Günlük - 13


İnsan bazen sadece yazmak istiyor, bazen de sadece okumak. Son günlerde sadece okumak istiyordum. Bir haftada beş kitap bitirdim. 

Neler mi okudum? 

"Olasılıksız"ı okudum ki harika bir kitaptı kendisi. Yani hala okumadıysanız, okuyun bence. Oldukça sürükleyici ve güzeldi.

"her çikolata yenmez" diye bir kitap okudum ki beğenmedim. Sıkılarak okudum fakat okuyanlar genelde beğenmiş. başladım-bitsin diye uğraştım resmen.

"dokunmak-ahmet cemal" okudum. okuduğuma pişman olduğum kitaplardan bir tanesi olarak kitaplığımda yer aldı. 

"karısını şapka sanan adam"ı okudum. güzel kitap fakat ilgi alanınız nöropsikoloji ise. benim pek beyin sistemiyle alakam olmadığından, biraz uzak kaldım kitaba fakat doktorlar veya doktorluğa ilgi duyanlara şiddetle tavsiye ederim. 

"kelebeğin rüyası" adlı kitabı okudum. bu kitapta da öğretmenlerin yazmış oldukları kısa hikayeler yer alıyor. öğrencilerinden bahsediyorlar. ilginç bir kitaptı, güzeldi. öğretmenliğe olan özlemi azalttı en azından :)

şu an "empati" kitabını okuyorum. Adam fawer'in yazı dili çok hoşuma gitti. Grange gibi etkiledi beni, ne yalan söyleyim. Kalın kitap okumayı sevmediğimden kindle üzerinden okuyorum. hem kitabın nasıl bittiğini anlamıyor, hem de ne zaman biteceği hakkında bir bilgim olmadığından sürpriz sonla bitiriyorum. kindle ın tek iyi yanı bu olsa gerek. ha bir de ışık kapalıyken çok rahat okuyabiliyorsunuz, gözleri yormuyor ya, bu da harika bir şey. 

empatinin yanı sıra bir yandan da cimri'yi de bitirdim biraz önce. yahu bir kitap bu kadar mı çerez, bu kadar mı güzel olabilir. kalın kitap okurken mutlaka çerezlik kitaplar okurum yan taraftan :)

neyse, günümüzde kitap okumayan insanların varlığı beni çok şaşırtıyor. bazen kitaba acıktığımı hissediyorum. okumazsam yaşayamayacağım gibi geliyor, ya da yazmazsam. bu günlerde resim de çizmeye başladım. galiba eski ben'e doğru dönüyorum. yakında yağlı boyalar yapmaya başlarsam hiç şaşırmayın :) hayat bir şeyler çizdikçe, okudukça, anlattıkça ve yazdıkça güzel. hadi anlatın o halde, dinliyorum :)

Yorumlar

  1. Kitap okunmadan olmaz... Ama yazmak, okumaktan zaman kapan bir olgu. Yazmak ağır basınca okumak eskisi kadar günün en önemli zamanını kaplayamıyor. Elbette hep var; ama yazmakla bölüşüyor zamanın bir kısmını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir zamanlar sadece yazdım, şimdilerde de sadece okuyorum :))

      Sil
  2. Empati ve Olasılıksız iki harika kitap,ben de yazmıştım daha önce.Okumak temel ihtiyaçlardan biri ama haklısın okumaktan hoşlanmayan insanların varlığı beni de şaşırtmıştır hep.Bir de çok ilginçtir,şimdi dil kursuna gidiyorum ya,dünyaca ünlü bir çok yazarı duymamış insanların var olduğunu öğrenmek de bana çok ilginç heliyor.Bazen çalışma parçalarında ünlü bir yazar ya da bir bestecinin adı geçiyor,kimse bilmiyor,demek diyorum eskiden bize çok iyi bir eğitim programı uygulanmış ki ben bunları biliyorum.Şimdilerde nasıl acaba.Orta okul,lisede okumamız mecburi olan yerli ve yabancı klasikler vardı bizim.Bir de ne bestecisini ve adını ezberlemek zorunda olduğumuz klasik eserler vardı.O zamanlar itiraz edenlere öğretmenlerimiz,ileride bize dua edeceksiniz,derlerdi.Haklıymışlar diyorum.Bende de sende olduğu gibi okuma açlığı var,okur gibi değil de yer gibi okuyorum.Ama ille elimde tutup kokusunu almam lazım kitabın.Genelde bir gün bilemedin iki günde bitiririm,hele 200 sayfanın altındaysa 3-4 saatte yerim o kitabı ben 😂Ay bak canım çekti 😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdi biraz daha sık ı tutuyorlar kitap okuma işini. kardeşimden biliyorum, nefret eder kitap okumaktan, zorla okutuyorlardı :) fakat yine de okumuyordu o ayrı :)) üniversitede benim çok başıma geldi o olay. hoca bir isim soruyor, 1984 ü kim okudu diyor, benden başka kimse parmak kaldırmıyor. ben şok. sofinin dünyasından bir haber insanlar. ne bileyim, dostoyevski, gogol, tolstoy hak getire. dünya klasikleri çok ağır diyolar ama ben o serileri ortaokulda okuyordum. insanlar kitapların ayrı dünyalara açılış kapısı olduğunun farkında değiller bence :)

      kitap yemek çok doğru bir deyim, ben de yiyorum bu günlerde. hatta yemeği erteleyip kitap okuyorum. uzun zamandır okuyamıyodum sanırım uzun zamanların açlığını gideriyorum :))

      ayrıca dil kursu için başarılar diliyorum. :)

      Sil
  3. ooo maşallah ne çok kitap okumuşsun, bu aralar hiç kafamı veremiyorum o yüzden okuyamıyorum ve içim çok rahatsız :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. heh o huzursuzluğu uzunca bir süre ben de yaşadım. şimdilerde üzerimdeki ölü toprak kalktığından olacak ki, kitap yetiştiremiyorum kendime :)) kitap severler bir süre hep durulur, bence durulma evresindesindir :)

      Sil
  4. :) kelebeğin rüyası demek ters etki yaptı he.

    YanıtlaSil
  5. selam!!bendensiniz:)
    kitap okumadan film izlemeden yapamam ben.en son Necip Mahfuz'un Miramar'ını okudum.çok güzeldi.okumadıysanız tavsiye ederim.
    olasılıksızı yıllar önce okumuştum çok da sevip hemen gidip empatiyi almıştım ama nedense senelerdir kitaplığımda bekliyor.o arada bilmem kaç yüz tane kitap okudum,taşındığım şehirlerdeki kütüphaneleri sildim süpürdüm ama ona sıra bir türlü gelmedi. bir an önce okusam iyi olacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. empati nin %25 ini okudum dün, gerçekten harika gidiyor. bence başlamalısınız :) Miramar'ı okumadım, hemen edinip okuyacağım empatinin yanı sıra.

      bu arada hoşgeldiniz :)

      Sil
  6. Empati ilr Olasılıksız'ı çok sevmiştim, Oz aynı etkiyi yaratamamıştı.

    YanıtlaSil
  7. empati ve olasılıksız dışında diğerlerini okumadım. Oz'u da oku diyecektim ki yorumlarda bahsetmişler.Bence empati olasılıksız kadar iyi değildi.Tabi bu biraz zevk meselesi.Bu arada ben beyin meselesine biraz takığım o yüzden ulaşılması kolay yerlerde veya sitelerde bulursam karısını şapka sanan adam'ı da okumak isterim :)
    böyle okuyan insanlar görmek aşırı güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. karısını şapka sanan adam ın kindle versiyonu bende mevcut. eğer istersen gönderebilirim :)

      Sil
  8. Aynı sizin gibi hissediyorum okumayınca. :))) İçimde yapmam gereken ama yapmadığım bir şeyler olduğu hissine kapılıyorum. Sevgiler...:))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..