Ben Susayım, Sen "Anlat İstanbul!"

Size bir masal anlatayım mı? Masalımız İstanbul’da geçsin. Yalnızca bir gecede olanlardan bahsedelim sizlere ve İstanbul gecelerinden neden bu kadar çok korktuğumu anlatsın. Sonra dersinizi çıkarın ve geceleri sokağa çıkmayın bu gözünü sevdiğim İstanbul’da. Hırlısından çok hırsızı var o karanlık gecelerde.
“Anlat İstanbul” filmi 2005 yılında çekilmiş 5 farklı hikayenin birleştirilmiş hali. İstanbul’u hep o Kız Kulesinden ve Boğaz manzarasının güzelliğinden dinlemiştik değil mi? Değil! Bu filmde hiç bi’şey sizin bildiğiniz gibi değil.
5 farklı hikaye demiştik ya hani.. Aslında hepsi birer masalı andırmakta filmde. Çingene klarnetçi rolünde olan Altan Erkekli-Fareli köyün kavalcısı misal. Bir mafya kuryesi ise Kırmızı Şapkalı Kız. Bir fahişenin Sindirella olması olabildiğince acı . Pamuk Prenses ise ülkenin en zengin adamının kızı ve üvey annesi tarafından tutulan katilinden kaçan en güzel kız. Nurgül Yeşilçay’ın Uyuyan Güzel’i canlandırması ve uyanış hali ise muhteşem!
Filmi izlerken ilginç kopukluklar varmış gibi hissetseniz de, bu hissi bir kenara bırakın ve merak etmeyin: o film kendini toplayacak. Muhteşem bağlantıların sonunda muhteşem bir sonuç beklemeyin. Çünkü her masal gibi bu filmde aniden başlayıp, belirsizlik içinde kayboluyor. Bana kalırsa bir klasik olmaya aday olan bu filmde İstanbul’un en iğrenç yönlerini göreceksiniz. Hele ki ben gibi buralardan çekip gitme meraklısıysanız, eğer de bir fırsat çıkarsa karşınıza, bu filmden sonra siz de çekip gidebilirsiniz. Yer yer bunalıma gireceğiniz, dramatikliğin yüce hali olan bu filmi izleyin derim.
Söyleyecek çok bi’şey yok. Masalı dinleyin, İstanbul anlatsın size içindeki tüm iğrençlikleri. Aman diyim, çocuklar yanınızda olmasın. Onlar henüz bu kadar kötülüğe hazır değiller.

Yazımın orjinal hali için: Sinefesto.com

Yorumlar

  1. Ben bu filmi izlerken çok büyük keyif almıştım. İstanbul'un en iyi görüntüleri bu filmde gizli bence. Boğaz manzarası büyüleyici bir güzellikle aktarılmış mesela. En sevdiğim oyuncuların da filmde olması filme ayrı bir lezzet katmış. Çok beğenmiştim bu filmi. İyi ki yazmışsın bak tekrar izleyesim geldi :)

    YanıtlaSil
  2. filmi izlemiştima ama anımsayamadım.. yeniden izlemem gerekiyor sanırım..

    YanıtlaSil
  3. filmi izlemiştima ama anımsayamadım.. yeniden izlemem gerekiyor sanırım..

    YanıtlaSil
  4. @vişne çürüğü,kesinlikle ben de çok büyük keyif aldım. bugün filmi çözümledik bir de. daha büyük keyif aldım. İzlendikce izlenebilecek bir film :)

    @yeşimdusova,izlediysen hatırlardın ya. öyle unutulacak bir film değil bu :) gurur verici bir Türk yapımı bana kalırsa :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bi sesin çıksın..