeyse köşeyi dönüyorlar.

Peki gerçekten güzellik kavramı bu mu ve hayatta güzellikten önemli bir kavram yok mu?

Günümüzde yok denecek kadar az. Artık herkesin derdi kendini dış görünüşüyle beğendirmek. Fakat çok sevdiğim bir söz vardır "unutma, kıyafetlerinle karşılanır, fikirlerinle uğurlanırsın." Dış görünüş önemli değildir'e getirmeyeceğim burada konuyu. Bakımlı olmak, kıyafetlerine özen göstermek, hareketlerine dikkat etmek önemli fakat var olan vucutsal özelliğiniz ve Allah'ın size bahşetttiği şeyler çok daha güzeller.

Annem bana küçükken bir şeyi başaramadığımda "kızım sen aptal mısın?" derdi. Bunu ciddi ciddi sorardı. Yaptığım en saçma hareketlerde bu soruyu sorar, cevap vermemi beklerdi. Değilim derdim, hareketimi anlamlandırırdım. Sonra anlamsız hareketlerden kaçınmaya başladım. Çünkü en büyük korkum, insanlar arasında aptal durumuna düşmekti. Böyle yapa yapa, artık insanları da kategorilere ayırmaya başladım. Aptal insanlar ve akıllı insanlar. Yaptıkları ve söyledikleri anlamlı olan insanlar akıllıydılar, diğerleri aptal. Aptal insanlara dayanamıyor, dış görünüşü nasıl olursa olsun söyledikleriyle ilgileniyordum. Sapsoseksüel diyorlar hatta buna. 

Belki bendeki çok uç bir durumdur fakat zeki insanlara dayanamıyorum. Bence illa güzel olmak, kapitalist sistemin dayattığı güzellik kavramına uymaya çalışmak aptallığın daniskası. Bu yüzden dudaklarını şişirmiş, göğüslerine silikon taktırmış insanları görünce (ciddi sağlık sorunu olmadıkça veya ciddi manada bu durum psikolojisini bozmadıkça kişinin) acıyorum. Ve genelde bu insanlar hayatlarını boş yaşayan, oturup konuştuğunuzda kozmetikten öteye muhabbet açamayacak olan insanlar. Konuştuğunuzda cümlenizin ne olduğunu anlamaya çalışan, üzerine laflar edebilen ve hatta sorular sorabilen insan benim için dünyanın en güzel insanıdır. 

Bu yüzdendir ki, dış görüntünüzün hiç bir anlamı yok. Oturun, konuşun, kendinizi en iyi şekilde ifade edin. Okuyun, araştırın kendinizi geliştirin. Üniversiteye gidin, kurslara gidin, sosyal ortamlara katılın, yardım kuruluşlarına bakın, topluluklarda yer alın. İşte bunlar, estetik cerraha vereceğiniz binlerce liranın, çekeceğiniz ameliyat sıkıntılarının, bir kaç yıl sonra tekrar operasyon geçirmek zorunda kalacağınız gerçeğinin çok daha önünde olan şeyler. Tercih sizin. Bence zeka önemli. Peki ya sizce?


Yorumlar

  1. Dış görünüşü önemsememek pek mümkün değil, ama bu dediğim tabii ki "estetik" kavramı altında güzelleştirme ticaretini savunan bir yaklaşım da değil. İnsanın dişini fırçalaması, vücut kokusuna dikkat etmesi, üstüne başına özen göstermesi zaten karşılaşma aşamasında büyük rol oynuyor. Hangimiz karşıdan biri gelirken önce kasına veya dudaklarının hacmine bakıyoruz? Bence pek azımız. İlk başta genel kompozisyonu değerlendiriyoruz. Devamında da zeka ve samimiyet devreye giriyor. Salt zekayı da yetersiz buluyorum; zeki olup burnundan kıl aldırmamanın da değeri çok yok. Ama hem samimi hem de zeki olunca karşı taraf, işte o zaman aslında aynı tarafta bir sohbet başlıyor. Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz olması gerektiği gibi bakanlardansınız. Ama kaslara dikkat eden, dudaklara bakan, saç takıntıları olan boya kafayı takmış o kadar çok arkadaşım var ki.. :(

      Sil
  2. Yapay ve yapmacık olan hiç bir şey istemiyorum şahsen.
    Böyle kişi ve durumlar tekrarlaninca beni de onlar gibi olmama zorluyorlar.

    YanıtlaSil
  3. Güzelliğine güvenme bir sivilce yeter derler. Estetiğe para vermektense kitaba para veririm, bağış yaparım daha iyi.

    YanıtlaSil
  4. Güzellik ve karşı cinsle ilişkiler hususunda berbat ve biraz da buruk olduğum için, bu konuda içeriğe dair bir şey diyemeyeceğim ama görüşlerini tutarlı ve isabetli buldum :)

    YanıtlaSil
  5. Elbette zeka çok önemli, akıllı olmayanlara bu dünyada yer yok, akıl derken kendine güven de çok önemli, yeteneklerini kullanmayı bilmek, güzellik ise çok görece bir kavram, hele makyaj fazla yapılınca insanı çirkinleştiriyor, gerçek güzellik hiç makyaj yapılmamış güzelliktir. Yazdığın gibi başka şeyler olmadan salt güzellik de bir işe yaramaz, yani ağzını açınca bilgisiz, kültürsüz, zır cahil birisinin tüm güzelliği yok oluyor. Hülya Avşar gibi...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bi kızla tanışmıştım öyle. Aman Allah ım nasıl bir güzellik. Beniö gibi takmayan insanı bile etkilemişti. Ağzını bir açtı, artık sussa diye dua ettim :)

      Sil
  6. haklısın ama nerdeeeee öz değil görüntü var artıkın :)

    YanıtlaSil
  7. Artık herkesin dış görünüşü güzel :)Önemli olan doğal olmak ve iç güzelliğe sahip olmak.
    Kalemine sağlık canım

    YanıtlaSil
  8. her zaman zeki ve başarılı kadınları kıskanmışımdır, güzel kadın olmak önce Allah vergisi ama güzelleşmek kozmetik ya da değişik işlemlerle çok kolay artık, para ve sabır sonrası tüm kadınlar güzelleşebiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru. Önemli olan başarılı ve zeki olabilmek

      Sil
  9. İlerde bu tektip yüzlerden sıkılıp farklı burun dudak yapılarının kıymete bineceğini düşünüyorum ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karakteristik burunlar daha çok dikkat çekmeye başladı zaten. Mesela gülse birsel

      Sil
  10. hepsi aynılaşsın diye bekliyorum, belki o zaman farklı olduğum için ben de güzel olurum :D

    YanıtlaSil
  11. :) Yazını okuyunca çok önceden paylaştığım bir yazı geldi aklıma, "Ben güzele güzel demem, estetik botoks olmadıkça" diye. :)

    Ne güzel, kendim gibi düşünenlerle buluşmak. :) Teşekkürler paylaşım için. Takipteyim. Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
  12. Bana göre güzellik özgüvenle kendini gösteriyor. Kişi güzel olduğunun farkındaysa ve özgüvenle duruyor, bakıyorsa kendisine baktıracak çekiciliğe sahip oluyor. Ama farkında değil ve hep kendisini çirkin buluyorsa gerçekten güzelliği buharlaşıyor o zaman. Yani insan kendisiyle barışık olmalı. estetik de yaptırabilir o zaman, öyle mutlu olacaksa olur. ama özgüven eksikse estetik de çare olmaz.

    YanıtlaSil
  13. Bahsettiğin tarz insanlara karşı bende biraz önyargılıyım, dış görünüşüne o kadar vakit ayırınca daha önemli şeylere vakit ayıramıyor gibi geliyor bana...

    YanıtlaSil
  14. Yıldız Kenter in bir söyleşideki szleri geldi aklıma.
    Yüzüme asla estetik yaptırmam her çizgi ayrı bir anı ve hikayemdir ,yaşanmışlıklar gizlidir demişti.
    ifadesiz insanların yüzüne bakamıyorum sevdiğim bir kaç sanatçının da yaptırdığını gördüm artık izleyemiyorum çok kötü geliyor bana.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiçç o açıdan bakmamıştım, teşekkürler :)

      Sil
  15. Bak ne diyeceğim hakikaten ruhu güzel olanın yüzüne de yansıyor..Ben bunu çok deneyimledim..Birde gülünce herkes güzel oluyor:):)
    Sevgiler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..