20 Kasım 2012

Sessiz Tepe: Karabasan


Evet efenim, bir korku klasiği ile karşınızdayız. Karabasan.. Karabasan denildiği zaman "kar" a basan bir adam aklınıza gelmesin. Zira öyle bir durum söz konusu değil. İşte gece uyursun, aniden bir karanlık gelir seni basar. Normalde durum budur. Öleceksin sanırsın, nefes alamazsın fakat ölmezsin de. Birden uyanırsın. Uyku ile uyanıklık arasındaki o derinlik nefesini keser..

Biz öyle beklentiler içinde gittik "Sessiz Tepe: Karabasan 3D" filmine. Salonda x kişisi ve ben vardık yalnızca. Fragmanı izlerken salonda açık bıraktığımız kapı aniden kendiliğinden kapandı. Belki görevli kapadı ama biz korkucağız ya, ona inandık. Salon boşluğuyla fragmanları geçtik. Film başladı. İzlemeye koyulduk..

Sarışın bir genç kızımız var. Yeni taşındıkları evde bir ruya görüyor. Pardon kabus. Sonra uyanıyor. "Beni sessiz tepeye çağırdılar" diyor babasına çığlıklarla. O da asla oraya gitmemesini tembihliyor. Sonrasında film koptu. Ne hayaletler gördük, ne siyah ruhlar.. Devamını anlatmayayım. Belki gideniniz olur fakat, benden tavsiye aklınız varsa gitmeyin!

X kişisine döndüm.. "Bu filmin konusu ne?" dedim. Saatine baktı, sonra: "Bilmiyorum fakat yarım saat içinde anlamazsak film bitecek" dedi. Yarım saat bitti ve biz filmin konusunu, ne anlatmak istediğini veya çıkaracağımız sonucu bulamadık. Topuklu giyen zombimsi ve dekoltesi unutlmayan; iğrenç suratlı hemşireler mi dersiniz, dümdüz yoldan gitmek varken saçma sapan yollara giden bir başrol mü dersiniz, yoksa filme bodoslama dalan kötü görünümlü iyi mi? Her bir saçmalık önceden kendini belli ediyor ve birbirinden kopuk bir senaryo.!

Bu filmi Türkler çekseydi yerden yere vurulmayı bırakın; uzaya felixle gönderilir bir daha da geri alınmazdı dünyaya. Evet, 3 boyutlu olduğu için görüntü kalitesi süperdi.. Fakat hiç korkutucu değildi. Salonda yalnız olduğumuz için bağıra bağıra yorumlar yapmamın haricinde berbat bir filmdi.

Durun; gittiğim en berbat filmlerde ilk 5'e girmesinin sebebini açıklayayım: Hatun kızımız filmde ömrü boyunca babası tarafından karanlık güçlerin olduğu sessiz tepeden gelen canavarlardan kaçırılıyor. Sonra o canavarlar nasıl olmuşsa akıl ediyorlar da babalarını kaçırıyorlar. Kız da peşlerinden Sessiz Tepeye gidiyor. Burası nasıl bir yerse bildiğimiz ilçe. "Sessiz Tepeye hoşgeldiniz" yazısı ile. Utanmasalar üzerine Rakımını, nüfusunu bile yazacaklar yani, o derece.. Neyse işte kızımız orada binbir zorluklar yaşıyor, ikizini bulup ölümlerden dönüyor falan derken babasını buluyor en sonunda. Tüm kötü ruhlar öldürülüyor.. Babasına "Hayde eve dönelim" dediğinde "Ben burada kalacağım, anneni bulacağım" diyor. Ohaa! Çüşş. Tüm film boyunca seni buradan kurtarmaya geldik, sen burda kalcan. Kız da "peki" deyip, sevdiği oğlanla uzak diyarlara gidiyor. 

Diyeceğim o ki; filmin en güzel yanı sonundaki müzikti. Buyrun.!





7 yorum:

  1. Demek ki bu filme gidilmeyecek demektir..

    YanıtlaSil
  2. Bu yorumdan sonra filmi izlemek ayıp olur sanırım :D

    YanıtlaSil
  3. Oyun uyarlamalarında hep aynı sorun var; fanları mutlu etmek adına oyna yakınlaştırınca sinema olmuyor, sinema kısmına ağırlık verince de oyundan kopuyor.

    Resident Evil keza Silent Hill aynı durumda.

    Filmler bir yana oyunları 10 numaradır :)

    YanıtlaSil
  4. Ben de gittim bu filme, dediklerinin çoğu doğru yalnız sanırım snde benim gibi 1. sini izlememişsin. 1. sini izleseydik konusunu da biraz daha anlayabilirdik sanırım. Genel olarak korku filmi değil ama bu :)

    YanıtlaSil
  5. @prof: kesinlikle gitmeyin efenim :)

    @murat bence de ayıp edersiniz bana :)

    @yaş tahta; Pers Prensi süperdi bence. Oyun uyarlaması diince aklıma geldi. Ben oyunlarına da hayrandım, filmine de öyle oldum :)) Silent Hİll neden alıpta oynamadım, sorguluyorum kendimi şu an :/

    @Mustafa; kesinlikle izlemedim. Hatta şu an 1. si varmış mı diye dehşete düştüm. İyi ki de izlememişiz, değmezmiş :)

    YanıtlaSil
  6. We get as a service to all kinds of peerless eminence s that go down in become inseparable's sense in a difference of styles, colors and sizes at wholesale price.All [url=http://www.oyeahbridal.com]prom dresses[/url]
    are sale-priced with clothes-horse styles allying apparels including draughtsman combining dress, seaside conjunction dresses, affiliation gowns, bridesmaids dresses, prom outfits, bourgeon skirt dresses & nourisher dresses.Even we can adjust the services of free enormousness customization and simulate make headway extension spread around Nor'easter the whistle on come by affordable surprising alloying dresses at this extraordinarily bulge!countermand searing shopping, array explicitly looking into the tremendous juncture with the remedy of Oyeahbridal.


    http://www.oyeahbridal.com/cheap-prom-dresses-2013.html

    YanıtlaSil

Bi sesin çıksın..