Yerli Üretimin Gururu Vestel!

Çok değerli okuyucum.

Mekan önerilerimin yanına bir de kendini Yerli Üretimin Gururu olarak tanıtan Vestel'i anlatmak isterim. Aslında yerden yere vurmakta isterim. Zira kendileri beni illet ettiler son 3 ayda.

Bildiğiniz üzere 3 ay kadar önce evlendim. 2012 yılında çıkarmış olduğu renkli dolaplarına aşık olduğum Vestel o gün bugündür hep kafamdaydı. Sonra çat diye Retro serisi çıkardı ki, akıllara zarardı. Evim olduğunda aldığım ve aşık olduğum ilk ürünüm kendisiydi.

Beyaz eşya olayına Vestel'den giriş yapınca, tüm beyaz eşyayı oradan almaya karar verdik. Davlunbaz dahil, herşeyi oradan aldık.

Dolabım geldiğinde kapının iç kısmında boyanın çizik olduğunun farkına vardı eşimin annesi. Kurulumu yapan servise bunu söylediğinde fabrikasyon bir hata olabileceği söylendi. Dolabın fotoğrafları çekildi. Merkeze gönderilip gereğinin yapılacağı söylendi. Bizi arayacaklarını eklediler. 1 ay geçti, bir ses gelmedi. Eşim dolabın soğutmadığını farketti. Tekrar servis çağırdık. Gelen adam eğer soğutmasaydı, buzluk kısmının buz kaplayacağını, böyle bir şikayet olmadığına göre soğuttuğunu iddia etti. Adam gittikten 3 gün sonra söylediği oldu ve buzluk kısmı buz kapladı. Tekrar servis çağırdık. Bu kez soğutmadığına ikna oldular. Fakat şu aşamada değişim için yazışmalar sürdüğünden bir şey yapamayacaklarını söylediler, gittiler. Dolabıma derece koyduk. Max soğutması 13 derece oluyor. Yemeklerim bozuluyor, aldığım her şey ekşiyor. Şu an 3 ay geçmiş durumda ve en sonunda aramalarımız ve şikayetlerimiz bir işe yaramış olacak ki, önümüzdeki bir hafta içinde yeni buz dolabını getireceklerini söylediler. Fakat insanın tabi ki inanası gelmiyor. Önümüzdeki hafta ne zaman geleceği belli olmadığından, geleceğine inanamıyorum.

Bitti mi? Elbette bitmedi. Çamaşır makinem'den inanılmaz sesler geliyor yıkama esnasında. Servise bunu söylediğimde 1200 devirlik makineyi 800 devirde çalıştırmamı söyledi. Gerek yokmuş o kadar devire. O yüzden ses yapıyormuş. Devir sorunuymuş. İç haznesi yerinden kopacakmış gibi sesler yapıyor demiş olsam da yine iplenmedim. Baktılar sağına soluna, yine gittiler. Makine her çalıştığında tangır tungur sesler geliyor. Hele bir sıkmaya girişi var ki, sanırsınız THY'nin uçağındayız da iniş takımları açılmış inişe geçiyoruz. 6 motor aynı anda yere ivme kazandırıyor gibi bir ses veriyor. Gel gör ki anlat servise. Yok efenim anlatamıyorum..

Aldığım bulaşık makinesi ise lekeli bırakıyor bardakları. Üzerlerinde su lekesi var hep her ne kadar parlatıcı kullansam da. Tablet deterjan kullandım, jel kullandım yine de olmadı. Üzerinde finish kullanmam gerektiği yazıyor. Finish'in ne kadar deterjanı varsa hepsini denedim fakat bu durum düzelmedi. Bunun için servis çağırmadım ama çağırasım da yok açıkçası. Çünkü gelen servislerinden hiç ama hiç memnun kalmadım.

Gelelim klimamıza. Klimanın takılması tam bir fiyaskoydu. Klimayı kurmaya gelen servis elemanı duvarı delmeye başladı. Sonra duvarın perde duvar olduğunu ve delmesinin çok zor olduğunu söyledi. Ne yapabiliriz dediğimde usta çağırıp özel bir aletle duvarın delinmesi gerektiğini söyledi. Eğer duvarı delerse akşama kadar işi bitmezmiş, eve gidemezmiş bey efendi.Ertesi gün duvarın deldirildikten sonra hemen çağırdığımızda geleceklerini ekledi.Aptal kafam kurulumun ücretsiz olduğunu söylemeyi akıl edemedi. Usta çağırıp delik için 100 TL ödedik. Sonra adamları aradık o gün gelemeyeceklerini iki gün sonra geleceklerini söylediler. Eşim başka yerleri arayarak ertesi gün için randevu aldı. Sonra gelen elemanlar takıp gittiler klimayı. Klimayı çalıştırdık. Yarım saat kadar sonra alt kısmında musluk suyu gibi su akıtmaya başladı. Tekrar çağırdık servisi. Meğersem gelen bey efendi dış hortumu düzgün bağlayamamış. Su tahliyesi eve boşalmış haliyle. En son gelen servis gerçekten bu işin ustasıydı. O yaptıktan sonra bir sorun çıkmadı fakat o açılan koca delik sağolsun, içeriye dün böcek girdi. Bir daha usta çağırtıp, o deliğin kenarlarını kapatmak zorunda kalacağım.

Klimanın kurulumu konusunda şikayetimi belirttim müşteri hizmetlerine. Duvarı delmenin kurulumun içinde olup olmadığını sordum: her türlü alet-edavatla gelmeleri gerekirdi, delmek bizim sorumluluğumuzdu dediler. Şikayetçi olduğumu ve bu konuda yaptırım yapılması gerektiğini söyledim. Şikayet dilekçesi oluşturdular ve hala bir yanıt gelmedi. Benim bildiğim 3 gün içersinde bu tip sorunlara cevap verilir. En azından haksızsak haksızsınız denir.

Diyeceğim o ki; Vestel'den bir ürün alacaksanız eğer kalitesi konusunda oturup bir düşünün. Kalite: verdiğiniz fiyat fazlalığı ile ölçülmez. Almak istediğiniz hizmeti en yüksek seviyede almanız ile ölçülür. Size yardımcı olamayacak bir servisi, müşteri hizmetleri olduğunu göz önünde bulundurun. Size kuruluma gelip, ama ben burayı delemiyorum yeaa gidin bir usta çağırın deldirin de diyebilirler çünkü. Ya da 3 ay buz dolabınızdaki çizik yüzünden değiştireceğiz deyip değiştirmez, bozuk olan kısmını tamir etmez, yemeklerinizin bozulmasına da neden olabilirler. 1200 devirlik makine çıkarıp "ama size gerek yok 800 devirde yıkasanız da yıkanır çamaşırlar" da diyebilirler.

Türk malı, yurdum malı diye aldım. Beni sinir harplerine soktular. Teşekkür etmiyorum efenim.

Not: Fotoğraflar netten alıntıdır.

Yorumlar

  1. Bilmem duymuş musunuz, Bir Dileğim Var diye bir grup var. Yöneticisi Alper Türedi adındaki tiyatro, sinema, dizi oyuncusu. Bu grup Türkiyedeki lösemi hastası çocuklara gidip dileklerini alıyor grupta paylaşıyor ve gönüllüler de hediyeleri tek tek alıp gönderiyor

    Bir çocuğun dileğini Vestel yetkili servisi almıştı ama hem gönderdikleri mal bozuk çıkmış hem de kurulum, servis aşamasında problem oluşturmuşlar

    Diyeceğim o ki Vestel anlaşılan göz boyama usülünü seçmiş :(

    YanıtlaSil
  2. Hakikaten gurur duyulacak işler yapmışlar. Etkilendim(!)

    YanıtlaSil
  3. Vestel'in larka yüzü vardı ya koşucu koşucu Süreyya, ne zaman doping yaptı Vestel o zamandan beri itibar kaybı yaşadı.

    YanıtlaSil
  4. üretici görünümlü bir numaralı fasoncudur, ticari etik değerlere yabancıdır, bunlar yüzünden birçok ithal ürünün vergilerine %30a varan zamlar geldi, yakında da tüm bilgisayar ve iletişim ürünlerine bu zamlar sırayla yansıyacak.. hani derlerya bedava verseler almam.. bu markanın bende uyandırdığı şey işte bu..

    YanıtlaSil
  5. Birde yerli üreticiyi koruyun felan diyorlar utanmadan. Sizi değil bizi sizden korusun.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..