29 Ocak 2013

Sosyal medyayı kullanıyorum, çünkü..


Çünküsü bol bir mecra. Bi sürü sebebi olabilir bunun. Durun, izlenimlerimden bahsedeyim de görün. Sonra ağlanacak halimize hep beraber gülelim. Başta ben olmak üzere sosyal medyayı etkin kullanan hepimiz yaptığımız hareketleri suratımıza vuralım da görelim günümüzü. Hayde.!

Günümüzde evlilikler sosyal medya için yapılır oldu. Özellikle hayatımda var olan bazı insanların sırf fotoğraf paylaşmak için evlendiğine inanıyorum. Zira çekilen 150 fotoğrafın hepsinin de paylaşılmasının başka amacı yoktur heralde? Tamam anladık, evlisin, mutlusun falan. Ne gerek var abicim boy boy,post post, endam endam afiş etmene!? Senin karın mankendi de biz mi fark edemedik? Hiç mi kıskançlık duygusu yoktur sende? Gelsin elalemin adamı beğensin diye mi ekliyorsun karını, kızını, kocanı?!

Ya da geçelim bunu. Bazı insanlar da çocuklarını bu yüzden doğuruyor.Yani sosyal medyada paylaşabilmek için. Artık çocukları ana rahmine düştüğü an görüyoruz biz de. Facebook sağolsun. Tüm hamile kadınlar ya "hamileyim, yehu" durum güncellemesi yapıyor, ya da çocuğunun rahimdeki fotoğrafını paylaşıyor. He, biz de gidip beğeniyoruz o simsiyah fotoyu. Nedir mantığı çözemedim. "Ohh tıpkı babası" diye yazmamak için kendimi zor tutuyorum tabi. "Ne güzel yapmışsınız öyle, yüreğinize sağlık" falan. Nerde o padişah eşleri? Hamile kaldıklarında kat kat giyinip karınlarını gizleyen hatunlar? Hayır! Utanacak bi'şey değil bu? Ama afişe edilecek bi'şey hiç değil! Hayde çocuğunun ilk adımlarını paylaştın. Sonrasına ne gerek var? "Bakın altına yaptı"dan tutun da bez değişimi ayrıntılarına kadar gözümüzün önünde gerçekleşiyor ufaklığın yaptıkları. Misal, ben x kişisinin çocuğunun kahvaltı saatlerini, oyuncaklarını, ne zaman tuvalete çıktığını falan biliyorum. Geçen ishal bile oldu.

Bir de sevgililerimiz var ki akıllara zarar. Sırf "in a relationship with" yapabilmek adına kurulan o ilişkilerden bahsediyorum. Durumlar değiştirilir. Profil fotoğrafları beraber çekilmiş fotoğraflar olur ya hani? Heh, biliyorsun sen onları. Her adımlarını fotoğraflarlar. Diz dize, burun buruna fotoğraflarını görmekten tam gına gelmiştir ki birden durum değişir. Ayrılırlar anlayacağın. Kimse üzülmez. Çok yakıştırdığım çiftler adına üzülür, sonra "Kızım kafayı mı yedin" diye sorarım kendime. Zira 2 hafta geçmez ki, o kişi başkasıyla zaten ilişkiye başlamıştır. Değmez yani sayın izleyici. Zira sosyal medya bu; biri gider, diğeri zaten gelir.

Yediğimiz yemekleri paylaşmak için ideal ortamdır. Özellikle ben değişik bi'şey yemeye göreyim. Hemen paylaşırım. "Siz de gidin" modundayımdır genelde. "Aaa bizi de götürsene orayaaa" triplerini yedikten sonra bin pişman olurum elbet. Bunu halamın veya amcamın söylemesi hiç güzel olmaz elbet. Neyse, mevzu o değil. Bir de sırf fotoğrafını paylaşmak için yiyenler vardır ki onlar da ayrı dünyada yaşarlar. Bakarsın albümlere, sadece yemek! Sanırsın ülkenin gurmesi. Aslında bilmiyoruz fakat paralel evrende bir televizyon kanalında sunuculuk falan yapıyor. O yemekleri tatmak işi adamın. Lütfen ama.. "Mmm çok da güzeldi, ağzınıza layık"tan öteye gitmez yorumları güzel gurmemin.

Güzel yerlerin fotoğrafını paylaşmak için de kullanılır. Bu konuda Allah instagramdan razı olsun. O olmasa napardık biz? Yıllardır görmekten bıkmadığımız boğazın milyonlarca açısından fotoğrafını göremezdik misal. Sonracıma bir kapı, bir kalabalık, bir Taksim tramwayı falan.. Onlar olmasaydı napardık biz? Bu paylaşma tutkusu nasıl bir hastalıktır arkadaş? Hele şu sokakların fotoğraflarını en çok paylaşan insan olarak en çok da kendimi kınıyorum. Özellikle twitterda falan. Takipçi heyecanla açıyor belki Büşra'yı görürüm diye. Aaa bir de bakıyor ki; manzara. Nasıl bir yıkım? Nasıl bir döküm? Tabi aynı şey benim için de geçerli. "x bir foto paylaştı" diye link atmaz mı bi'de?

En kötüsü de gittiğiniz yerleri paylaşmak için kullanmanız. Foursquare ve yer bildirimi yapan diğer mecralar bizi bizden aldı. Artık adımımızı da paylaşıyoruz. "Sinemadayım" "Tiyatrodayım" "İstiklaldeyim" "Lalezardayım" "Ağa kapısındayım" "Eyüp Camiindeyim" gibi şeyleri paylaşıyoruz ya hani? Artık nerdeyiz, herkes biliyor. Eskiden ne güzel amcam bilmezdi nerde olduğumu. Amerika'daki kuzenimle yazdan yaza görüşürdük ne güzel. Ama şimdi? O Amerika'nın hangi deliğinde biliyorum, O da benim nerde olduğumu. 3 gün check-in yapmasak mezarlık check-in lerinden aranacak duruma geldik. O derece bağımlısıyız. Hele ki annemin nerede olduğumu telefonla açıp öğrenmek yerine twitter'dan öğrendiğini de varsayarsak; bu sosyal medya aile ilişkilerimizin de içine etmiş durumda.!

Haberleşme amaçlı da kullanılır. Hiç olmadık yerde bir durum paylaşırsın. Sonra başkası atlar, o atlar, bu atlar derken; başkaları hakkında bi'çok bilgiye dahil olursun. Sonra "Hayde şuraya gidelim, ne zamandır görüşemedik" tarzında yazışmaların ardından toplu bir mesaja alınırsın. Aaa bir de bakmışsın hafta sonu uzun zamandır görüşemediğin arkadaşlarınla berabersin. Sanırım en güzel yanı bu. Hee bir de kim kiminle evlenmiş, kim kime asılıyormuş, kim aslında neymiş onları da öğrenirsin. Sen beğendin birinin durumunu, o hiç seni beğenmemiş ve buna devam ediyorsa bu arkadaşlığınıza ciddi anlamda zarar verir. Twitter'da takipçisi olduğunuz dostunuz, takibinizden çıktıysa bir daha onunla görüşmezsiniz. Zira sosyal medya arkadaşlığın pekiştiği, aynı zamanda koptuğu da yerdir.

Birbirine asılma gibi durumlar için de kullanılır. Sonra insanların farklı yüzlerini görmek için de kullanılır. Beleş biletler, ucuzluklar için de kullanılır. Aslında daha bir çok amaç uğrunda heba edilebilir. Fakat daha da yazarsam sen okumazsın sayın izleyici. Uzun yazıp seni de sıkmayayım. Kendine iyi davran. Varsa eklemek istediğin bi'şey; sana bir yorum kadar uzaktayım. Kendine iyi bak ve unutma ki; yazdıklarımın bi'çoğunu ben de yapıyorum. Yorumlarını ona göre yap yani ;)

15 yorum:

  1. Herkes kendini sosyal medya aynasında görebilir. Zaten bütün hesaplara ulaşmak da kolay.

    YanıtlaSil
  2. Hep yalnızlıktan oluyor bunlar.:D

    YanıtlaSil
  3. o zaman bunuda kullan tamamen turk yapimi

    www.quup.com

    YanıtlaSil
  4. quup açamadım. Ff te çok önermişlerdi. Sık kullanılanlara bile ekledim fakat sonra bi yere daha bulaşmayım dedim hazır ff i silmişken :)

    YanıtlaSil
  5. tam tam tam durumumuzu anlatmışsın.hepimiz bu haldeyiz.nefesi twitter da alıp soluğu facebook da veriyoruz.yaşam fonksiyonlarımızın yerinde olup olmadığını bloglardan , instagramdan falan anlıyoruz.o raddeye geldik.

    YanıtlaSil
  6. maalesef ki o raddedeyiz. Yalnız cümleni çok beğendim çokomell :)

    YanıtlaSil
  7. Kedisine bile fays açanlar var :)

    sosyal medyada bir karem bile yok :)

    YanıtlaSil
  8. hepsine eyvallah!.

    bide... bunlardan bir milyon ışık yılı uzakta, kendi ininde yaşayan, insan içine çıkmayan, çıkamayan, resimsiz, isimsiz, kimliksiz, asosyal, on sekiz yaşını geçeli üç otuz yıl olmuş, ayı burcundan, utangaç, hâliyle kendini bi ispat derdi olmayan ilkellere kendine yazma imkânı veriyor..
    epten de aykırı gitmiyo yani şu sosyal medya; bu da var!.

    bide... çok beğendim!. bu aynı zamanda 'dediklerinin hepsine katılıyorum!' da demek.. yani, aynı makamdan devam ablacım!.

    selametle...

    YanıtlaSil
  9. Çok teşekkür ederim nezirinbiri :) o bahsettiğin varlıkları da merak etmedim değil hani :)

    YanıtlaSil
  10. Bu yazi uzarda uzar aslinda :) Tek Facebook ve blog kullaniyorum genelde ama onlar bile bazen cok geliyor birkac gün kaybolmak istiyorum sanal alemden :P :)
    Aslinda faydali yönleri de var ama biz faydali kismini kullanabilirsek tabiki...Ögretici sayfalari takip edebiliyor insan, birkac güzel yazi gözüne carpip okuyabiliyor, herhangi bir organizasyondan haberdar olabiliyor hatta salavat kumbarasini görüp o vesile ile salavat cekmis oluyor...
    Cok fazla ve detayli paylasim yapanlari ben de anlamiyorum ama yukaridaki yoruma da katilmadan edemeyecegim, yani yalnizlik ve bazi eksiklikler sebebi olabilir cok paylasima etken...

    Güzel yaziydi, sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Ben bu konuda son derece paranoyağım; çünkü bir bebek fotoğrafı görünce aman ya nazar değerse diyorum hemen. Ardından da 3 kere maaşallahı ekliyorum. Hele ki durumm güncellemeleri şurda burda olanları gördükçe yüreğim ağzıma geliyor. Yani insanın düşmanı olsa gider vulur orda ve alnının ortasından vurur adamı. Bundan da korkuyorum. Üstelik şaka falan da değil bu korkum cidden korkuyorum. Sanki herkesin peşinde bir kiralık katil varmış gibi. Bana bir psikolog şart.
    Her haltı paylaşanlara da tabii. Beni korkutuyorlar çünkü.

    YanıtlaSil
  12. o yediği her şeyin fotosunu koyanlara hastayım valla. yakında o yediklerinin vücuttan çıkmış halinin fotolarını da koyarlarsa hiç şaşırmam. zira milletin çok afedersiniz bi tek b.kunu görmediğimiz kaldı.

    YanıtlaSil
  13. @şirvan, sen bayaa aşmışsın durumu. Okulda bi arkadaşım vardı, o da bi türlü açmamıştı facebook bu yüzden. Katiller falan olurmuş oralarda. Gerçi kimin ne olduğu belli olmaz ama ne bileyim ya. Biraz fazla paronaya geldi bana :/ Fakat çocuk konusunda haklısın kesinlikle. O çocuklara eminim çok pis nazarlar değiyordur.

    @meltem, söylediklerinin hepsini üzerime alıyor, dikkat edeceğim diyorum fakat işte tutamıyorum kendimi. Her yediğim olmasa da paylaşıyorum ya.

    YanıtlaSil
  14. ben asıl neyi merak ediyorum biliyormusun.. 10 sene de gitmeyelim, 5 sene sonra ne olacak bu durumumuz???

    YanıtlaSil
  15. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Bi sesin çıksın..