Görgüsüzlüğün daniskaları

Geçenlerde x bir yerde araba muhabbeti olduğunda; "ama ben orada araba kullanamam gerçekten çok zor" dedim. Kendini beğenmiş, sonradan görme x kişisi suratını ekşiterek bana dönüp "Senin ehliyetin mi var sanki?" dedi. "Evet, yaklaşık 9 yıldır var, aktif olmasa da araba kullanıyorum çoğunlukla" dedim. "Ne bileyim hiç fotoğraf video falan görmedim " diye ekledi.

Çünkü günümüzde araba direksiyonunda fotoğraf çektirmediyseniz; araba kullanmayı bilmiyorsunuz. Bas bas bağırmanız gerekiyor. Günümüzün görgüsüzleri, sonradan görmeleri, direksiyon başına geçtikleri an; yanlarındakinin eline telefonu tutuşturup video çektiriyorlar. Bir de afilli şarkı açıyorlar ki; sormayın gitsin. Ömründe ilk kez direksiyona oturmuş ve muhtemelen o video yeterince beğeniyi alınca bir daha oturmayacak olan,başka yerlerdeki ezikliğini bu şekilde bastıran o insanlardan bahsediyorum evet.

Hayır bir de garip bir güruh var. Sosyal medya da bir şeyler paylaşmadıysanız ne söylerseniz söyleyin inanmıyorlar. Misal geçenlerde benim evli olmadığımı iddia eden bir arkadaşım vardı. Sebebi ise; düğün -kına vs videolarını veya fotoğraflarını instagram da paylaşmamış olmam. Aslında yeni nesil evlenen genç kızlar gibi inciğini cinciğini "Ay işte evimizi diziyoruz, ay şunu aldık, ay bunu giyicem, şu makyajı şurda yapıcam, şurda osurduk"paylaşan biri olmadığımdan tüm bunlar. Ha rahatsız oluyor muyum, çoğunlukla. Bu kadar özeli, bunca güzeli paylaşıp eskitmenin anlamını bulamıyorum.. Yani onca ayrıntıyı bilmek zorunda değilim. Senin kocanla yaşadığın muhteşem evlilik yıldönümünü de..

Ah bunca söylenip evlilik yıldönümü ile afişe olmuş bir insan olduğumu da eklemeliyim sanırım. Ne de olsa eleştirdiğimizi yaşamadan ölmüyoruz. Yıldönümü yemeğimizde x yerde check-in yaptım. Genelde yapmam öyle şeyler ama mekan istanbul'dan çok uzakta kafa dinlemelik bir yer. Üzerine de böyle bir şey yazdım. Kuzenim nasıl olduysa evlilik yıldönümümüzü unutmamış. Hemen altına tüm iyi niyetlerini sundu. O kadar çok tebrik aldım ki anlatamam.. Hiç beklemediğim bir şeydi. Tabi inanılmaz utandım da.. O gün bugündür check-in yapmıyorum farkındaysanız :))

Neyse kendimle ilgili küçük anektottan sonra eklemeye devam edeceğim bu görgüsüzleri. Bu görgüsüzler genelde maddi anlamda sıkıntılar çektikten sonra koca evinde maddi açıdan iyi bir şeyler görüp; bunu insanların gözüne sokmayı amaç edinirler. Öyle böyle değildir ama bu. Sorsan fakirler için çok üzülürler, Suriye için ağladıklarını iddia ederler fakat her dakika marka çantalarıyla fotoğraf çektirip, kıyafetlerini tüm ayrıntılarıyla takipçilerinin gözüne sokarlar. İşin kötü kısmı bunları takip eden bir güruhun olmasıdır. "Kıyafetini nerden aldın canığğıımm" diye sorarlar bu tayfalar. "Ayy çok tatlığsınn" diye de eklerler. Kıyafetini muhtemelen soranın asla alamayacağı bir yerden almıştır.  Gururla cevap verir diğer tüm yorumları yanıtsız bırakırken. Çünkü o bir markadır artık. Kocasının parası çok yaşasındır. Kocası olmasa muhtemelen bir yerlerde öylesine çalışacakken; şimdi o tatil senin, bu tatil benim gezer. Çocuğunu eline alır; sağda solda fink atar.

Bu görgüsüzlerin sayesinde marka imajları pekişir. Marka bilinci hayatımıza yerleşir.. Onlar Suriye, Afganistan, İran, Irak diye ağlayıp dururlar, bir sürü demogojiye girerler fakat o iğrenç markalarını da gözlerimize sokmaktan - o markalar sayesinde aşağılık duygularından kurtulmaya çalışırlar. Çünkü marka; kesinlikle imaj belirtisi değil; aşağılık duygusunun bastırılma ve kendini yüksek gösterme çabasından ibarettir. Allah onları ıslah etsin.

Yorumlar

  1. Gene aynı noktalarda buluştuk,aynı davranışlara kıl olduk Büşra,ben daha buraya çok şey eklerim de ,eminim sen de düşünmüş ama hangi birini yazayım diye kısa kesmişsin.Bu kıt akıllılar onları beğenmediğinde ya da eleştirdiğinde de,kıskançlığından yaptığını sanarlar veya sen onun yaptıklarını yapmadığında imkanın yok da yapamıyorsun sanırlar ya,yanarım da ona yanarım.Bu zihniyetten gelecek için ne beklenebilir ve ne yazık ki sayıları çok çok fazla 😡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle maalesef. heh bir de herkes beni kıskanıyor tripleri var ki, o kafa başka hiç kimse de yoktur. Allah ıslah etsin ne diyelim :)

      Sil
  2. Hahaha, bak hayatta inanmam ehliyetin olduğuna, hayır,ehliyeti göstersen bile inanmam :D

    Bazen, ama çok kısa bir bazen, üzülüyorum onlara da, zor öyle yaşaması, uğraş gerektiriyor çok :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. artık ben de inanamıyorum valla :D hatta bugün araba kullanmayı unuttuğumu bile düşündüm :(

      Sil
  3. Ehliyetinden önce mutlak bir sosyal medya da paylaşılmış fotoğrafın olması gerek :) sonuçta arabayı ehliyet değil direksiyonda çekilmiş fotoğraf kullanıyor. lütfen dikkat et bunlara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen çekip yollayım da inansınlar görgüsüzler deeerkeen ama ben de görgüsüz olmaya yüz tuttuğumun bilincine vardım :D

      Sil
  4. çok iyi anlatmışsın çok haklısın böyle olduk işteeee :) swarmapta yemek yiyooooo 500 kişi şu andaaa :)

    YanıtlaSil
  5. Ah şu popüler kültür ve onun yancısı Sosyal Medya....anlamlı bir yazı kaleminize sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..